הפסקת תה

מה הקשר בין הפסקת תה ובין סרטן הערמונית ובאיזה תה מדובר? הכל בכתבה הבאה.

ערמונית
הערמונית היא איבר קטנטן שנמצא רק אצל גברים. היא ממוקמת מתחת לשלפוחית השתן. במקרים מסוימים, גדלה הבלוטה אל מעבר לגודלה המקורי וחוסמת את פתח שלפוחית השתן. ברוב המקרים הטיפול יהיה ניתוח להסרת הבלוטה. במקרים אחרים הבלוטה תפתח סרטן. יש הטוענים שכל אדם, אם יחיה מספיק, יפתח בלוטת ערמונית גדולה וסרטנית. באופן אישי אני לא אוהב את ההגדרה: הרי ניתן לומר את אותו הדבר לגבי התקפי לב בגיל 200 (אם האדם היה חי מספיק…) או דוגמאות נוספות רבות. בכל אופן, משפט זה בא להדגיש את הנפוצות של הבעיה.

פתרונות
הפתרונות המקובלים ברפואה המשלימה הן פתרונות רבים וטובים ביניהם: שימוש בדקל ננסי ובצמחי מרפא לחיזוק מערכת השתן ובעזרת אבץ. אלו הפתרונות לערמונית מוגדלת. מה עם סרטן?

הפסקת תה
הפסקות התה יכולות לשפר את מצב הסרטן בערמונית בתנאי שזהו תה ירוק. על פי מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה נמצא שצריכת פוליפנולים, חומרים שנמצאים בתה ירוק, מעכבת את התפשטות הגידול הסרטני. הצריכה היתה מקבילה לשתייה של 12 כוסות תה ביום.

תה ירוק
תה ירוק הוא אחד המשקאות הבריאים אולם יש לו חיסרון אחד: הוא מכיל קפאין. הוא אומנם לא מכיל קפאין ברמות גבוהות אולם שתייה של 12 כוסות? זה כבר יכול להיות מסוכן: מסוכן ללחץ הדם, מסוכן ללב, מזיק לכליות ועוד ועוד. מסיבה זו השתמשו במרכיב אחד מתוך התה הירוק ולא נתנו לשתות 12 כוסות ביום.

דעתי
לדעתי, המחקר טועה בגדול. המחקר מנסה לבודד משהו אחד שיכול לפתור את בעיית הסרטן. צריך להבין – אם נשלב ליקופן, נוגד חמצון שהוכח כספציפי לערמונית, ואיתו נשלב אבץ, דקל ננסי, סרפד ואיתם נשלב: תזונה נכונה, אורח חיים בריא וטיפולים משלימים כמו דיקור, שיאצו הילינג או רפלקסולוגיה – אין ספק שנוכל להתגבר על בעיית הסרטן גם ללא 12 כוסות תה. נוכל להסתפק כנראה, ב 2-3 כוסות. צריך לזכור שכל נוגדי החמצון בגוף עובדים בשיתוף עם נוגדי חמצון אחרים. הוספה של מספר מצומצם של נוגדי חמצון בגוף לא תפתור את הבעיה באופן מושלם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *