סמבוק שחור

מהו הסמבוק השחור? למה הוא משמש? איך הוא התגלה? תקראו – תדעו!

זיופים בתעשיית היין
בשנת 1899 הגיע אל רופא מפראג מלח אמריקאי עם טענה מוזרה. המלח שסבל מכאבים ראומטיים סיפר שבכל פעם שהוא שותה יין זול – נעלמים הכאבים והוא מרגיש טוב יותר. בשתיית יין יקר ומשובח – אין כל שיפור. הטענה המוזרה הדליקה את הרופא לחפש ולמצוא הסבר מניח את הדעת לחידה. הוא גילה שליינות הזולים, מוסיפים את פרי הסמבוק על מנת להוזיל את המחיר. הפרי של הסמבוק הוא שחור-אדום ואפילו כאשר הוסיפו אותו בכמויות גדולות ליין – היין שמר על טעמו ועל צבעו. זיופי היין פעלו לטובת הציבור – הם קיבלו תוספת בריאות בפחות כסף…

תכונות עיקריות
התכונות העיקריות של הסמבוק הן בלחימה ויראלית. החומרים המצויים בפרי משתקים וירוסים שונים כולל את וירוס השפעת. באחד הקיבוצים בארץ פרצה מגיפת השפעת. בעזרת “סמבוכל”, תכשיר ישראלי שמיוצר מסמבוק, החלימו תושבי הקיבוץ שקיבלו את התכשיר מהר יותר מאלה שקיבלו את הפלצבו. הסמבוק קיבל גם את החותמת הישראלית…
לסמבוק יש יכולת לעכב גם נגיפי איידס, נגיפי הרפס ועוד. המנגנון בו עובד הסמבוק הוא מניעת הקשירה של הוירוס אל דופן התא על ידי ציפוי הקרום של התא. הוירוס מתקשה להכנס לתא וזה מותיר די זמן למערכת החיסון לעשות את עבודתה מבלי שהוירוסים ימשיכו להרוס עוד ועוד תאים. צריך לזכור שהדרך היחידה של הוירוס להתרבות היא על ידי שימוש בתא מאחסן שכן הוירוס אינו תא אלא חלבון. משום כך, כאשר מנענו מהוירוס להיכנס לתוך תא מאחסן, השגנו בעצם את רוב הטיפול.

חלקי הצמח בשימוש
על הפירות דברנו כבר הרבה. אבל כמעט לא נגענו בפרחים. הפרחים הצהובים של הסמבוק משמשים להורדת חום ולטיפול בעיקר בהצטננויות ובבעיות בדרכי הנשימה. ישנם תכשירים שמכילים את שני הרכיבים: את הפרחים ואת הפירות.

דרכי שימוש
ניתן להשתמש בסמבוק או בתכשירים מוכנים או על ידי חליטה של הפירות או הפרחים. המשקיענים יוכלו להכין יין ביחס של 1:1 יין וסמבוק. חובבי המטבח יוכלו להכין ריבה מפירות הסמבוק. במקום שהילד ילך לגן עם כריך עם שוקולד הוא יקבל כריך עם סמבוק! איזה שדרוג!

סיכום
נראה לי שלמדנו מספיק להיום על עוד אחד  מצמחי מרפא שימושי וחשוב. כדאי להכיר צמחים כאלו ולדעת להלחם נכון בשפעת או במחלות חורף אחרות ולא לבסס את הטיפול במחלות חורף על אקמולים ו”תרופות” אחרות.

מעוניינים לדעת עוד על מערכת החיסון ועל הדרכים לחזק אותה? פנו אלינו עוד היום!

0 תגובות
  1. שושנה
    שושנה אומר:

    שלום,
    התיאור יפה מאד, אבל איפה משיגים פרי סמבוק טרי או קפוא, להכנת ריבה? או ריבה מוכנה? אפילו יין סמבוק, המקובל באירופה לא מצאתי באתרים בארץ. החליטה כנראה חלשה, והתמציות יקרות וממותקות.

    הגב
  2. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    שושנה שלום,
    את פרי הסמבוק ניתן למצוא יבש בחנויות הטבע. את הפרי היבש משרים במים חמימים רבע שעה והוא מוכן לשימוש בריבה. לחלופין משתמשים בו כפרי יבש להכנת היין או חליטות.

    בהצלחה, נדב.

    הגב
  3. שושנה
    שושנה אומר:

    תודה. עד עתה נתקלתי רק בחמוציות יבשות (וגם קפואות). העניין שלי בסמבוק נובע מהצטננויות תכופות.

    הגב
  4. לילי אגמון כהן
    לילי אגמון כהן אומר:

    אני מכירה בערכו של הסמבוק כמרפא שפעת ויראלית הייתי בקורס של נינה פארן בשנות ה80 וכבר אז הבנתי עד כמה יעיל וטוב השימוש במיצוי של פירות הסמבוק
    ממליצה בחום להחזיק את התרופה בבית וכשמתחילים להרגיש כמו שפעת יש להשתמש לפי הוראות היצרן שיהיה לבריאות

    הגב
  5. סיגל
    סיגל אומר:

    שלום לך שושנה,
    אפשר לקנות את השיח/עץ של הסמבוק ולגדל בגינה או בעציץ גדול ולהפיק ממנו חליטות של הפרחים. מהפירות השחורים אפשר לעשות ריבות או יין (לחובבי המטבח) או חליטה.

    אפשר להשיג את השיח במשתלות.

    בהצלחה, סיגל.

    הגב
  6. ערן
    ערן אומר:

    את פרי הסמבוק ניתן לקנות אצלינו בחוות אור-גני בעין זיתים בעונת הקיץ.מחרוזות להנצת שינים וריבת סמבוק אורגנית ניתן לקנות אצלינו במשך כל השנה. thebee@012.net.il

    הגב
  7. שלמה
    שלמה אומר:

    האם ניתן לאכול את פירות הסמבוק השחור כמות שהם ? באיזה תנאים ? מגבלות ?
    האם יש לאכילת הפירות כמות שהם ישירות מהשיח ערך רפואי כלשהו?

    הגב
    • נדב אלשיך
      נדב אלשיך אומר:

      שלמה שלום,

      ניתן לאכול את הפירות. יש שמכינים מהם ריבות. כמובן שיש ערך באכילת הפרי כמות שהוא. הבעיה בדרך כלל שהפרי הוא עונתי ואף אחד לא מוכן לחכות חולה עד שתגיע העונה…

      הגב
  8. לילי כהן אגמון
    לילי כהן אגמון אומר:

    את ערכו הרפואי של הסמבוק השחור אני מכירה עו בשנות השמונים
    אני השתנשתי בתרחיף במשך שנים וכל שפעת ויראלית הייתה ניבלמת ועוברת כעבור יום
    הצטערתי לגלות שהפסיקו לייצר את התרופה המוקת מפירות הסמבוק, הייתי רוצה לדעת מי מייצר את השיקוי ותחת איזו חברת תרופות
    בברכה לילי כהן אגמון

    הגב
  9. ליהי
    ליהי אומר:

    שלום,
    רציתי לדעת אם אין סכנה או בעייתיות כלשהי בלצרוך “תרופה” באוכל כשלא חולים… למשל בהכנת יין וכו’ – האם זה לא מחליש את המערכת החיסונית אם צורכים צמחים רפואיים בלי שיש לנו בעיה? האם מומלץ לאכול את פרי הסמבוק רק כשיש צורך בחיזוק המערכת החיסונית?

    הגב
  10. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    ליהי שלום,

    זו אכן שאלה קשה. כנראה שהסמבוק לעניין זה קרוב יותר לצמחי המאכל מאשר לצמחי המרפא. הגדרה של צמח מרפא כצמח מאכל אינה תמיד חד משמעית אולם העומד מאחוריה – הבנה שהצמח הספציפי בטוח יחסית לשימוש וניתן לתת אותו גם לאנשים בריאים.

    תודה על ההארה.

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *