פרוביוטיקה ומחלות חורף

החורף כמעט נגמר ואולי נכון יותר להגיד “כמעט נגמר על אף שטרם התחיל”, אולם נראה שעדיין רלוונטי להמליץ לכם על התוסף הבא לילדים: פרוביוטיקה.

רקע

פרוביוטיקה זהו כינוי לאוסף של חיידקים שנמצאים במערכת העיכול כחלק מהאוכלוסיה הטבעית ונחשבים ל”טובים”. החיידקים נמצאים במערכת העיכול ורק שם. מסיבות שאינן ידועות די הצורך, נחשבים החיידקים הפרוביוטיים כמחזקים של מערכת החיסון וכמונעים מחלות חורף. מחקר חדש מביא לנו את הנתונים המלאים.

במחקר שפורסם ב American Academy of Pediatrics, נבדקו במשך חצי שנה 326 ילדים בריאים בגילאי 3-5. הילדים קיבלו במשך התקופה חיידקים מסוג אצידופילוס עם או בלי שילוב של חיידקים מסוג ביפידובקטריום או פלצבו. המחקר היה מחקר כפול סמיות באופן שגם הרופא המטפל וגם הורי הילד ובוודאי הילד לא ידעו האם הילד מקבל את התוסף הפרוביוטי מידי יום ביומו או שמא הוא מקבל תוסף פלצבו.

המסקנות

לשם הבהרת המסקנות אשתמש בנתונים שנאספו לגבי קבוצת הפרוביוטיקה המשולבת ולא בקבוצת האצידופילוס בלבד. המחקר הראה באופן חד משמעי שילוב פרוביוטיקה טוב יותר מאצידופילוס לבד ובנוסף, שפרוביוטיקה טובה הרבה יותר מאשר פלצבו:

1. פרוביוטיקה משולבת הפחיתה את אירועי החום ב 73% ביחס לקבוצת הביקורת!!

2. פרוביוטיקה הפחיתה את אירועי השיעול ב 62% לעומת קבוצת הביקורת!!

3. פרוביוטיקה הפחיתה ארועי נזלת ב 60% לעומת קבוצת הביקורת!!

4. בנוסף, גם כאשר חלו הילדים ה”פרוביוטיים”, משך מחלתם התקצר ב 48% לעומת קבוצת הביקורת!!

5. צריכת פרוביוטיקה משולבת הפחיתה את הצורך באנטיביוטיקה ב 82% לעומת קבוצת הביקורת!!

6. ילדי הפרוביוטיקה הרוויחו 30% ימי גן לעומת קבוצת הביקורת. בחישוב מהיר זה אומר שההורים הרוויחו 30% ימי עבודה לעומת הורי קבוצת הביקורת…

ואולי המדהים מכל (אף שלא פורסם במחקר..): פרוביוטיקה טובה, לא של ילדים אלא משהו איכותי באמת, עולה כ 250 ש”ח לחצי שנה. לא מדובר פה על הוצאה כספית שלא ניתן לעמוד בה. לא מדובר על מוצר ספציפי שמחירי השוק שלו נשארים יציבים לאורך שנים. מדובר במוצר תחרותי מאד שנמכר בכל רשתות הפארם וחנויות הטבע במחירים סבירים ותחרותיים. מי שלא מוכן להשקיע סכום כזה בילד שלו לחצי שנה אחרי מחקר כזה – שיגיד!!

0 תגובות
  1. גלי
    גלי אומר:

    שלום. האם אתה יכול להמליץ על מוצר פרוביוטי טוב? גם עבור ילדים.
    תודה ויום טוב.

    הגב
  2. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    גלי שלום,

    באופן כללי, לא ממליץ על מוצרים לילדים בתור פרוביוטיקה. את רוב מוצרי המבוגרים ניתן “לפרק” בקלות ולהשתמש בהם לטובת הילדים. מוצרים המיועדים לילדים הם בדרך כלל פחות יעילים, יותר יקרים ביחס לכמות החיידקים ובקיצור – לא משתלם.

    באשר להמלצה שלי: יש המון חברות טובות אולם בזמן האחרון אני משתמש ב”ביו פלוס” של סופהרב. הוא יחסית זול ביחס לתועלת שלו. אם רוצים מוצר יותר חזק – ניתן להשתמש ב”קו ביוטיק”.

    יום טוב, נדב.

    הגב
  3. גלי
    גלי אומר:

    תודה על התגובה. מה לדעתך המינון המתאים לילדים בפירוק כמוסה של מבוגרים?
    יום טוב, גלי.

    הגב
  4. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    באופן כללי, מינון של כ 5-6 בליון אמור להספיק לילד. במצבים קשים כדאי לקבל הכוונה מיוחדת. אם מדובר במוצר עם 10 בליון ניתן לחלק את כמות החיידקים לשתיים. כחצי מתכולת הקפסולה שומרים בקפסולה, סוגרים ושומרים במקרר לשימוש הבא.

    מינון של בליון אחד או פחות מכך אינו רציני וזהו המינון שמצוי ברוב הפורמולות ה”מותאמות” לילדים.
    יום טוב, נדב.

    הגב

פינגבקים וטרקבקים

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *