הבריאות על פי גוגל

האם גוגל עוזר לנו לשמור על הבריאות שלנו או מפריע? האם החיים בעידן גוגל הם בריאים יותר או חולניים יותר? תתפלאו אבל יש מחקר שבדק גם את זה. פרטים בכתבה הבאה…

בשנים האחרונות מסתמכים אנשים רבים יותר ויותר על גוגל כמנוע חיפוש וכ”אורים ותומים” שיתנו מענה לכל שאלה. ובאמת, כמעט לכל שאלה יש לגוגל תשובה. האם זה טוב? האם גוגל יודע תמיד את התשובות הנכונות? ואולי גוגל מטעה אותנו? קבוצה של חוקרים בריטים יצאה לבדוק.

החוקרים חיפשו את 500 התוצאות המובילות בגוגל שעוסקות בנושאים שונים שקשורים לרפואת ילדים. הנושאים היו: הקשר בין חיסון חזרת-חצבת- אדמת ( MMR ) לאוטיזם, הקשר שבין הדבקה בנגיף האיידס והנקה, דלקת בשד והמשך הנקה, התנוחה הנכונה  לשינה בילדים והטיפול בהקאה ירוקה אצל ילדים.

והתוצאות: 39% מהאתרים נתנו תוצאות מיהמנות וטובות. 49% מהאתרים נתנו תשובות לא רלוונטיות (נו, אתם יודעים איך זה שאתם מחפשים משהו בגוגל ומקבלים תוצאות אחרות…) אבל החלק הגרוע היה ש 11% מהאתרים נתנו תשובה לא נכונה ולא אמינה.

כל מי שגולש ברשת האינטרנט יודע שיש בה המון זבל אבל האם הוא אכן יודע להזהר מהזבל שקיים שם? הדברים שמסווגים אוטומטית כזבל אצל האדם אלו דברים בעלי תכנים מיניים בוטים, תכנים אלימים ועוד. אך מה עם התכנים ה”מקצועיים-רפואיים” באינטרנט? יתכן שכאן אין מספיק מודעות.

נתון מעניין נוסף הוא שהאתרים שמומנו בגוגל (קישור ממומן) היו פחות אמינים מאשר קישורים רגילים.

לסיכום הייתי אומר שאין ספק שגוגל יכול לעזור לנו לקחת אחריות על החיים שלנו, אין ספק שים הידע הרחב שמציע גוגל יכול לתת לנו הרבה כלים כדי להיות יותר בריאים אולם צריך לזכור שיש גם שטויות שפולט לנו גוגל ולא כל דבר שגוגל מגיש לנו על מגש הכסף – צריך ישר לרוץ ולאכול…

אה, וקישור ממומן של גוגל? להתרחק…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *