עזבו אותם! הם עייפים!

מה הקשר בין עייפות ובין הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות? האם יכול להיות שמיליונים של ילדים בעולם מקבלים תרופות פשוט בגלל שהם עייפים?? הכל בכתבה הבאה.

רקע
הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות נדונו בהרחבה רבה בכתבות רבות: דיברנו על הגורמים השונים להפרעות אלו, על הטיפולים השונים הטבעיים והתרופתיים וגם על מקורות קצת יותר קדומים לתופעה כמו ההתייחסות של היפוקראטס להיפראקטיביות, דיברנו על הסכנות שבריטלין ועל ההשלכות החברתיות של התרופה. מה נחזור על הכל?

בקצרה

שם: היפראקטיביות והפרעות קשב וריכוז.
גיל שכיח: ילדים אולם נמצא גם במבוגרים.
גורמים: גנטיקה, תזונה, אורח חיים ועוד.
טיפול קונבנציונאלי: בעיקר תרופה בשם מתילפנידאט (נפוצה בארץ תחת השם ריטלין וקונצרטה)
טיפול טבעי: ללא אבחון: אומגה 3, B12, צמחי מרפא מרגיעים, טיפולים כמו רפלקסולוגיה ועוד. עם אבחון ניתן להגיע לטיפול מדויק הרבה יותר.

מחקר חדש
מחקר חדש שיצא בפינלנד בחן 280 ילדים בנים ובנות בגילאי 7-8. המחקר גילה שילדים שישנו פחות מ – 7.7 שעות היו בסיכון מוגבר לפתח הפרעות קשב וריכוז! המחקר גילה שאלה שישנו בין 7.7 שעות ומעלה (לכיוון ה 9.4 שעות) היו בסיכון מופחת. כנראה שלא הייתה משמעות להבדל בין 8 שעות ו 9 שעות.

שאלות קשות
אולי אין הפרעה כזו שנקראת הפרעות קשב וריכוז? אולי היפראקטיביות זה מונח שמתאר ילד שפשוט עייף? אולי הילדים ה"חולים" צריכים לצרוך מעוררים (ריטלין) פשוט משום שהם עייפים? אולי אם הילד שלנו יישן יותר…

רוצים לדעת את התשובות?
כל מה שצריך לעשות הוא לתת לילד לישון יותר ולעקוב אחרי ההתפתחויות. אל תשכחו לספר לנו.

0 תגובות
  1. אורה ברכה
    אורה ברכה אומר:

    לצערי, היום הילדים בבית הספר עושים תחרות מי נשאר ער עד מאוחר, מין טרנד כזה של להראות שהם בוגרים. הורים שימו לב!

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *