עצירות ופרקינגסון

האם יש קשר בין עצירות ובין פרקינגסון ואם כן, איזה קשר? בכתבה הקצרצרה שלפניכם ננסה לגעת בנקודה זו.

פרקינגסון

פרקינגזון היא מחלה של מערכת העצבים המרכזית = המוח. בפרקינגסון, חומר שמתווך בין העצבים השונים (נוירוטרנסמיטר) לא מיוצר בכמות מספקת. חומר זה נקרא דופאמין. רבות דובר על הסיבות לפרקינגסון: החל ממתכות כבדות ששוקעות במוח (בעיקר אלומיניום) וכלה ברעיונות אחרים שונים ומשונים שעולים חדשות לבקרים. מחקר חדש אולי מצליח לשפוך אור על שאלה זו (ואולי לא…).

המחקר

המחקר בדק כמעט 200 אנשים שחלו בפרקינגסון לעומת כ 200 אנשים שלא חלו בפרקינגסון. גילאי הנבדקים בשתי הקבוצות היה בממוצע 71. במחקר התגלה ש 36% מחולי הפרקינגסון סבלו מעצירות במהלך חייהם לעומת 20% בקבוצת הביקורת. הנתון החד משמעי ממחקר זה הוא שעצירות היא סמן לפרקינגסון כלומר, עצירות מעלה את הסיכון לפרקינגסון.

סיבה או תוצאה?

בכל מחקר כזה, יש נטייה לרוץ קדימה ולבדוק: אולי העצירות היא הגורמת לפרקינגסון? אולי היא לא רק מושפעת מאותו הדבר שמשפיע על הפרקינגסון? בקיצור – אולי יש פה סיבה חדשה?

ההגיון

ההגיון הוא פשוט: ברור לכולם שבחולי פרקינגסון יש מעורבות של שקיעת אלומיניום במוח ורעלים אחרים. ברור גם שיש מחסור ברכיבי תזונה מסוימים. ואני שואל: אולי החולים בפרקינגסון נחשפים לאותה רמה של מתכות כבדות בימי חייהם אולם פשוט הם אינם מפנים אותן בצורה טובה מהגוף?? אולי בגלל העצירות נוצר מחסור ברכיבי תזונה חשובים?

לא-לוקים פתרונים…

אז מה לעשות? ברור שגם אם עצירות אינה הגורם לפרקינגסון היא גורם למחלות רבות ושונות. עד שלא תוכח חפותה – הרי היא חשודה וזקוקה לטיפול. אל תזניחו את העצירות. למרות שהיא נראית הפרעה קלה ומעצבנת, אולי היא סתם שקטה? אולי היא מרשעת אמיתית?…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *