עלייה במספר האוטיסטים

בקליפורניה נרשמה עליה תלולה במספר האוטיזם. מה הסיבות לעליה? מה הסיבות לאוטיזם? מה אנחנו בכלל יודעים על ההפרעה הזו?

עליה תלולה
על פי נתונים שמפרסם ה Epidemiology חלה עליה משמעותית במספר הילדים האוטיסטים שאובחנו בקליפורניה. העלייה היא מ 6.2 אוטיסטים על כל 10,000 לידות בשנת 1990 ל 42.5 אוטיסטים לכל 10,000 לידות בשנת 2001. העלייה לא התייצבה והנתונים המשיכו למשוך את הגרפים למעלה במשרדי הסטטיסטיקנים האפידמיולוגים.

מה זה אוטיזם?
באוטיזם מחולקות ההפרעות לאוטיזם קלאסי ותסמונות הקשת האוטיסטית. הייתי יכול לכתוב כאן הרבה על התסמונות השונות אבל האמת, שרב הנסתר על הנגלה. ככל שאכתוב יותר, רק נבין עד כמה אנחנו לא יודעים. סוגי האוטיזם השונים וההפרעות השונות הן דומות: הילדים לא מדברים עד גיל מאוחר מאד (16 חודשים) ולו מילה אחת, הילדים לא מחברים מילים למשפטים של שתי מילים, לפעמים נדמה שהילד סובל מהפרעות בשמיעה: הוא לא מגיב לקריאה בשמו ועוד. בנוסף, יש ירידה בכישורים החברתיים-סביבתיים.

ממצאים אובייקטיביים
הממצא האובייקטיבי שהתגלה אצל הילדים האוטיסטים הוא ריבוי של דנדריטים במוח. דנדריט הוא החלק הקולט של תא העצב. במוח, שעשוי כולו מתאי עצב, מצויים דנדריטים רבים שמקשרים בין תא עצב אחד למשנהו. אצל ילדים אוטיסטים, קיימים דנדריטים רבים מהרגיל. כלומר, הקשרים שיש להם במוח רבים מאד. ריבוי קשרים במוח, עלול כנראה, לגרום למצבים של חשיבה ועיבוד נתונים בצורה ובהגיון שאנחנו לא מכירים. ההקשרים שהם עושים במוח לא גורמים להם בהכרח לעודף אינטליגנציה.

גורמים
מה הגורמים לאוטיזם? שאלת מליון הדולר… חוקרים מצאו וממשיכים למצוא כל העת, גורמים תורשתיים שמעודדים את התסמונות האלו. אבל – אין בכך מספיק בשביל להצביע על סיבה. בוודאי שהסבר מסוג זה גם לא יוכל לשפוך אור על העלייה החדה והתלולה במספר הילדים החולים.

חיסונים?
מתנגדי החיסונים טוענים שהחיסונים הם אלו שגורמים לאוטיזם. מבלי להיכנס לדיון והויכוח בנושא דבר אחד ברור: יש עדויות רבות של אנשים שנתנו חיסון לילדים שלהם וראו ימים ספורים אחר כך התדרדרות מסיבית במצב של ילדיהם לכיוון האוטיזם. מה הקשר? האם צריך להימנע מחיסון בגלל חשש זה? בזה לא נעסוק היום. מה שבטוח הוא שצריך לבדוק עוד את נושא החיסונים ולראות – אם לא גודעים את מדיניות החיסונים, לפחות איך ניתן להגן על הילדים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *