קינמון וסוכרת

את הקינמון אנחנו מכירים בעיקר מהמטבח ומכוס התה. אבל הקינמון הוא גם צמח מרפא חשוב. היום נדבר רק על שתיים מתוך תכונותיו הטובות לאור מחקר חדש שיצא.

המחקר שפורסם ב DIABETIC Medicine בדק 25 גברים ו 33 נשים סביב הגילאים 55. כל הנבדקים היו חולי סוכרת (tipe 2) עם רמה של HbA1C של מעל 7%.

מה זה HbA1C?
ה HbA1C הוא בעצם סוג של חלבון שמגיב לסוכר (Hb = המוגלובין). אצל כל אחד רמת ה A1C שונה בהתאם לתנודות הסוכר אצלו במשך היום בחודשים האחרונים. משך החיים של חלבון ה A1C, הוא בערך שלושה חודשים ולכן רמת החלבון שנפגע כתוצאה מסוכר משקפת את המצב של הסוכר בשלושת החודשים האחרונים.

כלומר, גם אם חולה הסוכרת לא יאכל שלושה ימים ויקח את כל התרופות בזמן, יעשה פעילות גופנית וישתה חילבה, רמת ה A1C לא תשתפר. לחלופין, אם האדם יעשה פעולות שונות לשיפור מצבו הבריאותי במשך כמה חודשים, יש לו סיכוי להשפיע לטובה על רמת ה A1C.

סיבוכים
חוקרים רבים טענו שרמת ה A1C משקפת למעשה את כמות הסיבוכים שיש/ יהיו לחולי הסוכרת אולם ישנם בנושא מחקרים סותרים. מה שבטוח הוא שיותר בריא להיות עם רמת A1C נורמלית…

והמחקר?
במחקר לקחו אנשים עם רמת A1C גבוהה (מעל 7%) והקצו אותם אקראית לשתי קבוצות: קבוצת מחקר וקבוצת ביקורת. קבוצת המחקר קיבלה 2 גרם של קינמון ליום ואילו קבוצת הביקורת קיבלה פלצבו, כלומר, משהו שנראה דומה למה שקיבלה הקבוצה הראשונה מבלי שיש להם דרך לדעת שמה שקיבלו זה בעצם קפסולה ללא חומר פעיל. לא המשתתפים במחקר ולא הרופאים המטפלים ידעו מי קיבל את הקינמון ומי קיבל את הפלצבו.

תוצאות
אצל האנשים שנטלו את הקינמון חלה ירידה ברמת ה A1C באופן משמעותי לעומת קבוצת הביקורת. הוכח באופן חד משמעי שהקינמון משפר את רמות ה A1C.

וצ׳ופר לסיום
במחקר גילו החוקרים שהיו שינויים בקבוצת המחקר גם בערכי לחץ הדם. בקבוצת המחקר ירד לחץ הדם באופן משמעותי: גם לחץ הדם הסיסטולי וגם לחץ הדם הדיאסטולי. מי שמבין מה המשמעות של השילוב הקטלני בין סוכרת ללחץ דם גבוה, מבין שעבור חולי הסוכרת קינמון עשוי להיות פשוט גלגל הצלה.

לחץ דם גבוה בפני עצמו הוא גורם מזיק ומסוכן לכל אדם אך בשילוב עם סוכרת הוא הופך למסוכן שבעתיים. הבשורה שמביא מחקר זה, יכולה להיות טובה לחולי סוכרת ואולי גם לסובלים מלחץ דם גבוה שאינם חולי סוכרת.

אגב הכמות שנבדקה במחקר, 2 גרם, זה קצת פחות מכפית מחוקה של קינמון.

בהצלחה!!

0 תגובות
  1. טלי
    טלי אומר:

    הבעייה היא, שקינמון עלול להזיק למי שסובל מכבד שומני. זו לפחות הטענה שנתקלתי בה ברשת.

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *