מי צריך מעבדה כשיש… כלב?

חברת פייזר הכשירה כלבים כדי להלחם בתופעה הקשה של זיוף תרופות בפינלנד. הכלבים אולפו לזהות את החומר הפעיל בויאגרה גם כאשר הוא ארוז היטב.

גם במדינת ישראל ישנה תופעה נרחבת של זיוף תרופות. הסיכוי הטוב ביותר לרכוש תרופות מזוייפות הוא ברכישה של תרופות דרך האינטרנט, דרך מודעות בעיתון, דרך ״יבוא אישי״ או שיטות מפוקפקות אחרות לממכר תרופות מרשם.

הבעייתיות בתרופות מזוייפות מתחלקת לכמה חלקים:

1. התרופה לא מכילה חומר פעיל כלל. אדם שלוקח ״תרופה אנטיביוטית״ שאינה מכילה חומר פעיל על אף שאמור לקבל אנטיביוטיקה, מסכן את חייו.

2. התרופה מכילה חומרים במינונים לא נכונים – יכולה לגרום לנזקים או לחוסר תועלת.

3. התרופה מכילה רעלים – בתרופות מזוייפות מסויימות נמצאו רעלים כמו רעל עכברים וחומצת בור. אגב, לא מדובר על מספרים קטנים: 20% מהתרופות המזוייפות מכילות חומרים שאינן אמורות להיות בתרופות כלל.

השימוש בכלבים הוא שימוש מבריק מפני שהוא חוסך בעלויות גבוהות של שימוש במעבדות ופתיחת אריזות. הכלבים יכולים לבדוק את כל המשלוח ולא רק מדגם, הם יכולים לזהות מבלי לפגום באריזה והם כוח עבודה די זול…

השימוש בכלבים לא חדש. ישנם כלבים שאולפו לזהות סרטן הערמונית (חוסך ביופסיות ובדיקות יקרות אחרות) וישנם כלבים שאולפו לזהות התקף אפילפטי דקות לפני שהוא מתרחש. כך יכול החולה להתכונן להתקף, להזעיק עזרה רפואית ואולי אף לפנות עצמו לבית חולים. מדובר בכלבים שיועדו לחולי אפילפסיה שלא מצליחים להתאזן בעזרת תרופות.

אולי יום אחד בארץ יכנסו גם זוג כלבים כעובדי מכס מן המניין ועד אז שמרו על עצמכם ורכשו תרופות ממקומות מסודרים ובדרכים מקובלות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *