סיבוכי הסכרת

רובם המוחלט של חולי הסכרת לא ימותו כתוצאה מסוכר גבוה או נמוך בדמם. הם ימותו כתוצאה מהסיבוכים של המחלה. סוכר גבוה בדם לאורך תקופה ארוכה של שנים, גורם לפגיעה אנושה בכלי הדם השונים. הפגיעה מתבטאת בסופו של דבר כפגיעה בלב, בכליות, בעיניים, במוח וברגליים. בפרק זה נסקור את האפשרויות השונות לטיפול ולמניעת הסיבוכים. חשוב לזכור: הטיפול האמיתי יהיה איזון רמת הסוכר בדם!

נתחיל:

לשמור על הלב – בלב מצויים כלי דם קטנים שמעבירים את הדם ללב עצמו. כלי דם אלה, הנקראים העורקים הכליליים, חיוניים מאד. כאשר דם לא זורם בהם, משמעות הדבר היא שאיזור בלב לא מקבל אספקת דם ועובר תהליך של נמק, מוות תאי הלב. מצב מסוכן זה נקרא התקף לב. כדי למנוע מצב זה, יש צורך בחיזוק כלי הדם ומניעת הדלקתיות שקיימת בכלי הדם. את מצב הדלקתיות ניתן לבדוק באופן פשוט. מבקשים מהרופא לבדוק בבדיקת דם את רמת ה C – Reactive Protein (CRP). רמה גבוהה, בהעדר דלקת אחרת בגוף כגון דלקת גרון, אוזניים וכו’, תעיד על מצב דלקתי בגוף שיתכן מאד שמסמן את הדלקתיות שבכלי הדם. במצב כזה, כדאי מאד לחזק את כלי הדם בעזרת ויטמין C עליו כבר דברנו בהרחבה ובעזרת ביופלבונואידים שונים.
בנוסף, כדאי מאד להשתמש בצמח עוזרר כצמח שמחזק את הלב ואת פעילתו.
אומגה 3 חיונית אף היא במקרה זה כ”מדללת דם טבעית”. האומגה שומרת על הדם שלנו זורם ולא נותנת לא לשקוע וליצור בעיות בכלי הדם הקטנים.

שמירה על הכליות – השמירה על הכליות מתחילה בתוכנית תזונתית. ראשית עלינו להוריד מינון של חלבון מן החי. צריך לראות מנגד שלא מגיעים למצבים של תת-תזונה. צריך גם להוריד לאפס את צריכת המלח. המזון שאנו אוכלים מכיל כמויות גדולות של נתרן ואין לנו ממש צורך בכמויות נוספות. בנוסף, כדאי מאד לאמץ את הצמח סרפד. הצמח סרפד מחזק מאד את הכליות ומגביר את ייצור השתן. ניתן להוסיף לו את הצמח היפריקום, בעיקר אם מתווספות חרדות למצב ופחדים למיניהם. טיפולים אלו יהיו בנוסף לדברים שפורטו לעיל כמו אומגה 3 ויטמין C וביופלבונואידים. את מצב הכליות ניתן לנתר בצורה פשוטה בעזרת בדיקת דם ובדיקת שתן.

שמירה על העיניים – מי שרוצה לשמור על עיניו חייב להגיע לרופא עיניים לבדיקה תקופתית. בבדיקת העיניים הוא יוכל לדעת מה מצב כל כלי הדם בגוף שלו. בבדיקה פשוטה יחסית, מסתכל רופא העיניים אל תוך הרשתית של העין, עמוק עמוק בתוך האישון. ברשתית של העין ניתן לראות אם ישנה “גדילה” של כלי דם חדשים בעין. מצב כזה עלול להוביל לעיוורון. מצב כזה מצביע גם על כך שכלי הדם בכל הגוף מתחילים להיחסם. הטיפול הקונוונציונאלי הוא ויתור על חלק מהראייה ההיקפית בעזרת צריבות לייזר. באופן זה, העין צריכה פחות לראות = פחות הספקת דם = פחות גדילת כלי דם שיפריעו אחר כך לראייה. החשיבה מעניינת, אך נראה שצריך פתרון הרבה יותר מערכתי. האדם שנבדק כרגע הוא בסכנת חיים. הדבר הנכון ביותר בשבילו הוא לא לדבר על עיוורון. הטיפול המערכתי יהיה הטיפול בכלי הדם כפי שהזכרנו והטיפול בלב ובכליות. לאחר כל זה ניגש לטיפול בעין – הטיפול בעין יהיה על ידי נוגדי חמצון ספציפיים לעין. הם כוללים לוטאין וזקסתנאין, קרטנואידים שונים ובעיקר בטא קרוטן, אבץ ועוד. אלה בשילוב הטיפולים שהזכרנו יכולים לתת מענה טוב לעיניים. בנוסף, ניתן להשתמש בעלי ופרי האוכמניות. העלים והפרי מכילים ביופלבונואידים שהוכחו כספציפיים ומסייעים יותר לעיניים.

הטיפול במוח דומה מאד לטיפול בלב. גם כאן ישנם דברים יותר ספציפיים כמו שימוש בתמצית ג’ינקו בילובה (חייב להיעשות בפיקוח של נטורופת!) וצמחים ותוספים נוספים.

שמירה על הרגליים – כולנו ניחנו בתחושת הכאב. לפעמים אנו מקללים תחושה זו (כמו למשל כשיש חור בשן…) אבל מסתבר שתחושה זו מצילת חיים. אצל חולי סכרת קיימת פגיעה עצבית (נוירופתיה) ולכן אינם מרגישים לעיתים כאב בפריפריה ובעיקר ברגליים. הם יכולים לסבול מפצע ברגל, שבגלל הפגיעה בכלי הדם הקטנים באזור, יהיה לו קשה מאד להחלים. בנוסף, יתכן שהם אינם ידעו עליו כלל. לחולי סכרת מומלץ לבדוק את הרגליים שלהם כל יום ולוודא שהם לא סובלים מפצע חדש. בנוסף, מומלץ להם לגרוב גרביים ללא תפר על מנת להקטין עוד יותר את האפשרות לפגיעה ברגליים. גם פה נדרשים כל התותחים הכבדים – האומגה 3, הויטמין C, הביובלפונואידים ועוד. פה חשובה מאד המניעה ועצירת ההידרדרות אם כבר התחיל פצעון קטן.

הכאבים – למה חולי סכרת לא מרגישים כאבים? כמו שהסברנו לחולי סכרת יש פגיעה אופיינית בעצבים הפריפריים. פגיעה זו, נוירופתיה, כואבת מאד. על מנת להפחית מעוצמת הכאבים ולהכחידם, יש רק פתרון אחד. לא תרופות נרקוטיות שנרשמות בלי סוף לסובלים מנוירופתיה, לא משככי כאבים קסומים, רק פתרון אחד ויחיד – החומצה האלפא ליפואית (Alfa Lipoic Acid). החומצה האלפא ליפואית היא נוגד חמצון חזק מאד, ספציפי לקצות העצבים. החומצה האלפא ליפואית פשוט מגיעה לקצות העצבים וגורמת להפסקת הדלקתיות בקצות העצב. בתוך כשלושה עד ארבעה שבועות נצפית הקלה משמעותית מאד בכאב אצל רובם המוחלט של המטופלים, אם לא אצל כולם. חבל להמשיך עם הסמים כשיש משהו בטוח, טבעי, והכי חשוב – שפותר את הבעיה ולא מטאטא אותה אל מתחת לשטיח.

ישנם עוד דברים חשובים לחולי סכרת אשר יותאמו בפגישה אישית עם המטפל. הפורמולה לחולי סכרת של מעט צרי מכילה ג’ימנמה, חילבה, אוכמניות, סרפד, מרווה ועוזרר. לאחר קריאת הכתבות השונות על סכרת, אתם בוודאי מבינים את ההיגיון שהוביל לבניית הפורמולה.

אם אתם מוכנים לשינוי – צרו קשר וכבר תהיו צעד אחד קדימה!

0 תגובות
  1. דליה
    דליה אומר:

    אני סובלת מסוכרת מזה 10 שנים. בשנתיים האחרונות סבלתי מכאבים עזים ברגליים כתוצאה מהסכרת (נוירופתיה). ע”פ המלצתך, לקחתי כדורים של חומצה אלפא ליפואית ולאחר שבועיים של טיפול חל שיפור דרמטי! הכאבים כמעט נעלמו לגמרי.
    חבל שטיפול כה פשוט לא מקבל את התהודה המתאימה ע”י רופאים, רוקחים וכדומה.

    הגב
  2. נדב אלשייך
    נדב אלשייך אומר:

    דליה שלום,

    אני שמח לשמוע שהטיפול בעזרת חומצה אלפא ליפואית עזר לך ושאת מרגישה טוב יותר. אכן, חבל שטיפול כל כך פשוט לא מגיע לתודעה של מי שצריכים לדעת ממנו. הטיפול אפילו אינו דורש אבחון אישי והוא ללא תופעות לוואי וחבל שאנשים כה רבים בעולם מפסידים אותו.

    המון בריאות, נדב.

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *