טיפול חינם

אנשים רבים מבקשים טיפול חינם או כמעט חינם. למי זה לא טוב? למי זה משתלם? בכתבה הבאה.

האמת שנתתי הרבה טיפולים חינם עד לפני כמה שנים. זה היה נראה לי מקובל ולגיטימי לתת למישהו שאין לו, משהו שיש לי. לא הבנתי את הנזקים שזה עושה – ולא לי.
“הנזקים” למטפל ברורים – המטפל למד והשקיע הרבה ועכשיו הוא צריך להחזיר את ההשקעה עבור הלימודים שלו ו..כן, הוא צריך לחיות ממשהו.
אבל היום זה לא הנושא שלנו כי לא בגלל הסיבה הזאת הפסקתי לטפל בחינם. הפסקתי לטפל בחינם מכיוון שהטיפול לא עזר למטופל ולפעמים הזיק. דבר זה קרה משתי סיבות עיקריות:

1. למטופל שמקבל טיפול חינם אין שום מחויבות כלפי הטיפול. כאשר נפרד מהמטפל והמטפל הנחה אותו לשתות יותר מים להצלחת הטיפול, הוא לא יעשה את זה. למה? עובדה!
מטופלים שלא משלמים מזלזלים בטיפול ולא עושים כלום כדי שהוא יצליח. המטפל נשאר מתוסכל נוכח המצב שמתדרדר ועומד חסר אונים.
לפני תקופה מסוימת, הגיעו אלי הורים כשלילדיהם בעיה קשה בדרכי הנשימה. מכיוון שנתתי להם טיפול חינם ויעצתי להם מה הם צריכים לעשות בכדי לטפל בבעיה, הם פשוט הסירו את העניין מליבם. מבחינתם הבן שלהם קיבל טיפול מבלי לקבל אותו! הם הרגישו שבעצם הייעוץ שנתתי, הם התקדמו המון – אבל הם לא עשו עם ההתקדמות הזאת כלום. זהו רק מקרה אחד ואני מבטיח לכם שישנם עוד עשרות כאלו.

2. הסיבה היותר עמוקה היא הקשר שנפתח בין המטפל למטופל. כל קשר של נתינה חייב להיות דו צדדי. במקרה שהמטפל נותן טיפול ולא מקבל תמורה, המקבל של הטיפול לא פתוח לקבל את הטיפול. נשמע מוזר? תחשבו על בקבוק של מים ששופכים את תכולתו לכיור. כדי שה”מחוץ” לבקבוק יקבל מים, הוא חייב לתת קצת אוויר. כל העולם שלנו בנוי על איזון של קבלה ונתינה או אם תרצו – תנועה. התנועה איננה חד כיוונית. העולם שלנו מעצם היותו מלא בחומר – מחייב תנועה כנגד תנועה שנעשתה. אמנם ה”חומר” שעובר למטופל בשיאצו למשל, אינו “חומר רגיל”, אבל חלק מההתנהגויות של אותו “חומר” דומות.
מטופל שלא מוכן לשלם על טיפול – אינו מוכן לקבל אותו.

סיכום ואיזון
על אף האמור לעיל, אין שום הצדקה לגבות מהמטופל סכומים אסטרונומיים של 600 ₪ לטיפול בודד. צריך לבדוק כמה הסכום שאותו צריך לשלם למטפל לפני ההגעה לטיפול. מטפל שייקח סכומים כאלו – ייתקל באותה בעיה: המטופל מוכן מאד לקבל ופתוח לקבל, אבל יחסית למה שהוא נתן – הוא יקבל מעט (ואנחנו לא מדברים על תועלת! ייתכן שהוא יקבל תועלת מרובה מאד!). אדם כזה יישאר בתסכול פנימי מהטיפול גם אם הוא הצליח ויישאר מותש וחסר כוחות.

אין שום סיבה שטיפול ברפואה משלימה לא יעלה כמו תיקון של מכונת כביסה – אבל אין שום סיבה שטיפול יעלה כמו מכונת כביסה… בכל אופן, לטיפולים אלטרנטיביים שונים ניתן לפנות אלינו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *