סכנה! ריטלין!

אזהרה חדשה שמוציא ה FDA לגבי תרופות שונות לבעיות קשב וריכוז. מה האזהרה ומה אנו צריכים לעשות איתה – הכל בכתבה הבאה.

רקע
על היפראקטיביות וקשב וריכוז כבר דיברנו בעבר. בקצרה – היפראקטיביות וקשב וריכוז הן תופעות שונות שמאובחנות בדרך כלל בילדות אולם נמשכות לפעמים בבגרות. התופעות כוללות: קושי בהקשבה לפרטים קטנים וריבוי טעויות של פזיזות, קושי בשמירת קשב, לא נראה שמקשיבים, נאבקים בשביל לעקוב אחרי ההוראות, קושי בארגון, מנסים להימנע ולא אוהבים פעולות שדורשות קשב מוחי, מאבדים חפצים, דעתם מוסחת בקלות, שכחנים בפעילויות יומיומיות ועוד. הטיפול הקונוונציונאלי מבוסס על תרופות שגורמות לחוסר איזון כימי במוח (שקשור בעיקר לדופאמין) וכך הם "נרגעים" והאופי שלהם משתנה מעט.

אזהרה חדשה
מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) הוציא לפני כשלושה ימים אזהרה והוראה לחברות התרופות להוסיף לתופעות הלוואי של התרופות גם מצבים פסיכוטיים. כלומר, גם ילד ללא רקע פסיכוטי כלל, יתכן שידרדר להפרעות פסיכוטיות שונות.

הפרעות פסיכוטיות
בין ההפרעות שדווחו היו: תחושות של הילדים שמשהו זוחל עליהם כגון תולעים או נמלים, שמיעת קולות שלא קיימים, הפרעות פרנואידיות והפרעות מאניות שונות.

מה עושים?
קודם כל, ללא קשר לאזהרה זו, רצוי לחפש פתרון אחר במקום התרופות המקובלות. יהיה הפתרון אשר יהיה: פסיכולוגי, דיקור, רפלקסולוגיה, צמחי מרפא, שינויים בתזונה ורכיבה על סוסים. לא משנה מה. הכי גרוע זה לא לנסות כלום או לנסות ללא הכוונה מקצועית.

מה עוד?
חשוב מאד לשים לב לילד עם הפרעות כאלו. נסו לחשוב: האם הילד נהיה יותר פרנואידי מאז שהחל לקחת את התרופה? האם הילד התלונן על תופעות מוזרות ללא הסבר הגיוני? האם הילד ניחן ב"חוש שמיעה מפותח" ושומע פעמים רבות דברים שאף אחד לא שומע? במקרים כאלו – פנו מיד לרופא המטפל!

סיכום
האמת שזו רק עוד הזדמנות טובה בשבילי להפנות את הילדים לרפואה המשלימה. מעולם לא חשבתי שהריטלין או הקונצרטה הם החומרים הטובים ביותר שילד יכול להכניס לעצמו למוח… אני ממליץ שוב לפנות לייעוץ מקצועי ולקבל טיפול טוב, אמיתי וללא תופעות לוואי מסוכנות וקשות..

0 תגובות
  1. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    בוודאי!! את צודקת!!

    מי שקרא את המאמר המלא על היפראקטיביות ובעיות קשב וריכוז שכתבתי נוכח לדעת שלדעתי אין מחלה כזו שנקראת ADD וגם לא ADHD. שתי המחלות האלו הן בסך הכל אוסף גדול של סימפטומים של הפרעות שונות שאת חלקם מנינו במאמר הנזכר.

    מכיוון שמדובר באוסף של סימטומים שמצביעים על מחלות שונות, צריך לערוף אבחון מקיף ולהבין – מה באמת מפריע לילד.

    כאשר מבינים באמת – אין התערבות כימית במוח שאולי כלל לא קשורה לבעיה. יש שימוש נכון בצמחי מרפא / תוספי תזונה / תזונה / אורח חיים / טיפולים אחרים – הכל לפי הצורך – שמיועדים ספציפית למטופל.

    מסיבה זו – לא תמצאי בין מוצרי "מעט צרי", מוצר שמתאים לטיפול בהיפראקטיביות ובהפרעות קשב וריכוז, פשוט מכיוון שאין מוצר אחד כזה וגם שבעה מוצרים שונים לא יענו על הצורך.

    מקווה שהנקודה הובהרה.

    יום טוב, נדב.

    הגב
  2. יהודית
    יהודית אומר:

    אולי כדאי שתעשה השווה גם למוצר OHM של אייג'ל שמסייע כבר לעשרות ילדים שאני מכירה שיש להם בעיות קשב וריכוז. ייתכן באמת ש- ADD ו- ADHD הם שילוב של כל מיני סימפטומים, אך המוצר הזה שהוא תוסף תזונה שמכיל קומפלקס ויטמין B וכן שיזנדרה, רדיולה וג'ינסנג קוריאני עושה שינוי מהפכניומוריד ילדים מתלות בסם הקשה רטלין. מומלץ מאוד!

    הגב
  3. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    יהודית שלום,

    המוצר OHM של אייג'ל הוא עלוב מאד ביחס לכל B קומפלקס של חברה כלשהי ויקר בהרבה. נראה לי, שלמרות המוצר של אייג'ל, אני יעדיף לשלוח ילדים לאבחון נטורופתי ולאחר מכן, אם זו תהיה המסקנה, אתן להם B קומפלקס של חברה טובה ומכובדת כמו GNC  למשל.

    נקודות למחשבה:

    – האם B קומפלקס הוא מסיס במים או בשומן? (במים)
    – האם ככזה הוא יוצא מהר מהגוף או נשאר לאורך זמן? (מהר מאד..)
    – לאור התשובות לשאלות אלו – מה החשיבות ש B קומפלקס יהיה בשחרור מושהה? (חשיבות רבה מאד!!)
    – מה קורה למוצר מקביל שלא עובד בשיטת השחרור המושהה? (נעלם מהגוף מהר מאד)

    אגב, אהבתי את השילוב של הכרום ב OHM, זה מהלך חכם לשמירה על אנרגיה. השילוב של הונאדיום בפורמולה מראה על בורות (?) או ניסיון למכור עליונות שיווקית בעזרת מרמה (?). מקווה שזה מראה על בורות….

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *