תרופה חדשה לפגים!! דרשו את התרופה מהרופא!!

תרופה חדשה משמשת לטיפול בפגים. מדובר בתרופה זולה מאד אולם לא כל הרופאים מוכנים לאשר אותה. התרופה ללא כל תופעות לוואי (בכלל!!!!) והיא מפחיתה את צריכת האנרגיה אצל הפגים ועקב כך, ככל הנראה, תורמת לעלייה במשקלם. כל הפרטים בכתבה.

רקע

פגים הם תינוקות שנולדו טרם זמנם ולכן הם לא תמיד יכולים לאכול לבד, לנשום לבד וצריכים טיפול מיוחד. את הטיפול המסור והמיוחד הם מקבלים בפגייה. בפגייה, בתוך אינקובטורים ששומרים על טמפרטורה קבועה ורמת חמצן גבוהה, מקבלים הפגים את התנאים האופטימאליים להתפתח ולגדול. אבל היום – אנחנו רוצים להביא לידיעתכם טיפול חדש שיכול לגרום לעלייה במשקל ולהתפתחות מהירה יותר אצל התינוק. מוכנים? תחזיקו חזק, זה הולך להיות מפתיע מאד…

ישראל הקטנה

ראשית – קרדיט. המחקר שעליו אנחנו הולכים לדבר נערך בישראל על ידי רופאים וחוקרים משלנו. זכות גדולה למדינת ישראל על ההסתכלות הרחבה שלה שהובילה לפיתוח כל כך חדשני ומצד שני כל כך פשוט. המחקר אגב, פורסם ב PEDIATRICS אחד מכתבי העת הנחשבים בארצות הברית. טוב, ואחרי הפרגון לרופאים ולמוסדות הישראליים שתמכו בהם ואחרי שטפחנו לעצמינו טפיחה עצמית על השכם (כיאה לישראלים גאים), נתחיל בנתונים. אני בטוח שאתם כבר במתח..

המחקר

במחקר השתתפו 20 תינוקות שחולקו אקראית לשתי קבוצות. כל התינוקות היו בריאים, ללא מחלות מיוחדות ושקלו במשקל מתאים לגיל ההריון. כל התינוקות הואכלו בעזרת זונדה. במחקר – הושמעה לקבוצה אחת של תינוקות מוצארט במשך 30 דקות בתקופה של יומיים בלבד. לקבוצה השנייה לא הושמעה מוזיקה כלל. במהלך שמיעת המוזיקה, ירדה צריכת האנרגיה של הפגים באופן משמעותי. לאחר יומיים, נצפתה עלייה משמעותית במשקל ביחס לקבוצת הביקורת.

שימו לב!

במחקר שמעו הילדים שעה אחת בלבד של מוצארט. המוזיקה גרמה אצלם באופן מיידי לירידה בצריכת האנרגיה, דבר שהשאיר להם מספיק "כוחות" כדי לגדול ולהתפתח. תארו לעצמכם שהפגים היו שומעים 5 שעות ביום מוצארט!!

ולסיום:

1. לא נראה לי שיש הרבה טיפולים יעילים באופן חד משמעי למחלה כלשהי ועם זאת ללא תופעות לוואי כלל!!
2. אולי כדאי שהפגיות בארץ יכתבו נוהל "השמעת מוצארט בפגייה" הקובע כמה שעות ומתי חייבים לשמוע הפגים מוצארט. ממש כמו שמקפידים על בדיקות דם או ניתור רמת החמצן בדם, כך ניתן להקפיד על שמיעת מוצארט.

3. דרשו את הטיפול מהרופא. האם יתכן שרק בגלל שרופאים לא מתעדכנים מספיק אתם לא תקבלו את הטוב ביותר?? הטיפול הוא כל כך זול, כל כך פשוט, אינו דורש ידע רפואי מיוחד ומורכב ובקיצור – למה לא?

4. אם זה משפיע כך על פגים, למה שזה לא ישפיע על בני אדם? אולי כדאי לבדוק על חולי ALS? חולים שכל טיפת אנרגיה חשובה להם? אולי במחלות אחרות?

5. אם בעוד כמה שנים תשמעו בכל המערכות של בתי החולים מוזיקת מוצארט – תזכרו מאיפה זה התחיל…

6. כל הכבוד לחוקרים הישראליים (אה, כבר אמרנו?)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *