ספר הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב

בכתבה זו אני לא יכול להבטיח לכם סקירה על ספר חדש. גילו של הספר נאמד בכ – 3500 שנים. קצת על הספר – בכתבה הבאה.

הרפואה הסינית
הרפואה הסינית עברה הרבה משברים ותקופות בחיים שלה. בד בבד עם הלימוד של הרפואה הסינית המודרנית, מרתק ללמוד קצת על הרפואה הסינית העתיקה. על תחילת השימוש בצמחי מרפא סיניים, על השימוש במחטים הסיניות, באבחוני הדופק ועוד. ספר הרפואה הפנימית עושה את זה בצורה מושלמת.
הספר כתוב כדו-שיח בין הקיסר לבין צ’י פו שהיה הרופא הדגול של הקיסר. הקיסר מתעניין והרופא עונה. צ’י פו מתאר את המחזוריות של החיים באדם, את הגורמים השונים להצלחה בחיים ואת הגורמים למצבים של חולי וחוסר בריאות.
הספר דן בהתאמה של טיפולים שונים למצבי בריאות וחולי שונים ועוסק המון באינטראקציה בין האיברים השונים.

לימוד רפואה סינית
מה שלא ניתן לעשות הוא ללמוד רפואה סינית דרך הספר, אבל – הרבה מהעקרונות בהם דן הספר, משמשים היום מטפלים אלטרנטיביים רבים גם מחוץ למעגל הרפואה הסינית. הרפואה הסינית המודרנית התקדמה מאות צעדים מהרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב אבל העקרונות נשארו אותם העקרונות. בלימודי הרפואה הסינית בכלל ובלימודי הדיקור הסיני בפרט, מצוי לראות תלמידים ומטפלים שכלל לא למדו את עקרונות הרפואה הסינית או את עקרונות הבריאות והחולי של הרפואה הסינית. פעמים רבות ניתן לראות מטפלים שלומדים להיות אנשים טכניים שיודעים להתאים טיפול למטופל ללא הבנה בסיסית של ה שהם עושים. נכון, בדרך כלל זה בסדר. לא צריך ללמוד על האחים רייט בכדי לבנות מטוס מודרני, אך כדאי וחשוב שיהיה את הידע הנלווה למטפל גם מעבר לתחום המצומצם של הבעיות בהן הוא מטפל.

הוצאת אסטרולוג, 239 עמודים.

0 תגובות
  1. נטלי
    נטלי אומר:

    אין ספק שחוסר תזונה נכונה גורם לבעיות במערכת העיכול , חשוב לקבל הדרכה וייעוץ תזונתי שיאפשר שיפור זרימת דם בגוף ושיפור הבריאות הכללית ,

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *