לחיות בריא / פרופ’ אבשלום מזרחי

לחיות בריא, ספר שעוסק, כך על פי הכתוב בכריכה, ב”חיים, בריאות, רפואה וחולי בראייה ההוליסטית”. ספר של פרופסור אבשלום מזרחי, מנהל אקדמי במכללת רידמן, מכללה לרפואה משלימה שיצא בהוצאת פוקוס. 386 עמ’.

הספר לחיות בריא מספק אוצר של ממש למתעניין ברפואה המשלימה ובתפיסה ההוליסטית. המעיין בו, לא ימצא משנה סדורה או איזה חוקים נוקשים שתפקידם להוביל אותנו לבריאות. מסתבר שלא זו מטרת הספר. המעיין כן ימצא עקרונות חשובים לבריאות, נגיעה בהבנה עמוקה יותר של המושג מים, פרק נחמד על הומיאופתיה, ילמד קצת על אינטואיציה והחשיבות של השימוש בה, על הרגלי אכילה וגם – יכנס לעיסוק בסוגיות יותר “כבדות” כמו: אכילת בשר, צריכת מוצרי חלב, שימוש באנטיביוטיקה ועוד.
פרופסור מזרחי עוסק גם בנושא התפילה וחשיבותה, בנושא שמירת הנפש, הוא פורס את משנתו בעניין עין הרע ואמונות תפלות ונותן עוד מידע רב לקורא המתעניין. הספר מביא מקורות, מנהגים וטקסים שהיו נהוגים במקומות שונים בעולם. הוא מראה איך מאחורי הפולחן מסתתר הגיון אנושי פשוט שמיושם בכל מקום רק בצורות קצת שונות. הקורא בספר, לא יכול שלא להתפעל מהשליטה של פרופ’ אבשלום מזרחי במקורות היהדות: החל משליטה מדהימה בתנ”ך ובתלמוד ועד לרמב”ם ומקורות נוספים.

בקיצור, ספר מומלץ לכל מי שרוצה לפתוח קצת את העיניים ואת הראש ולגלות את הדברים שמשפיעים באמת על הבריאות שלנו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *