מערכת חיסון משתוללת

מחלות אוטואימוניות הן מחלות שבהן מערכת החיסון של הגוף תוקפת את מערכות הגוף השונות. על רפואה סינית ומחלות אוטואימוניות ואי אפשר שלא לדבר קצת על חולשה של מערכת החיסון.

רקע
מערכת החיסון אמורה להבחין בין אויב לאוהב. זו הרי המטרה של המערכת – לזהות אויבים ולתקוף אותם. חיילי מערכת החיסון נמצאים בדם, ברוק, במערכת הנשימה ובמקומות שונים בגוף. מצב אוטואימוני הוא מצב שבו מערכת החיסון מתחילה לתקוף איברים שונים ורקמות שונות בגוף שהן חלק מהגוף שלנו. הדוגמאות לכך הן רבות – החל מסכרת סוג 1 (המכונה בטעות “סכרת נעורים”), לופוס, קרוהן וקוליטיס ועוד ועוד. המשותף לכולן – פגיעה של מערכת החיסון אך בכל מחלה נפגעות רקמות אחרות וקצב המחלה ואופי ההתפתחות שלה שונה. סכרת נעורים מגיעה בדרך כלל בנעורים, קרוהן מגיע בדרך כלל בשני גלים אחד בנערות ואחד בבגרות ואילו דלקות פרקים מגיעות בדרך כלל בגיל המבוגר. כמו כן, יש מחלות שהן יותר מערכתיות כמו לופוס שפוגעת במספר רב של איברים ורקמות ויש מחלות כמו סכרת מסוג 1 שפוגעות “רק” בתאי ביטא שבלבלב. הטיפול במחלות אוטואימוניות ברפואה המערבית הוא בעיקר באמצעות סטרואידים. הסטרואידים הם חומרים מדכאי חיסון שנמצאים באופן טבעי בגוף שלנו בכמויות קטנות. החולה במחלה אוטואימונית, מקבל כמות גדולה של סטרואידים על מנת שהסטרואידים ידכאו את הפעילות החיסונית המוגברת. המשחק פה הוא עדין – בין “חיסוניות יתר” לבין פגיעה אנושה במערכת החיסון שתביא לתחלואה ממחלות זיהומיות שונות. ההליכה על החבל הדק מצריכה פעמים רבות שימוש באנטיביוטיקה כדי להצליח לשמור – גם על מערכת חיסון שקטה וגם על גוף ללא זיהומים חיידקיים.

מרידיאן ה TW
הסינים חלקו את הגוף למרידיאנים, ערוצי אנרגיה. כל ערוץ אנרגיה אחראי על העברת אנרגיה במקומות שונים בגוף ופגיעה בתפקודו, תגרום ירידה בתפקוד פיזי או נפשי. הגורמים לפגיעה בתפקוד יכולים להיות גם הם גורמים פיזיים או נפשיים.
מרידיאן ה TW אחראי, בין השאר על מערכת הלימפה והחיסון. אנשים עם מערכת חיסון חלשה, מערכת לימפה לא מתפקדת כשורה או להיפך, אנשים עם מחלות אוטואימוניות, יהיו אנשים, בדרך כלל, עם חוסר אנרגיה בולט ב TW או עם חסימות שונות במרידיאן זה. נראה, שמרידיאן זה מושפע מאד מההערכה העצמית של האדם. אדם עם הערכה עצמית גבוהה מידי יסבול פעמים רבות ממחלות אוטואימוניות ואדם עם הערכה עצמית נמוכה מאד, יסבול כנראה מחולשה של מערכת החיסון וממחלות חורף מרובות.

הערכה עצמית, ביקורתיות ומערכת החיסון
בהסתכלות עמוקה, ניתן לומר שאדם עם הערכה עצמית גבוהה מידי הוא אדם שלא יכול לשים לב שהוא חלק ממכלול. הוא לא יכול לזהות בעצם שההצלחה שלו והמצוינות שבו הם בסך הכל שילוב של מצוינות שקיבל מהחברה, מאבא ומאמא, מהמשפחה המורחבת, ממוסדות הלימוד ועוד. האדם הוא בסך הכל חלק ממערכת גדולה שאם לא היא – הוא לא היה שווה כלום. אדם שלא יודע להבדיל ולראות את הטוב שבסביבה – מתחיל לתקוף את הסביבה גם בטוב שלה. הגאווה שלו מעבירה אותו על דעתו. גם על הסביבה הפנימית שלו לא חסרה לו ביקורת ולבסוף הוא תוקף חלקים “לא חשובים” שנמצאים בתוך הגוף שלו פנימה.
לעומתו, האדם בעל ההערכה העצמית הנמוכה, הוא אדם שלא מבין את החשיבות שלו במערכת. המערכת כל כך גדולה ומשומנת ומה אני מוסיף לה? כלום כנראה. אם אני לא אהיה כאן – ימצא לי תוך כמה שעות מחליף טוב יותר. כמובן שמחשבות אלו מוטעות: כל אחד שונה בעולם מכיוון שלכל אחד יש תפקיד ייחודי בעולם שאך אחד אחר לא יכול לבצע. אדם שחושב מחשבות כאלו, יהיה אדם שרואה את כולם כיותר טובים ממנו. הוא לא יבקר שום דבר שמתרחש מסביבו (“בטח הם יודעים יותר טוב ממני”) ולבסוף – ייתן לחברה לשלוט על חייו לחלוטין. הוא יסכים עם כל מה שנאמר סביבו ויכנע לכל תכתיב. גם מערכת החיסון תקבל בהבנה “גורמים זרים” שמגיעים לשלוט עליו.

טיפול
כמובן שכל הטיפולים שמתמקדים בהעברת אנרגיה או בשחרור חסימות כמו: הילינג, דיקור סיני, שיאצו ועוד, יהיו טובים למחלות אוטואימוניות ולמחלות של מערכת חיסון חלשה. ניתן לטפל כמובן גם בהיבט הנפשי-פסיכולוגי: צריך לעבוד על ההערכה העצמית של האדם ולשפר את ההבנה של האדם ביחסים המורכבים בינו לבין האנושות וההוויה כולה. בנוסף, אסור אף פעם לזנוח את הצד הפיזיולוגי – חייבים להשתמש בכלים המעולים שיש לנו בכדי לגרום לאיזון של מערכת החיסון: אם בחיזוק של מערכת החיסון על ידי צמחי מרפא ותוספי תזונה מסוימים ואם באיזון במצב של פעילות יתר על ידי אומגה 3, אנטיאוקסידנטים וחומרים נוספים שיכולים לעזור. שילוב של הטיפול האנרגטי-רוחני-נפשי ושל הטיפול הפיזיולוגי יכול לתת תוצאות מעולות.

מערכת החיסון מאוזנת חשובה לבריאות טובה ואיתנה. אל תתביישו להתייעץ.