מיץ רימונים

מיץ רימונים הוא אחת התרופות הטובות בעולם. קצת על התכונות הרפואיות של המיץ, גם נספר על מיצי רימונים ללא תכונות רפואיות… ולסיום – המלצה על מיץ טוב במיוחד. שווה לקרוא..

כאשר משה מתאר לעם ישראל לאיזו ארץ משובחת הם הולכים להכנס, הוא מספר להם גם על פירותיה המיוחדים: “ארץ חיטה ושעורה וגפן ותאנה ורימון, ארץ זית שמן ודבש”. אין ספק שהרימון קיבל בזכות את מקומו ברשימת ה”פירות המיוחדים” שנתברכה בהם ארצינו: הוא מתוק, הוא עסיסי ויש לו תכונות רפואיות נפלאות. אז בואו נתחיל..

אחד החומרים החשובים ברימון הוא ה”טאנין”. הטאנין הוא נוגד חמצון חזק שיכול למנוע טרשת עורקים, להוריד את לחץ הדם, לשמור על שלמותם של התאים בגוף ובקיצור – לשמור על הבריאות שלנו.

כבר הזכרנו בעבר את הפרדוקס הצרפתי. שם הסברנו ששתיית היין האדום בצרפת מצליחה להעלים את נזקי המזון הקלוקל שהצרפתים אוכלים עד כדי כך שמצב מחלות הלב אצלם, באופן יחסי למדינות מערביות רבות, מעורר השתאות. ולטובה כמובן…

ולענייננו: במיץ הרימונים יש יותר טאנינים מאשר ביין האדום. כלומר הוא יכול לעזור יותר מאשר היין האדום במניעת מחלות לב, ובשמירה והגנה מפני חמצון.

אם לא די בכך, המיץ מכיל גם כמות יפה של ויטמין C, כמות נדיבה של אשלגן ורכיבי תזונה נוספים. מעניין לציין שמיץ הרימונים נחקר במחקרים רבים אולם רובם במחקרי מעבדה על תאים או על עכברים. עם זאת, התוצאות נראות כל כך טובות ומבטיחות עד שלא נראה לי שצריך לחכות למחקרים נוספים על מנת להעלות את צריכת המיץ רימונים שלנו…

אך אליה וקוץ בה: אם שתיתם מיץ רימונים מהמדף בסופר, סביר להניח שחוץ מהסוכר הטבעי שיש בפרי, כמעט כלום לא השתמר. טוב, אולי נשארו עוד כמה טאנינים לרפואה אבל בוודאי לא משהו שכדאי לשלם עליו כל כך הרבה ובטח שלא משהו ששווה לבנות עליו מבחינה בריאותית.

הפסטור של המיץ ודרכי ההכנה התעשיתיות, הורסות כל חלקה טובה ומשאירות לנו חלק מהטעם וחלק קטן מהבריאות..

כן, אין ספק שגם הטעם של מיץ רימונים אמיתי וטרי שונה לגמרי מטעמו של “מיץ-מדף-סופר”. גם התכונות הרפואיות שונות לאין ערוך.

אז, מה עושים?

יש יצרנים בודדים שלא מפסטרים את התוצרת שלהם כלל. הם סוחטים את המיץ ומקפיאים אותו מיד. הצרכן קונה את המיץ קפוא ומפשיר אותו רק כאשר הוא רוצה לשתות אותו. כעבור שעה-שעתיים גוש ה”קרטיב-רימון” שבתןך הבקבוק מפשיר ומתקבל מיץ רימון קריר וטעים ולא פחות חשוב – עם מירב התכונות הבריאותיות.

והמלצה לסיום : במרחק מאות מטרים בודדים מהבית שלי, ישנו פרדס רימונים של משק ימין. במשק ימין מכינים מיץ מעולה מרימונים טריים ועסיסיים. גם צרכנים קבועים של מיץ רימונים שסיימו מזמן להתענג על הטעם של המיץ, טוענים שיש כאן בשורה חדשה. המיץ כמובן לא עובר פסטור וכך הוא שומר על התכונות החשובות שלו ועל הטעם המיוחד. איפה משיגים? או במשק ימין או בחנויות “זמורה אורגני”. טלפון משק ימין: 052-539-8440 (חנה). תהנו!!

0 תגובות
  1. דוגי ישראלי
    דוגי ישראלי אומר:

    הי נדב,
    מוזמן לטעום מיץ רימונים של משק 58 בכפר שמואל.
    דוגי 0547-652592

    הגב
  2. משה מכרכור
    משה מכרכור אומר:

    רציתי לדעת האם מיץ רימונים גורם לשלשול או לעצירות ? או אולי לא זה ולא זה.
    ממתין לתשובה. תודה

    הגב
    • נדב אלשיך
      נדב אלשיך אומר:

      משה שלום,

      רימונים עלולים לגרום לעצירות אם מפריזים באכילתם. מקובל לומר שמיץ רימונים הוא עדין משמעותית מבחינה זו (מכיוון שהוא ללא הגרעינים שהם הבעייתיים בסיפור..) אולם יתכנו תופעות מסויימות של עצירות בעיקר ממיצים איכותיים.

      בריאות, נדב.

      הגב
  3. צלילה
    צלילה אומר:

    מעניין מאוד. השאלה שלי, ותשובתה לה כמעט נמצאה בפסקה האחרונה של המאמר,אבל לא, היא, למה לא לאכול ישר את הגרעינים במקום לשתות מיץ? האם הייסודות הבריאותיים מגיעים גם ככה לדם? כי לטעמי, זאת הדרך הטובה ביותר להנות מרימון, וזהו גם הרגלי, במה שנוגע לפרי המיוחד.

    הגב
  4. משק הרשקוביץ
    משק הרשקוביץ אומר:

    במשק הרשקוביץ מושב שפיר 110 מגדלים רימונים מזן “וונדרפול”
    כשמו כן הוא…טעמו משובח ביותר.
    אנו סוחטים מיץ 100% טבעי ללא כל חומר משמר, ללא תוספת סוכר…מקפיאים מיד לאחר הסחיטה . המוצר כ ש ר .
    סחיטת המיץ נעשית בהקפדה על הניקיון ועל איכות המיץ , כל רימון נחתך ןנבדק לפני הסחיטה .
    ממליצים לטעום ולרכוש …בקבוקים של 500 מ”ל ו-1ליטר

    הגב
  5. קו
    קו אומר:

    האם יש חיסרון מסויים אם אתה מוצץ את גרעיני הרימון, ולא אוכל את הגרעינים? לא הבנתי מדוע במאמר שלך על הנושא לא ציינת זאת.
    תודה רבה ושבת שלום

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *