טיפול חינם להורדת לחץ דם

טיפול חדש ליתר לחץ דם שאינו מגיב לתרופות. טיפול חינם ואינו דורש זמן, כסף או כל מאמץ אחר!

יתר לחץ דם

יתר לחץ דם הוא אחד הגורמים המזיקים ביותר לגוף. הלחץ הגבוה על דפנות כלי הדם אולי לא פוגע בכלי הדם הגדולים והחזקים אבל פוגע גם פוגע בכלי הדם הקטנים והעדינים. בין כלי הדם הפגיעים יותר נמצאים כלי הדם בכליה, בעיניים, במוח, בלב, ברגליים ועוד.

טיפולים ביתר לחץ דם

כמעט כל המקרים של יתר לחץ דם מוגדרים ברפואה הקונוונציונאלית כלחץ דם שלא ידוע מקורו וסיבתו. לכן, כל כך מסובך לטפל ביתר לחץ דם ברפואה המערבית ותרופות חדשות יוצאות לשוק חדשות לבקרים על מנת לנסות ולפתור את הבעיה המוזרה. בסוף, אחרי כל התרופות, עדיין נמצאים אנשים שלא זכו להקלה על אף התרופות השונות. לאנשים אלו – נמצא טיפול חינמי שאינו דורש שום מאמץ!

המחקר הנורווגי

בנורווגיה החליטו החוקרים לבדוק האם ניתן לטפל ביתר לחץ דם שאינו מגיב לתרופות באמצעות הפחתת מלח. איך בודקים כזה מחקר? לוקחים קבוצה של אנשים כאלו, מבקשים מהם להוריד מלח לחלוטין מהתזונה ובודקים את התוצאות.

במחקר הנורווגי החליטו לבדוק בשיטה הזו אולם הוסיפו עוד שתי קבוצות: קבוצה אחת קיבלה כדורי מלח כטיפול וקבוצה אחת קיבלה פלצבו. במחקר זה, קבוצת הפלצבו היא קבוצת הטיפול (!!) וקבוצת התרופה (מלח) היא קבוצת הביקורת..

תוצאות

במחקר היתה ירידה בלחץ הדם אצל אלו שנטלו את הפלצבו או אלו ששינו את התזונה ללא נטילת תרופה. אין ספק שהורדת המלח (הנתרן) מהתזונה שיפרה את המצב של החולים ששום דבר אחר לא ייצב אותם.

הגיון

הגיון בתוצאות הוא ברור – עודף של נתרן בדם, גורר אחריו עודף של מים לתוך כלי הדם ונפח הדם עולה. נפח דם גבוה באותו מקום מוגדר קיים (כלי הדם) = לחץ דם גבוה. הנוסחה היא ברורה ופשוטה אולם אני חושב שהיא נבדקה לראשונה כעת על אנשים שלא הצליחו לטפל בהם בתרופות להורדת לחץ דם.

טיפול חינם

אין שום סיבה שלא ליישם את תוצאות המחקר על כל מי שרק צריך אותו.

כסף? הטיפול חינם ואפילו חוסך 1.45 ש”ח (מחיר שקית מלח…)

זמן? תוכנית הטיפול אינה כרוכה בהשקעת זמן.

כוח רצון? נכון, אני מודה. הוא המעכב של התוכנית בדרך כלל.

0 תגובות
  1. לחץ דם גבוה
    לחץ דם גבוה אומר:

    כתבה חשובה ביותר
    חשוב להוסיף שמלבד התרומה שיש לצמצום צריכת הנתרן בהורדה של לחץ דם גבוה יש לכך חשיבות רבה גם במניעה! ידוע שבאוכלוסיות שבהן יש צריכה מועטה של נתרן (בדרך כלל אוכלוסיות לא  מערביות) התופעה של לחץ דם גבוה נמוכה בהרבה, לעומת אוכלוסיות במדינות כמו ארה”ב שם צריכת הנתרן גבוהה מאד וכל אדם שלישי שם סובל מיתר לחץ דם. לכן חשוב כבר מגיל צעיר לחנך לתזונה דלת נתרן.
    עוד הארה – צריכה גבוהה של נתרן גורמת לפגיעה ברמות של מינרלים אחרים חשובים בתאי הגוף, כמו אשלגן, מגנזיום וסידן. פגיעה זו מובילה גם היא למצב של לחץ דם גבוה.

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *