מדידת לחץ דם

מסתבר, שמדידת לחץ דם בבית אמינה בהרבה ממדידת לחץ דם אצל הרופא. מה עושים? מודדים לבד ולא סומכים על מדידת הרופא.

שנים רבות יודעים רופאי המשפחה שמדידות לחץ הדם שהם מבצעים אינם משקפים בצורה טובה את המציאות. בדרך כלל, הבדיקות שמבצעים הרופאים הם “מחמירות מדי”, כלומר, התוצאה המתקבלת בהם היא גבוהה מהתוצאה האמיתית. עם זאת, מדידת לחץ דם אצל הרופא יכולה להדליק אור אדום בפני הרופא והמטופל גם יחד.

בדרך כלל, הרופא ירצה לראות שלוש מדידות שונות בימים שונים על מנת להתחיל לתת תרופה. מסתבר, שמדידה בבית של המטופל מדוייקת יותר.

כאשר המטופל בבית, אין למטופל את החשש והמתח כמו במצב שהוא נמצא אצל הרופא. “תסמונת החלוק הלבן”, ידועה כמעלה לחץ דם באופן קל. הלחץ הקל שעולה יכול להיות קריטי כאשר מנסים לאזן את האדם באמצעות תרופות.

בנוסף, כאשר המטופל מקבל לידיו מכשיר למדידת לחץ דם ומתבקש להשתמש בו 5 פעמים ביום, הבדיקות יתבצעו בשעות מגוונות יותר ודבר זה תורם לאמינות. בדיקה גם אחרי אוכל וגם לפניו, בדיקה גם לפני השינה וגם בקימה, בדיקה גם בעבודה וגם בבית, כל החיתוכים האלו יכולים לתת תוצאות מגוונות בהרבה מאשר התוצאות המושגות במדידות בודדות אצל הרופא או האחות.

מה עושים? מי שרוצה לשמור על לחץ הדם שלו ולדעת בצורה מדוייקת יותר את מצבו – טוב יהיה אם ירכוש מד לחץ דם דיגטאלי ואמין. באופן זה, הוא יוכל להגיע לרמות טובות יותר של דיוק ולדעת את מצבו האמיתי.

בהצלחה!

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *