קערות טיבטיות

האסוציאציה הראשונה שעלתה אצלי כאשר שמעתי לראשונה על טיפול בעזרת קערות טיבטיות הייתה קריאה בקפה. אני לא יודע למה דווקא קריאה בקפה: אולי חשבתי שזה משהו דומה – מכינים קפה או משקה בקערה טיבטית, מערבבים, אולי שותים, אולי ממלמלים כמה מילים – והאדם בריא או לפחות יודע את דרכו בחיים. אז לא – קערות טיבטיות זה פשוט ריפוי במוזיקה.

כבר אלפי שנים ידוע שמוזיקה מרפאת. המוזיקה משפיעה חזק על הנפש ובתנ”ך מסופר על שאול המלך שהשתמש במנגן בשביל מצב רוחו העכור. אין היום שום הסבר ברור איך זה קורה, אך מה שברור הוא שישנה השפעה של המוזיקה על האדם. המדענים אולי יאמרו שהמוזיקה מפעילה מרכזים מסויימים במוח ועל ידי כך מגיע אל האדם הריפוי המיוחל, אחרים אולי יאמרו שהמוזיקה משפיעה על נפש האדם, אבל כך או אחרת, האדם מושפע לטובה ולרעה כתוצאה ממוזיקה שהוא שומע.

הטיבטים פיתחו מוזיקה מיוחדת עם שימוש בקערות מיוחדות – הקערות הטיבטיות. המטפל הטיבטי חש איזו מוזיקה תתאים לכל מטופל, וכך הוא מנווט את הטיפול על ידי הקשה בקצב משתנה על קערות שונות שמפיקות צלילים שונים. חלק מהקערות הוא מניח על המטופל, חלק מחזיק בידיו מעל או ליד המטופל וחלק הוא מניח סביבות המטופל. כאמור, השימוש בקערות השונות הוא על פי האינטואיציה של המטפל.קערות טיבטיות

השכלתניים שבינינו יקפצו ויאמרו ש”הכל פלצבו”, כלומר, האדם נרגע – הוא נהיה יותר בריא. כל זאת ועוד – כאשר מספרים לאדם שהוא הולך להיות יותר בריא – אז הוא אכן נהיה כך. הכל בראש, הכל פסיכולוגי.
חוקרים מאריזונה החליטו לשים קץ לטענות אלו. איך מבודדים את האפקט של המוח והפסיכולוגיה על האדם במחקר מדעי? עורכים מחקר על צמחים!
במחקר מדעי שפורסם בשנת 2004, הראו החוקרים שיש השפעה של מוזיקה על נביטה של זרעים. בדרך זו רצו החוקרים להראות שההשפעה של המוזיקה על האדם אינה פסיכולוגית, אלא השפעה אובייקטיבית.

היום לא צריך להגיע לטיבט כדי לחוות טיפול בקערות טיבטיות. ישנם בארץ מטפלים רבים בתחום. במושב אניעם שברמת הגולן, חוויתי לראשונה טיפול בקערות טיבטיות אצל משפחת לוין. למשפחת לוין – משפחה של מטפלים – צימרים וספא, שם הם נותנים את כל הנשמה – רק בשביל שתהנו.
ככל שאכתוב יותר, אמעיט בערכו של המקום – המקום מדהים, האווירה נעימה, והכי חשוב – האנשים מיוחדים.

לסיום, רציתי להביא לכם קטע וידאו של מוזיקה בעזרת קערות טיבטיות. שימו לב, זהו לא טיפול קלאסי של מטפל ומטופל אלא שימוש בהמון קערות לשם יצירת מוזיקה. המוזיקה שונה מאד בין מטפל למטפל ובין מטופל למטופל. תנסו להקשיב למשהו קצת שונה…

תהנו!

לטיפול הוליסטי במגוון בעיות בריאותיות – אתם מוזמנים לפנות אלינו.

0 תגובות
  1. מיטל
    מיטל אומר:

    שלום, אני מעונינת להשיג קערות טיבטיות לעבודה עם ילדים. אשמח מאוד אם תוכל להפנות אותי מאיפה אפשר לרכוש בבאר שבע או בסביבה? בברכה מיטל

    הגב
  2. נחמה
    נחמה אומר:

    הכתובת לרכישת קערות טיביטיות: השוק הטיבטי בדלהי (הודו) שם הן ידועות בשם:סינגינג בולס
    אם יש משהו מהחברים שמזדמן ורוצה להביא לכם משהו מהודו זוהי הזדמנות.
    בהצלחה

    הגב
  3. שיר סופר
    שיר סופר אומר:

    שלוםלכל מי שמעונין להעמיק  בטיפול בצליל ומעונין בקערות איכותיות מוזמן להגיע לקורסים וסדנאות או ליצור איתי קשר ,אפשר להתרשם דרך האתר שלי

    הגב
  4. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    לפני כמה שבועות פגשתי את יניב שמש. הוא מוכר את כל כלי הנגינה הלא קונבנציונאליים. כלי הקשה מיוחדים, חלילים אינדיאנים, מקלות גשם ובין השאר – קערות טיביטיות במגוון גדלים וצלילים.

    יניב הוא אדם נחמד ונוח ואני ממליץ מאד לקנות ממנו.

    טלפון של יניב: 052-4898948

    אתר אינטרנט: http://www.kalimba.co.il

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *