שוקולד ושבץ מוחי

אם הבנתם מהכותרת ששוקולד גורם לשבץ מוחי או מעלה את הסיכון לשבץ מוחי (CVA,TIA), הבנתם לא נכון. שוקולד מפחית את הסיכון לשבץ מוחי ועוזר לנו להיות יותר בריאים. הכל בכתבה הבאה..

על השוקולד בהקשר של מחלות לב דיברנו בעבר. ראינו שהשוקולד מועיל לבריאות הלב. הסברנו שהשוקולד מכיל נוגדי חמצון רבים שעוזרים לעורקים להשאר נקיים יותר. הארגון האקדמי האמרקאי של הנוירולוגים טוען שהשוקולד מועיל גם למניעת שבץ מוחי.

שבץ מוחי

ישנם שני סוגים של שבץ מוחי: שבץ מוחי על רקע של חסימה של כלי דם (שבץ איסכמי) ושבץ מוחי על רקע של קרע בכלי דם (שבץ המורגי). הראשון נפוץ הרבה יותר באוכלוסייה הבריאה. שבץ איסכמי, נוצר בדומה מאד להתקף לב: שאריות לא רצויות מהמזון שלנו נדבקות לכלי הדם וגורמות לכלי הדם להיות מוצרים ולהחסם. אפשרות אחרת היא שקריש דם קטן מאיזור הרגליים הגיע אל המוח (במקרה של חור במחיצת הלב).

שוקולד ושבץ מוחי

בוצעו 2 מחקרים. המחקר הראשון בדק יותר מ 44,000 אנשים (!!). המחקר גילה שאכילה של כ 50 גרם שוקולד בשבוע מורידה ב 22% את הסיכון לשבץ מוחי. המחקר השני בדק כ 1000 אנשים לאחר שבץ מוחי. המחקר גילה ש 50 גרם של שוקולד בשבוע מפחיתים ב 46% את הסיכון לשבץ מוחי חוזר בקרב החולים לשעבר. בעולם הרפואה ידוע ששבץ מוחי שהסתיים בשלום הוא שלב אחד בדרך לשבץ מוחי שייגמר לא טוב ולכן חדשות אלו טובות מאד.

איזה שוקולד?

כמו שהזכרנו בכתבה על השוקולד והתקפי הלב, כדאי לצרוך שוקולד איכותי של 70% וכך לדעת שלא מכניסים לדם יחד עם השוקולד הרבה סוכר.

בהצלחה!!

0 תגובות
  1. אפרת
    אפרת אומר:

    הכתבה לוקה בחסר כיון שהיא לא מפורטת. מה זאת אומרת נעשו מחקרים? איפה הם נעשו.על ידי מי? היכן זה פורסם? רק כך הכתבה תהיה אמינה.

    הגב
    • נדב אלשיך
      נדב אלשיך אומר:

      אפרת שלום,

      כל מה ששאלת והערת נמצא בכתבה…

      הארגון המכובד שפרסם את המחקר מוזכר בכתבה, המחקר מקושר מהכתבה ישירות למקורו והרוצה להרחיב יקליק על הקישור שמפנה וינעם לו…

      אומנם ראיתי שבתקופה האחרונה הארגון סגר את שעריו ומגביל את הכניסה לנרשמים בלבד אולם הרשמה לאתר לא צריכה להוות מכשול בשביל מי שרוצה להגיע למקור.

      בקיצור, אנא קראי שנית את הכתבה, הקליקי על הקישורים הרלוונטיים ופעלי על פי הוראות ההרשמה.

      בהצלחה ו…תחכימי!

      יום טוב ובריאות, נדב.

      הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *