מלחמה כתרופה

אחרי שדברנו על מחלת הסכרת ועל הטיפול בסכרת ואפילו הספקנו לסקור את הסיבוכים השונים של הסכרת, אני רוצה לסקור טיפול חדש ישן בסכרת שהתפרסם בזמן האחרון. במחקר שהתפרסם לאחרונה, נראה שיש השפעה מרובה לתרגילי תאי צ’י על סכרת. לפני שנדבר על המחקר וההיגיון שעומד מאחוריו, נראה מה זה בכלל תאי צ’י.

תאי צ’י
תורת הלחימה שנראית כמו ריקוד, פותחה בסין העתיקה. השיטה מתמקדת בניצול תנועת היריב למטרת הנתקף. ממציא השיטה שאף להרמוניה שלמה, ללא חיכוכים. אם מישהו בא לתקוף אותך – תזרום איתו ותצא ביציאה הבאה. התאי צ’י מזכיר לי סיפור מעשיות של ר’ נחמן מברסלב (העיבוד שלי…):

פעם הלך יהודי עשיר ביער. לפתע קפץ עליו שודד חמוש ברובה גדול ומאיים – “הכסף או החיים!!”. “כמובן שהכסף” – השיב היהודי והושיט לשודד הנדהם את כספו. השודד שלא ציפה שההתקפה תעבור בשקט, לקח את הכסף מופתע והתכוון להסתלק אלא שאז עצר אותו היהודי. “תראה” – אמר היהודי בקול שבור – “אם אחזור הביתה בלא כסף, יחשבו אנשי ביתי שבזבזתי אותו ללא צורך. אנא, תירה בבקשה בכובעי שיחשבו לפחות שנאבקתי בטרם מסרתי את כל עמל יומי לשודדים”.
התרצה השודד וירה בכובעו של היהודי. “אם תוכל” – המשיך היהודי בפושטו את מעילו – “לירות גם במעילי. כך יחשבו שנאבקתי עם שודד אמיץ במיוחד”. גם לזאת הסכים השודד וירה במעילו של האיש. “ופה וגם פה ואם תוכל גם פה” – המשיך האיש לבקש מהשודד עד שעצרו השודד – “באמת שהייתי עושה זאת בשמחה, אך האבק שריפה שהיה עמי נגמר”.
כששמע זאת היהודי, קפץ על השודד והכהו מכות נמרצות. הוא השיב את כספו אליו והסתלק מהמקום…

התאי צ’י, כתורת לחימה, עובד כמו היהודי שבסיפור. הוא זורם עם ההתקפה ויוצא מהתמונה כשנכון לעשות זאת. כשעושים זאת לשם לחימה, התנועות מהירות מאד, אבל כשלומדים ועושים את התרגילים כאימון, מיישמים אותם לאט ועם נשימות עמוקות. הרעיון, כמו שהסברתי, ללכת עם ההתקפה של התוקף מעט, לא ליצור התנגשות חזיתית שתגרום לנו להיפגע או ליפול, בתאי צ’י הולכים עם התקיפה ואז, בזמן שנוח לנו, משנים את כללי המשחק. ממש כמו בסיפור עם השודד שחשב שהוא המחליט וגילה לתדהמתו שהוא הובל לכל אורך הסיפור ולא שלט במצב אפילו לשנייה. כדי להבין קצת יותר, אתם יכולים לצפות בסרטון הבא. תראו איך התנועות האיטיות של התאי צ” הן מחושבות ומדויקות, תראו איך בכל תרגיל יש קצת נסיגה אחורה וקבלה של הבאות כהשלמה. לאחר מכן בהרמוניה, התנועה הופכת לתנועת נגד. היא לא נגמרת ומתחילה תנועה חדשה אלא היא הופכת לתנועה הפוכה. תראו גם איך התנועות מיושמות ללחימה.

המחקר
כמו שפתחתי, יצא מחקר חדש שמראה שיש הטבה לחולי סכרת כתוצאה מהשתתפות בתרגילי תאי צ’י. האנשים המבוגרים, בני ה 58-75, השתתפו בשיעורי תאי צ’י במשך 8 שבועות. כבר לאחר פרק זמן כה קצר, חל שיפור במדדי הסכרת – ברמת הסוכר ובקולטנים לאינסולין. תוצאה משביעה רצון לכל הדעות. המחקר מוכיח ששימוש בתאי צ’י עוזר לחולי סכרת לאזן את רמת הסוכר תוך חודשיים בלבד!

מה הקשר לסכרת?
לא ברור עדיין מה הקשר הברור לסכרת אם כי יכולים להיות גורמים בכיוונים שונים:

1. הפעילות הגופנית מורידה את התנגודת לאינסולין. התנגודת לאינסולין מורידה את רמות האינסולין ואיתם את רמת הסוכר. כנראה שזו לא הסיבה לתוצאות המחקר מכיוון שהתאי צ’י שתורגל אצל אותם אנשים לא היה ברמה של פעילות גופנית מאומצת. הוא התבטא לכל היותר כריקוד איטי וישנוני..

2. גוף נפש – אחד הגורמים לסכרת, כך על פי שיטת הגוף נפש הוא חוסר קבלה של דברים באופן שתמיד רוצים עוד. חוסר הסתפקות במועט. ההסתפקות במועט, פירושה לקבל את מה שמקבלים, ללא ערעור כלשהו ולזרום עם מה שיש. אלו הן בדיוק יסודות התאי צ’י כפי שמוסברים באריכות בשיעורים וכפי מתורגלים לאורך כל התרגול של השיטה. יתכן שבעבודה נפשית מסוג זה – ניתן להשפיע ממש על המטופלים את מידת ההסתפקות במועט. הם מקבלים את מה שיש, לא דורשים עוד או דוחים את הקיים.

3. תנועה – התנועה חשובה בכל מקרה לגוף, אף אם אינה פעילות גופנית מאומצת. התנועה עוזרת לגוף לנקות את הרעלים, מותחת את השרירים ומשחררת את המפרקים, זרימת הדם משתפרת וכל זה תורם לבריאות טובה יותר. התנועה בתאי צ’י דורשת ריכוז ויכולות כמו שיווי משקל ויכולות נוספות. כשמשפרים את הריכוז, את שיווי המשקל, את זרימת הדם וניקוי הגוף מרעלים, ניתן לצפות לתוצאות כאלו.

בכל מקרה, זה המחקר וזו השיטה וזה רק עוד טיפ קטן לחולי סכרת.

לטיפול שלם ומקיף בסכרת ובמחלות בריאות נוספות אתם מוזמנים לפנות אלינו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *