תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת / ד”ר יוסף ברנר

הספר המקיף והמקצועי ביותר בנוגע למחלת הסרטן ולריפויה, לפחות בעברית. על הספר, על המחבר ועוד.

ד”ר יוסף ברנר
ד”ר ברנר טוען שהוא מהבודדים שמכירים את מחלת הסרטן מכל כך הרבה כיוונים: ראשית, כאשר סיים את לימודי הרפואה, בחר להתמחות ברפואה פנימית. שם, במהלך הסטאז’ נתקל בכל כך הרבה חולי סרטן שההחלטה לעבור ולהתמחות באונקולוגיה היתה טבעית. בהמשך הקים ד”ר ברנר את המכון האונקולוגי בבית החולים וולפסון, אותו הוא מנהל עד היום. זו היתה זוויות אחת ממנה ראה ד”ר ברנר את מחלת הסרטן. הזווית השנייה שרכש אותה ד”ר ברנר לעצמו הינה הזווית של מטפל ברפואה משלימה ואלטרנטיבית. ד”ר ברנר הכיר עם השנים את החסרונות הגדולים של הטיפול הקונוונציונאלי כטיפול יחיד במחלת הסרטן. הוא החל להתעניין ברפואה משלימה ואלטרנטיבית עד שהפך לאחד המומחים בתחום. הזווית השלישית, עליה היה מוכן ד”ר ברנר ככל הנראה לוותר, הינה הזווית של חולה במחלת הסרטן. ד”ר ברנר גילה במפתיע שהוא חולה בסרטן הערמונית, דבר שהתגלה כזמני בלבד בזכות הטיפולים היעילים שהתאים ד”ר ברנר לעצמו.
עם שלושת הזוויות הללו, מתאים ד”ר ברנר, אולי יותר מכל, לכתוב ספר על מחלת הסרטן ועל דרכי הריפוי שלה.

ניו הופ
ד”ר ברנר הגשים את חלומו ולמרות שלא קיבל תמיכה מהקופות השונות או מהמוסדות הממשלתיים בארץ, הקים ד”ר ברנר את מרכז “ניו הופ”, מרכז לטיפול משולב בסרטן. מרכז ניו הופ, או בתרגום חופשי “תקווה חדשה”, באמת נותן תקווה לחולי הסרטן בארץ. במרכז ניתנים טיפולים שלא ניתנים בשום מקום אחר בארץ: עירויים של ויטמין C וחומרים רבים נוספים על פי מצב החולה, טיפול בשיטות שונות כמו היפרתרמיה ואחרות ולמעלה מכל – יעוץ פרטני של תוספי תזונה, תזונה, צמחי מרפא ועוד על פי המצב האישי ומצב המחלה.

על הספר
הספר עוסק בכל מה שצריך לדעת על מחלת הסרטן: החל מהסבר לגבי השילוב של הרפואה האלטרנטיבית משלימה והרפואה הקונוונציונאלית, דרך הסבר מפורט לגבי אופן היווצרות התהליך הסרטני, הסיבות לעלייה בתחלואה כיום, הקשר בין תזונה וסרטן וריפוי סרטן בעזרת תזונה, דיאטות מיוחדות לריפוי סרטן, וריפוי באמצעים שונים.
הספר מכיל כ 600 עמודים (!!!) ומכיל הכל! ד”ר ברנר סוקר כל שיטה ששמעו פעם שטובה לסרטן ומדבר על היתרונות שלה, על החסרונות, על תופעות הלוואי, לאיזה מצבי סרטן אסור להתאים את השיטה, לאיזה סוג סרטן זה יכול להיות טוב במיוחד ועוד. ד”ר ברנר מסכם גם את כל סוגי הטיפול המיוחדים, את סוגי הקוקטיילים השונים לטיפול במחלת הסרטן, סוקר תרופות קונוונציונאליות שאינן משמשות לריפוי סרטן אך יכולות להתאים למצבים מסוימים לחולים ולבסוף על טיפול בכל סוג של סרטן.
אני חושב שכל מה שאכתוב על הספר ימעיט מכבודו. הספר באמת מקיף בצורה יוצאת מן הכלל את תוספי התזונה השונים וצמחי המרפא שיכולים לשמש כמזור לחולי סרטן וכן את הפורמולות והחידושים בתחום.

החלק החשוב ביותר לחולה
החלק החשוב ביותר לחולה לדעתי, הוא אחד החלקים האחרונים: “מה לעשות כאשר נודע לך שחלית בסרטן?”. זהו פרק חובה לכל מי שחוטף את השוק הראשוני שחוטף כנראה כל מי ששומע שהתגלתה אצלו מחלת הסרטן. או אז, יש לו שתי אפשרויות: או לקרוא את הפרק ולצאת מהשוק, או לא לקרוא ולקוות לצאת מהשוק לפני סוף חייו. הפרק הזה – הוא אחד מהפרקים שיכולים להציל חיים של חולי סרטן אולי יותר מכל.

0 תגובות
  1. מרב
    מרב אומר:

    נדב אלישיך שלום,איך אפשר להמליץ על הספר ולהתעלם מהדרמה שהיתחוללה סביב ד”ר יוסף ברנו ןמרכז “ניו הופ”.אין לי כמובן מושג האם ד”ר ברנר שרלטן (כפי שיצאו נגדו כמה רופאים מאוד נחשבים) ובנוסף בית המשפט פשוט דחה את טענתו של ד”ר ברנר בדבר הכוונה להכפישו, בית המשפט לא עסק ולא בא לקבוע בקשר לשיטות ריפוי הסרטן.אך בביקורת על ספר כזה חייב אדם להביא לידיעת קוראיו גם אספקט פחות חיובי ו/או פחות מושלם מהתמונה המצטיירת בביקורת (גם אם כותב הביקורת מאמין באמונה שלמה בדרכיו של ד”ר ברנר), כל אחד ואחת מאיתנו צרכים להחליט בעצמם כשהמידע פרוס לפנים ללא סלקציה והמידע בדבר חוסר הקונסנזוס בנוגע לשיטותיו של ד”ר ברנר רלוונטי מאוד.ואני אישית מתנגדת לאונקו (ללא הלוגיה – כי אין הגיון בשיטה) בפרט ולהרבה מהרפואה הקונבנציונאלית בכלל.

    הגב
  2. ד"ר יוסף ברנר
    ד"ר יוסף ברנר אומר:

    ראשית תודה על הביקורת המעודדת על ספרי
    לגבי התגובה של מרב: מדובר על ארועים מלפני כ 13 שנה, אז יצאו הרופאים האונקולוגים ואחרים בהתקפה על אותו אונקולוג שהעז לומר שמה שהרפואה הקונבנציונלית מציעה אינו מספיק ויש להשתמש בשיטות אחרות נוספות.
    מה שמרב שכחה לציין ואולי היא לא יודעת , כל אותם רופאים שתקפו אותי בכל כך הרבה מרץ הפכו את עורם. כיום יש יחידות לרפואה משלימה בתוך המחלקות האונקולוגיות בבילינסון, איכילוב, רמבם הדסה עין כרום ורופאים משלימים נמצאים גם בבתי החולים האחרים כמו תל השומר ועוד.
    בשורה התחתונה אני הייתי פורץ הדרך לדבר שמקובל היום אצל כולם אך לצערי כולם שוכחים שאני פרצתי את הדרך אך לא שוכחים את ההגדרות המעליבות בהם השתמשו הקולגות שלי וגם מרב מביאה ומצטטת אותם ואולי אפילו מאמינה בהם
    ד”ר יוסף ברנר

    הגב
  3. ליאת
    ליאת אומר:

    שלום דר יוסף ברנר
    לפני כחודש אח של אימי אובחן כחולה סרטן לבלב
    הוא הוכנס לניתוח והתקוות היו גדולות כי הוא אובחן בשלבים ראשונים של המחלה לפי הסי טי
    וכל שאר הבדיקות אך על שולחן הניתוחים התגלו 2 גרורות נוספות
    כרגע הוא החל לעבור כימוטרפיה כי זה מה שאפשר להציע לו
    היום קניתי את הספר שלך עם כוונה שיקרא אותו

    אני מאוד מקווה שהספר ירחיב לו אפיקים נוספים ותקווה
    תודה שכתבת ספר ככ מפורט בשעה ככ קשה של התמודדות עם המחלה הנוראית

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *