לשתות כדי לחיות

הרבה מדובר על שתיית יין כעל גורם מאריך חיים. כמה חיים זה נותן לנו? כמה צריך לשתות? מה לשתות? הכל בכתבה הבאה.

רקע
היין הוא אחד הגורמים שעוזרים לכלי הדם שלנו להישאר נקיים. כבר דיברנו בעבר על אופן הפעולה של היין על כלי הדם, אולם נחזור לטובת מי שהצטרף עכשיו…

רדיקלים חופשיים
רדיקלים חופשיים הם חומרים שחסר בהם אלקטרון ברמה האחרונה על מנת להגיע לאיזון חשמלי. למי שהמשפט הקודם היה סינית בעבורו, נסביר שמדובר בחומר שנמצא בחוסר איזון והוא חייב להשיג לעצמו עוד אלקטרון, חלקיק קטן. בעבורו, אין זה משנה מניין יילקח האלקטרון אבל – הוא חייב להילקח. כאשר אין מאיפה, לוקח הרדיקל החופשי אלקטרון מהתאים השונים ועל ידי כך הורס אותם. הוא גורם להם להיות יותר פגיעים, פחות יציבים ופחות מתפקדים. כאשר רדיקל חופשי מגיע אל כלי הדם, הוא הורס את השכבה הפנימית של כלי הדם. כלי הדם הפגועים אינם מתפקדים כראוי ולאט לאט נוצר על הרובד הפנימי של כלי הדם שכבה טרשתית. הכולסטרול ושומנים נוספים משתפים אלקטרון עם כלי הדם. כך, במערכת השותפות הזו, נוצרים “קשרי ידידות” בין כלי הדם לבין השומנים השונים. מה הפתרון? נוגדי חמצון.

נוגדי חמצון
נוגדי חמצון המכונים גם אנטי – אוקסידנטים, יכולים לתת אלקטרון מבלי שהוא יחסר להם. דמיינו סוס עם עגלה מלאה בחציר. הסוס ישמח אם מישהו ייקח ממנו קצת חציר. זה בוודאי לא יזיק לסוס וזה יועיל למי שצריך את הקצת חציר. נוגד החמצון עובד בדיוק כך: יש לו אלקטרון פנוי ש”לא אכפת לו לשחרר” וכך כולם מרוצים. האנטיאוקסידנט נשאר עם פחות אלקטרון והרדיקל החופשי מתאזן מבלי להרוס כלום.

היין
היין עובד בצורה דומה. היין מכיל אנטיאוקסידנטים שונים שיכולים לתרום לרדיקלים החופשיים אלקטרונים. כך נרגעים הרדיקלים החופשיים וכולם שמחים. בתקופה האחרונה מגלים יותר ויותר שיש לכל מערכת/ איבר בגוף את האנטי-אוקסידנטים שמגיעים ספציפית לשם. לדוגמא: הליקופן המצוי בעגבניות ודברים אדומים נוספים מגיע בעיקר לערמונית. הלוטאין שנמצא בעלי לפת למשל פועל בעיקר ברשתית העין, הסילימרין בעיקר בכבד ועוד ועוד. האנטיאוקסידנטים שנמצאים ביין, עובדים בעיקר בכלי הדם.

כמה שנים זה מוסיף לנו?
שתיית יין, כך לפי מחקר חדש שנערך בהולנד, מוסיפה בערך חמש שנים של חיים. לצורך כך, יש לשתות בעקביות במשך שנים רבות כ 20 גרם של יין. המחקר מצא ששתיית יין היא הטובה ביותר (ולא שתיית ספירט, בירה ומשקאות נוספים). ההסבר הוא פשוט: אין פה אפקט אלכוהולי אלא אפקט נוגד חמצון…

איך לשתות?
טוב, זה לא כתוב במחקר אולם כדאי להוסיף את זה בשולי הדברים. הדרך המומלצת ביותר לשתיית אלכוהול היא בתוך האוכל. כאשר השתייה היא בתוך האוכל, אין חשש שהאלכוהול יפגע בכבד. כאשר שותים אלכוהול שלא בתוך אוכל, הוא פוגע בכבד ומחליש אותו.

סיכום
מי לא רוצה 5 שנים במתנה?…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *