דיכאון בהריון

ישנן הרבה סיבות לדיכאון: תזונה לקויה, חשיפה חומרים שונים, שעות שינה לא מסודרות ועוד גורמים רבים אבל – אצל נשים בהריון הסיפור הוא שונה. מסתבר שישנם גורמים שמשפיעים הרבה יותר על האוכלוסיה הרגישה הזו. ויש אולי גם חדשות טובות.

הדיכאון הוא נפוץ מאד בעולם המערבי. אם בעבר היו אנשים מתביישים במצב שאליו נקלעו, הרי שהיום הנושא פתוח בהרבה, גם בגלל שינוי הגישה אולם גם בגלל התרחבות התופעה. הדיכאון לא פוסח גם על הנשים בהריון. גם בהן הדיכאון מכה ללא רחמים. אצלן המצב מורכב יותר מכיוון שלא כל תרופה שניתנת למצבי דיכאון שונים יכולה להתאים לנשים בהריון.

בסקירה שפורסמה ב AJOG נבדקו הגורמים המרכזיים לדיכאון אצל נשים בהריון. המסקנות לפניכן/ם:

1. מצבי לחץ וסטרס – לא מפתיע שאשה שחווה מצבי לחץ תגיע גם לדכאון. המצב הנפשי של אשה בהריון רגיש ממילא ולחץ חריף יכול לגרום לדיכאון.

צמחי מרפא לטיפול בסטרס >>>

2. חוסר תמיכה חברתית – אשה שמתייחסים אליה ואל ההריון שלה בצורה מזלזלת, פוגעת, עוקצנית וכו’, עלולה לסבול מדיכאון בהריון. התמיכה החברתית חשובה מאד בהריון ובהעדרה נגרם לאשה סבל רב.

3. אלימות במשפחה – אשה שאין לה תמיכה מינימלית של משפחתה / בעלה, תתקשה מאד להתמודד עם ההריון.

הגורמים שהשפיעו במידה מועטת יחסית לגורמים אלו היו: רמת הכנסה נמוכה (שמא היה צריך לבדוק רמת הכנסה גבוהה?..), מצב הקשר בין בני הזוג, הריון מתוכנן/ לא מתוכנן, חרדה אימהית, עישון, השכלה נמוכה והיסטוריה של דיכאון ללא קשר להריון.

האמת? הופתעתי.

מה שאשה בהריון צריכה על מנת להיות מאושרת ושמחה זה לא בית גדול ורחב, לא השכלה רחבה או פתיחות אופקים, לא דולרים רבים בחשבון הבנק, היא גם לא צריכה להיות בריאה במיוחד ואפילו אם יש לה היסטוריה של דיכאון ללא קשר להריון – יתכן שכל מה שהיא צריכה זה בסך הכל: בעל אוהב ומפרגן וחברה תומכת ואוהבת. והסטרס? אני מאמין שגם הוא יעלם בעזרת מספיק חום ואהבה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *