אגוזי מלך וכולסטרול

אגוזי המלך עשירים בשומנים בריאים במיוחד לגוף האדם אבל האדם המודרני מעדיף דיאט קולה על פני אגוזי המלך (“יש בדיאט קולה פחות קלוריות”). אבל, מסתבר שאגוזי המלך תורמים לירידה ברמות הכולסטרול “הרע” (LDL) ו…הפתעה: אגוזי המלך אינם גורמים לעלייה במשקל!! עוד פרטים בכתבה הבאה.

אגוזי מלך
כבר שנים אומרים הסינים שאגוזי המלך דמויי המוח, תומכים ומפתחים את תפקודי המוח. מאוחר יותר, התגלה שאגוזי המלך מכילים חומצות שומן שונות כמו אומגה 3 וויטמין E העוזרים למוח, לכלי הדם ועוד.

 

מטא אנליזה
מחקרים רבים נערכו על אגוזי המלך ותרומתם לגוף ומטא אנליזה שפורסמה בכתב העת של ה American Society for Clinical Nutrition מנסה לסכם את תועלת אכילת אגוזי המלך על רמות הכולסטרול ה”רע” (LDL). המטא אנליזה כללה מחקרים שבהם בדקו אנשים שצרכו אגוזי מלך מול קבוצת ביקורת שלא צרכה אגוזים אלו אלא הסתפקה בדיאטה רגילה דלת שומן. במטא אנליזה נכללו 13 מחקרים שכללו 365 משתתפים סך הכל.

 

תוצאות
המטא אנליזה מראה באופן חד משמעי ירידה ברמות הכולסטרול אצל אלו שאכלו דיאטה עשירה באגוזי מלך לעומת קבוצת הביקורת שקיבלה דיאטה רגילה. רמות הכולסטרול LDL ירדה באופן משמעותי ובעקבותיה ירדה גם רמת הכולסטרול הכללי (total cholesterol). דבר אחד נותר ללא פתרון – רמת הכולסטרול ה HDL, הכולסטרול ה”טוב”, נותרה ללא שינוי (אין ברירה, אגוזי מלך לא יכולים להוות תחליף לפעילות גופנית…).

 

אבל זה משמין!!
בכל המחקרים שנבדקו לא גרמה התזונה העשירה בשומן, תזונת אגוזי המלך, לעלייה במשקל. שילוב של אגוזי מלך בתזונה מאוזנת לא גורם לעלייה במשקל ורק משפר את מצב הגוף.

 

אז מה נשאר? לרוץ ולקנות אגוזי מלך!! אבל רק כמה הערות:

 

1. כאשר אתם קונים אגוזי מלך, קנו אגוזי מלך טריים. קנו ממקומות בהם יש תחלופה סבירה של סחורה ולא במקומות בהם עוברים פעם בשנה על המדפים ומוציאים את כל פגי התוקף….
2. שמרו את אגוזי המלך במקום מוצל וקריר ואכלו אותם תוך תקופה קצרה יחסית.
3. אם אתם רוצים להשתמש באגוזים כשהם טחונים, קנו את האגוזים מטחינה טרייה ואכסנו במקרר למספר ימים או במקפיא לתקופות ארוכות יותר. טוב יותר יהיה אם תטחנו לבד כמויות קטנות כאשר יש לכם צורך בכך.

 

שמירה על כללים אלו תתרום לשמירה על הערכים התזונתיים החשובים שנמצאים באגוז ותתן לכם מקסימום בריאות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *