אני יכול לדעת את מצב הלב שלך!!

אמור לי מה קצב הלב שלך במנוחה ואומר לך מה מצב הלב שלך. האם זה מיתוס ישן ומטופש או שמא מדד אובייקטיבי רציני כדי לדעת כמה זמן נותר לנו לחיות? הכל בכתבה הבאה.

קצב לב
בדרך כלל, כאשר קצב הלב אינו גבוה מידי או נמוך מידי, אין התייחסות רפואית לתופעה. ברפואה הסינית היו מתייחסים לדופק כאחד האבחונים החשובים שניתן לערוך אבל ברפואה המערבית קצב הלב נחשב לעוד מדד שמשתמשים בו מידי פעם אך בטח לא כדי להעריך את תוחלת החיים של האדם.

המחקר
מחקר שנעשה בארצות הברית סקר כמעט 130,000 נשים (!!!) בכ – 40 מרכזים רפואיים. הסוקרים בדקו את קצב הלב של המשתתפות במחקר ועקבו אחריהן במשך כ 8 שנים. בתקופה זו, בדקו החוקרים את מצב התקפי הלב או מוות כתוצאה ממחלות כליליות ואת האירועים המוחיים אצל נשים אלו (CVA,TIA).

תוצאות
התוצאות היו חד משמעיות – נשים עם דופק גבוה מ 76 פעימות במנוחה, היו בסיכון מוגבר יותר (26%) לחלות ו/או למות כתוצאה מהתקפי לב או מחלה כלילית אחרת מאשר חברותיהן בעלות קצב הלב הנמוך יותר. לא נמצא קשר בין קצב הלב ובין הסיכון לשבץ מוחי.

סיכום ביניים
המחקר סקר נשים בלבד אולם יתכן שהתוצאות זהות גם לגבי גברים. נראה, שנשים וגברים צריכים לשאוף להורדת קצב הלב שלהם על ידי תזונה נכונה, פעילות גופנית מתאימה והורדת המתחים והלחצים.

סיכום
לא צריך לרוץ עכשיו ולהיכנס ללחץ. זכרו קצב הלב עולה בלחץ… נסו לנתב את המחקר כדי להיות בריאים יותר. קחו מעכשיו טווח של 8 שנים ותוודאו שאתם יודעים איפה אתם רוצים להיות בעוד 8 שנים ושאתם יודעים איך אתם מתכננים להגיע לשם. אם הצבתם מטרה ויש לכם דרך – מה שנשאר זה רק לצעוד…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *