הטיפול בסכרת

בפעם שעברה סקרנו קצת את ההגנה מפני מחלת הסכרת ואת השימוש באינדקס הגליקמי והיום נסקור את הטיפול בסכרת למי שלא הספיק למנוע.

מכיוון שדברנו על גורמי סיכון כמו אכילת מזון בעל אינדקס הגליקמי גבוה, ברור שהדבר הראשון יהיה ללמוד לאכול מזונות וארוחות בעלי אינדקס גליקמי נמוך. בנוסף, צריך לעשות עוד מספר דברים נוספים כדי לא לסבול מהמחלה ולפעמים גם להבריא:

1. פעילות גופנית סדירה – נעשו המון מחקרים על השפעה של פעילות גופנית על חולי סכרת מסוג 2. בכולם נמצאה השפעה חיובית הן מבחינת השליטה על רמת הסוכר והן מבחינת מניעת הסיכון למחלות קרדיווסקולאריות. באחד מהמחקרים שנערך בסקוטלנד, נבדקו 70 גברים בשתי קבוצות. קרו שינויים לטובה בקבוצת המתעמלים במדדים של לחץ דם, מצב הסוכר לאורך זמן (הוערך באמצעות Hb A1c) ועוד גורמים חשובים נוספים.

2. כרום פיקולינאט – במחקר שנערך בהולנד נמצא שהכרום לא יעיל בכלל בטיפול בסכרת מסוג 2. החוקרים מצאו שפשוט לא היתה כל השפעה. במחקר אחר שנערך בארצות הברית נמצאה יעילות בלתי ניתנת לערעור של הכרום לשליטה ברמת הסוכר. איך זה יתכן? במחקר שעשו בארצות הברית השתמשו במקביל גם בתרופה סולפאנילאוריאה. כנראה שבאמת כרום לא מספיק וצריך לשלבו עם דברים אחרים.

3. צמחי מרפא – השילוב המנצח לדעתי של צמחי המרפא הוא ג’ימנמה וחילבה. ג’ימנמה נמצא כצמח שיכול לחדש תאי בטא בלבלב האחראיים על ייצור האינסולין. אף אחד לא יודע מתי זה עובד ומתי לא אולם יש אנשים שהצמח מטיב איתם ויש שלא. זכורה לי אחת שהתגלתה אצלה רמת סוכר גבוהה. היא התחילה לקחת ג’ימנמה ולאחר כחצי שנה לא היה זכר למחלת הסכרת. לאחר עוד כחמש שנים, בהם לא היה זכר למחלה, נצפתה אצלה בדם רמה גבוהה של סוכר בשנית. באופן כמעט אוטומטי, היא לקחה ג’ימנמה. אותה החברה ובאותו המינון. גם לאחר חצי שנה לא שבה רמת הסוכר למקומה. היא עדיין חולה מאז כבר כשלוש שנים, אם כי היא מקפידה לאזן את רמת הסוכר שלה בדרכים שונות. ואם תהיתם לעצמכם איך התימנים בתימן לא חטפו את מחלת הסכרת – כנראה שהתשובה טמונה ב’חילבה’. החילבה, צמח הגרגרנית היוונית, נמצא בשימוש יומיומי אצל יהודי תימן וההשערה שלי שהוא היה האיזון של הסוכר והקונטרה ל: ג’חנון, המלוואח, הקובנה, הסלוף, הלחוח ושאר הבצקים הטעימים והמשמינים של התימנים. כאשר הגיעו התימנים לארץ, התחילו לסבול ממחלות קשות, ביניהם סכרת (במידה גבוהה משאר חלקי האוכלוסייה בארץ). הג’חנון נשאר, הבצקים נשארו וכנראה שרק המינון של החילבה (והכוסברה הטרייה ושאר העלים הטריים) ירד. אם אתם רוצים לאזן את הסוכר שלכם – כנראה שחילבה זו בחירה טובה.

4. אומגה 3 – מנגנון הפעולה של אומגה 3 מורכב וקשור בהפעלתן של מערכות שונות בגוף. אחד מהמנגנונים שבהם עובד האומגה 3 הוא בהבלטתם של הקולטנים לאינסולין מעל פני שטח קרום התא. כלומר, אחת הבעיות בתנגודת לאינסולין היא שהקולטנים של האינסולין שוקעים בדופן התא. באופן זה קשה יותר לאינסולין להגיע אל קולטנים. אומגה 3 מוציאה החוצה את הקולטנים מהמקום אליו הם הגיעו. כאמור, זהו רק אחד מן המנגנונים שנותן את התוצאה הטובה – בריאות איתנה.

5. ישנם עוד רכיבי מזון שונים שיכולים לעזור כמו נוגדי חמצון חזקים, כמו המינרלים ונדיום ומגנזיום ועוד. צריך לזכור שתזונה נכונה היא הבסיס האמיתי לנטילת תוספי התזונה השונים.

דברנו על הטיפול בסכרת וכמובן שזה משתנה מאדם לאדם. כדאי מאד ללכת לנטורופת ולקבל ייעוץ אישי. בנוסף, הטיפול בסכרת חייב להתייחס גם לסיבוכים השונים על פי הנטייה האישית ועל פי המצב הקיים. יותאמו צמחים, תוספים ותזונה לפי הסיבוכים הקיימים. בפעם הבאה – הטיפול בסיבוכים השונים של סכרת.

אם כבר הבנתם שאתם צריכים לעשות שינוי בחיים – פנו אלינו ותתחילו להיות בריאים יותר!

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *