בריאות והמצב הכלכלי

בעת תקופת מיתון יש שינוי במצב הבריאות. המצב הוא לא כמו בעבר אלא… טוב יותר!! מפתיע אתכם? גם אני הופתעתי. במאמר של ד”ר סטפן בזרוטשקה מאוניברסיטת וושינגטון הוא סוקר את התופעה המדהימה וגם נותן כמה כיוונים לחשיבה.

ד”ר סטפן בזרוטשקה שייך לחוג לבריאות הציבור באוניברסיטת וושינגטון. ד”ר סטפן (M.D) סוקר במאמר מפורט מאד את ההשפעות השליליות והחיוביות של המיתון על הבריאות של הכלל והפרט.

את ההשפעות השליליות כולם מכירים. אנו שומעים ברגעי מיתון קשים על התאבדויות עקב מצב כלכלי קשה, אנו שומעים על אנשים שחוו התקפי לב למשל בתקופה שאחרי פיטוריהם, במקרים קשים יותר אנו רואים אנשים כבויים שמההתרסקות שלהם עקב עזיבת העבודה לא יתאוששו לעולם. זה מוכר. אבל מה עם הצד השני?

אחת הדוגמאות המעניינות לכך שאין קשר בין מיתון ו/או מצב כלכלי גרוע ובין בריאות היא קובה. קובה היא לא מדינה עשירה בלשון המעטה והבריאות בה מצויינת. דוגמא הפוכה היא ארצות הברית. מהמדינות העשירות בעולם עם הבריאות מהגרועות בעולם.

נראה, שמסקירה של כל הנתונים, עד כמה שזה נשמע מוזר, מצב כלכלי קשה, מיתון ופיטורין משפיעים לטובה על הבריאות. מה יכול להיות ההסבר לתופעה המוזרה הזו?

ד”ר סטפן מביא כמה אפשרויות (שהינן בגדר תיאוריות בלבד) להסבר של התופעה:

1. בזמן מיתון ופיטורין יורדת באופן דרסטי צריכת האלכוהול והעישון, שני גורמים שלא תורמים לבריאות שלנו בלשון המעטה.

2. יש יותר זמן להיות עם הילדים – מזמן כבר ברור שלהיות עם הילדים והמשפחה זה דבר בריא. לא רק לאבא שכבר לא נמצא בלחץ המתמיד של העבודה אלא גם לילדים! הילדים גדלים עם עוצמות גדולות יותר, מחוסנים יותר, עם יותר כוחות ויותר יכולת להתמודדות פיזית עם מחלות.

3. ספורט – מכירים את “אין לי זמן לעשות ספורט”? כאשר יש פיטורין, יש יותר זמן, יש יותר ספורט וכך הלאה.

אם פוטרתם בגל הפיטורין האחרון – עכשיו אתם יכולים לפחות לראות את נקודות האור שבכך. אם לא פוטרתם – נסו להגיע לבריאות טובה גם ללא פיטורין – צרכו פחות אלכוהול, פנו זמן לפעילות גופנית כלשהי ובלו יותר עם המשפחה והחברים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *