מדיטציה עם סטטוסקופ

מדיטציה עם סטטוסקופ. החיבור בין הדברים היה גורם לי אולי לחשוב כקורא שמדובר בכנס חדשני לשילוב בין הרפואה המערבית מודרנית לרפואת המזרח. אז לא. זוהי שיטה חדשה פרי היצירתיות שלי. אשמח לתגובות (כרגיל ביקורות בונות או פידבקים חיוביים). תהנו..

שיטת הביופידבק מאפשרת לאדם "לחוש" את התגובות של גופו און ליין. באופן זה, הוא לומד לשלוט על הפיזיולוגיה הפשוטה שלו. הוא לומד לשלוט על קצב הנשימה שלו, על מהירות הדופק שלו, ועל תגובות שונות נוספות של הגוף כמו כמות הזיעה, טמפרטורת הגוף ועוד.

הלב נחשב כשריר לא רצוני, כלומר, אין לנו יכולת להשפיע על אופן פעולתו. מסתבר שזה לא כל כך מוחלט. אני לא מדבר על אלו שעוצרים לשניות ארוכות את ליבם מלפעום אלא דווקא על בני האדם הנורמטיביים, אנחנו. בני האדם, בעזרת נשימות וחשיבה חיובית יכולים להרגיע את קצב ליבם ולתת לו לפעום לאט יותר וטוב יותר. אבל, כדי לשלוט על הלב יש צורך במודעות. כבר נחזור לזה.

האינדיאנים בשפתם, משתמשים באותה המילה כדי לתאר "תוף" ולתאר "לב". הקשר לא בהכרח ברור אולם מה שברור הוא שהאינדיאנים מאמינים שהשימוש בתופים האינדיאנים עוזר לפתוח את הלב. ההקשבה למקצבים של התופים יכולה לעזור למקצב של הלב. יש פה בעצם העברה של משהו מודחק מאד, תת מודע, פעימות הלב, אל מקום מודע, אל חוש השמיעה, אל חלק אחר לגמרי במוח. כלומר, אם אנחנו לא מודעים לדפיקות הלב שלנו באופן יום יומי ואולי בשם כך גם מאבדים את השליטה על הלב שלנו – בעזרת התופים האינדיאנים, העברת קולות הלב דרך המודעות שלנו – אנו יותר מודעים ללב ויותר יכולים להשפיע עליו.

הקשבה עצמית היא עוד תחום שחשוב לעבוד עליו בחיים. תמיד אנו מקשיבים לחברים, לסביבה, למשפחה וליועצים השונים אולם: עצור! כן אתה!! מה הלב שלך אומר לך לעשות? ההקשבה העצמית חסרה היום. אולי ניתן אפילו לומר שאין היום הקשבה עצמית כמעט בכלל. בעידן הטלפונים הסלולאריים, הפייסבוק והאינטרנט, כל מה שאני חושב צריך להיות מדווח לכולם, אני צריך לשמוע את דעתם של כולם ואני מוכן להפתח למקורות אין סופיים של מידע. אולם מה עם המידע שנמצא אצלך? לא בטוח שיש בתוכך את המידע הזה אבל – האם בדקת בכלל??

את שלושת הדברים האלו ניתן לעשות בעזרת מדיטציית הסטטוסקופ:

1. שליטה על קצב הלב ושליטה באופן כללי על התגובות הפיזיולוגיות של הגוף אפילו במצבי לחץ.

2. מודעות ללב. פתיחת הלב בכל המובנים.

3. הקשבה עצמית. חיבור לרעיונות הפנימיים שלך.

איך עושים?

ציוד נדרש:

1. סטטוסקופ פשוט (סטטוסקופ אחיות)

2. סרט גומי בהיקף הגוף / "סלוטייפ רפואי (לויקופלסט)

מה עושים? מניחים את הסטטוסקופ במקום שבו שומעים טוב ביותר את קולות הלב. מקבעים אותו למקום באמצעות סרט הגומי / הלויקופלסט. נכנסים לרגיעה, להאזנה לפנימיות שלנו ולמודעות.

תהנו!! אשמח לתגובות!

2 תגובות

פינגבקים וטרקבקים

  1. […] תרגילי נשימה – אחד הדברים החשובים ביותר לרגיעה הוא תרגילי נשימה. אם אין לכם מושג איך עושים את זה – ויש המון המון תרגילים שונים ומגוונים – אתם יכולים לחפש בגוגל או להתחיל בתרגיל הבסיסי של מודעות לנשימה: לוקחים אוויר מהאף בנשימה עמוקה, משהים בריאות 2-3 שניות ומוציאים בנשיפה איטית מהפה. חוזרים על התרגיל במשך כמה דקות ביום תוך כדי תשומת לב ומודעות לתהליך הנשימה. תוכלו גם לקרוא על המדיטציה המיוחדת שפיתחתי שמתמקדת בהק…. […]

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *