ביצוע מילה מפחית סיכון הדבקות ב HIV

HIV, הוירוס הגורם לאיידס, מועבר בעיקר במגע מיני ובאמצעות מחטים נגועות. סקירה מורחבת של הספרות קובעת באופן חד משמעי: מילה מפחיתה מסיכון ההדבקות באיידס.

תהליך המילה קיים כבר אלפי שנים בעולם. מאז נצטווה אברהם אבינו למול את עצמו ואת זרעו, נימולו בעולם אנשים רבים ללא כל חשש. מדהים לראות שיש שותפות של הגוף עם תהליך ביצוע המילה:

תהליך המילה אינו נטול סיכונים לגמרי. הסיכון המרכזי אותו צריך לעבור הוא סיכון שהפצע לא יגליד ויישאר דימום שלא יעצר. כבכל ניתוח, גם כאן קיים החשש. אבל כאן יש התערבות של הטבע לטובת העניין. ה' צווה את אברהם למול את זרעו ביום השמיני ללידתו. מסתבר, שביום השמיני עולה רמת הויטמין K בדם של התינוקות הנולדים. ויטמין K נקרא גם "ויטמין הקרישה" מכיוון שזהו אחד מתפקידיו המרכזיים. באופן זה, יש לגוף יכולת להתמודד עם הניתוח על הצד הטוב ביותר דווקא ביום השמיני.

אולם, משתבר מסקירת הספרות לאורך השנים שיש סיבות בריאותיות עולמיות שיכולות לשכנע לעשות את ברית המילה: מילה של גברים מפחיתה את הסיכון להדבקות בוירוס ה HIV שגורם לאיידס. החוקרים מציינים גם שתהליך המילה הוא בטוח, זול ויעיל (הפחתה של כ 50% !!) ולכן כדאי לשלב אותו בתוכנית המניעה העולמית של האיידס. האיידס היא מגיפה שיצאה מזמן לשליטה ואולי פתרון עתיק אבל בטוח וזול יכול לעצור את המגיפה שמשתוללת לה ברחבי העולם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *