טיפול בחמצן לכאבי ראש

מחקרים מראים ששימוש בחמצן עובד כמעט כמו קסם על כאבי ראש. מה זה יכול לעזור לנו? מה אנחנו יכולים לעשות עם המידע?

המחקר

במחקר שהתפרסם ב JAMA  גילו החוקרים שאם הם לוקחים אנשים עם כאבי ראש חוזרים ונותנים להם חמצן בריכוז גבוה, כלומר, במקום שהאנשים ינשמו אוויר הם ינשמו 100% חמצן, כאבי הראש יעלמו. זה עבד אצל 78% מהאנשים לעומת 20% אצל אלו שנתנו להם אוויר רגיל בקבוצת הביקורת. החוקרים ציינו שזו שיטת טיפול טובה מכיוון ש: 1.לא התגלו תופעות לוואי כלל. 2. ניתן לחזור על השיטה ללא חשש בניגוד למשל לשימוש בתרופות כנגד כאבי ראש.

מה אנחנו יכולים לעשות עם התגלית?

קודם כל, אם אתם סובלים מכאבי ראש, אצל 20% מכם יכולה הבעיה להפתר אם רק תקחו נשימות עמוקות ומלאות. אבל יש משהו חשוב יותר שאפשר ללמוד מהמחקר: כנראה, שכמעט כל כאבי הראש בעולם מושפעים מהנשימה שלנו. אתם יודעים, אומרים שכאבי ראש נוצרים הרבה בגלל לחץ. אז בואו נתחיל לדמיין..

דמיינו את הרגע שבו אתם יושבים בבית / בעבודה שנייה לפני המצב שהלחיץ אתכם. ברגע אחד מתקבלת הידיעה / קורה המקרה שגורם לכם להיות לחוצים – מה שקורה באותו רגע  זה שהנשימה נעצרת לחצי שנייה. לאחר מכן, במשך כל תקופת הלחץ (דקות? שעות? ימים?) האדם נושם נשימות שטחיות יותר מאשר הנשימות הרגילות שלו.

מה עושים?

כאשר אדם נמצא בלחץ, הוא צריך בראש ובראשונה לשמור על נשימות קבועות וסדירות. הוא יראה שאם אספקת החמצן למוח שלו תשאר סדירה והנשימה לא תפגע בגלל הלחץ, הוא יכול לקבל החלטות טוב יותר, לחשוב טוב יותר ולהיות יותר בפוקוס. עצירת הנשימה לשנייה אחת היא אולי טובה אולם האדם חייב לצאת ממצב החירום אליו הגוף שלו נכנס ולהמשיך אחרי שנייה-שתיים הלאה. כך הוא ישמור על ריכוז טוב של חמצן במוח ולא יצטרך טיפולים בחמצן..

בקיצור – אין כל ספק: בחברה המערבית נושמים באופן קבוע לא נכון ולא טוב. תרגלו מידי פעם נשימות סדירות ובעיקר שאתם לחוצים – סדרו את הנשימות שלכם ואל תתנו לדאגות, לטרדות, ללחצים או לפחדים להפריע לזרימת החמצן התקינה אל המוח שלכם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *