מחלת אינטרנט

אם אתם קוראים שורות אלו – אני יכול להניח שכנראה אתם גולשים כעת באינטרנט. הרבה מידי? פחות מידי? בדיוק כמה שצריך? הכירו בבקשה את מחלת האינטרנט! פרטים בהמשך…

אינטרנט
האינטרנט מספק לנו תקשורת ישירה כמעט עם כל ממי שאנחנו רוצים. הוא גם מספק לנו ידע רב בכל נושא כמעט שמעניין אותנו. יש לך שאלה? תפנה לגוגל..

שימוש עודף
אלא שבשנים האחרונות נעשה שימוש עודף באינטרנט על ידי אנשים מבוגרים ובעיקר על ידי בני נוער. בני נוער בכל העולם יושבים וגולשים בגוגל, מצייצים בטוויטר ללא הפסקה ועושים עוד מספר פעולות שאיני מצליח לעקוב אחריהן למרות שאני רחוק מחצייה של מחסום ה”שלושים” של חיי.

מה אכפת לך?
מה זה מזיק בכלל שהם יושבים ליד המחשב? למי זה מפריע?

כדי לסבר את האוזן, מצרף לכם רשימה חלקית ביותר:

@ נזק ליד עקב שימוש בעכבר המחשב.
@ נזק לראיה.
@ נזקים לעמוד השדרה.
@ התנהגות היפראקטיבית

אבל רוב ההורים לא נרתעים מנזקים “קטנים” כגון אלו. אז אולי תופתעו לשמוע שהאינטרנט גורם גם להפרעות נפשיות אצל בני הנוער.

?????

כן, מחקר חדש שנערך בסין בשיתוף אוסטרליה בדק את הסיכון למחלות נפש בקרב ה”מכורים” לאינטרנט. המחקר גילה שהסיכון למחלות נפש עולה אצל המכורים לאינטרנט. הסיכון לדיכאון קליני, לחרדות ולמחלות נפש אחרות עולה אצל המכורים לאינטרנט.

הסבר פשוט
בטח יש כמה הסברים לתופעה אבל תרשו לי להציע לכם הסבר פשוט: באינטרנט הנוער נחשף לדברים שהוא ממש לא מוכן לחשיפה אליהן. בדומה לפוסט טראומה שעלול להתפתח אצל מי שחווה טראומה, חווה הנער המכור לאינטרנט חוויות קשות מאד של אלימות, מין, סמים ועוד. כשהוא רואה את המראות מול העיניים והן הופכות לחלק קבוע מסדר יומו, חוויות אלו גורמות לו לשנות את תפיסת העולם שלו בקשר לכבוד האדם, בנוגע ליחסי-פרט-כלל, בנוגע ליחסי אדם וגופו ובנוגע לעניינים נוספים רבים. הנער/ה נהיה בעל השקפות עולם פסימיות ומעוותות שעלולות לדרדר אותו למחלות נפש של ממש.

מה עושים?
נער מכור או הורים לנער מכור צריכים לפנות לייעוץ מקצועי. הורים שרוצים שילדם לא יגיע למצבים כאלו חייבים לנקוט במספר אמצעים:

@ להגביל, בשיתוף עם הנער, את מספר השעות שהוא נמצא ליד מחשב.
@ להשתמש באמצעי סינון של תכנים כמו אינטרנט רימון או תוכנות לסינון.
@ לפתוח לנער את העולם למקומות אחרים מלבד אינטרנט כמו: תחביבים, חוגים, התנדבויות ועוד.

בהצלחה!!

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *