שבץ מוחי במתנה

שבץ מוחי נהיה נפוץ בעולם אנשים רבים נותרים משותקים בעקבות שבץ מוחי ואף גרוע מכך…
השבץ מתחלק לשני סוגים עיקריים:
1. שבץ איסכמי – במצב זה חוסם קריש דם את אחד העורקיקים במוח – מה שגורם לחוסר אספקת דם וחמצן לאותו האזור.
2. שבץ המורגי – במצב זה פוקע כלי דם קטן במוח, ונוצר דימום בתוך המוח. שבץ המורגי הוא הפחות נפוץ מבין השניים.
מי רוצה שבץ במתנה? כנראה שאף אחד… אז למה יש נשים שמתאמצות ללכת לכיוון של שבץ…?
גלולות למניעת הריון
גלולות למניעת הריון, כמו גם כל “טיפול הורמונלי חליפי”, הן דבר נפוץ מאד היום. נשים רבות מבקשות “פסק זמן” בלידות, על מנת לאפשר לגוף להתאושש, ואת זה הן מנסות להשיג באמצעים הורמונאליים. ישנן גם נשים שמשתמשות בהורמונים מבלי שחוו אפילו לידה אחת. החל מגילאים מוקדמים מאד של הנערות, משתמשות נערות רבות באמצעי מניעה, ביניהם גלולות למניעת הריון, “משחקות” עם המערכת ההורמונאלית שלהן ועושות כבתוך שלהן.
האם הן מבינות באמת מה הן עושות? האם למישהו יש מושג מה תוצאותיו של טיפול הורמונאלי מסוג שכזה? האם יש רופא שיעז לחתום על אחריות לטיפול?

טיפול הורמונאלי ושבץ
בשנת 2006 נעצר מחקר שבוצע בנשים מבוגרות שטופלו בטיפול הורמונאלי של אסטרוגן ופרוגסטרון. טיפול מסוג זה, נחשב לבטוח יותר מאשר לטיפול באסטרוגן בלבד. המחקר נעצר לאחר שנצפו יותר מדי מקרים של שבץ בקרב קבוצת התרופה לעומת קבוצת הדמה. היה ברור מהם תוצאות המחקר עוד לפני שהסתיים, אם כי, לא זו הייתה מטרת המחקר – המחקר נועד לבדוק האם סרטן המעי הגס, סרטן השד ואוסטאופרוזיס מושפעים לטובה מהתרופה. התוצאות היו לטובת התרופה, אם כי, לא באופן מספיק מובהק סטטיסטית. התוצאות פורסמו באוגוסט 2008.
אך התוצאות לא היו חדשות – במחקר שפורסם במרץ 2008 נצפו תוצאות גרועות אף יותר. הסיכון של נשים לחלות באופן כללי היה ב 12% יותר מאשר בקבוצת הביקורת. הסיכון כלל – סיכון לסרטן השד, שבץ, תסחיפים ריאתיים ומוות ממחלות נוספות.

המחקרים רק הוכיחו את מה שכולם ידעו – טיפול הורמונאלי חליפי וטיפול הורמונאלי כלשהו הוא לא משחק. הטיפולים האלו מסוכנים!! מי שרוצה לקבל שבץ מוחי במתנה – מוזמנת ליצור קשר עם אחת מחברות התרופות…

אז מה עושים? איך מונעים סרטן המעי הגס ללא הורמונים? איך מונעים אוסטאופרוזיס ללא הורמונים? איך שומרים על הבריאות ללא הורמונים? על כך בפעם הבאה.

לשמירה על בריאות המוח ומערכות הגוף הנוספות – פנו אלינו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *