ריפוי טבעי – תמיד?

האם הריפוי הטבעי תמיד טוב? האם תמיד טוב ללכת למטפל טבעי? החסרונות של הטיפול הטבעי.

הריפוי הטבעי
הריפוי הטבעי הקלאסי מתבסס על הטענה שהגוף יודע לרפא את עצמו. בגוף ישנם מנגנוני הגנה רבים והוא יודע לרפא את עצמו במקרים רבים. ילד שנופל ומשתפשפת לו הברך – לא צריך ללכת לרופא ולא לקבל תרופה. הברך יודעת “לתקן” את הנזק והילד מחלים. גם אצל אדם שנתקף בוירוס – המערכת אמורה לדעת לטפל בעצמה – המערכת כוללת את חיילי מערכת החיסון, את מכונות הניקוי של מערכת החיסון (המקרופאג’ים) ועוד. במקרים רבים, התיאוריה מצליחה – המערכת מתגברת ועם שינוי תזונתי מתאים ושינוי אורח חיים – המערכת מצליחה לתקן את עצמה ולהתחזק.

מחלה
מעצם הגדרת המושג מחלה, אנו מבינים שיש פה משהו שהמערכת הטבעית של הגוף לא יודעת להתמודד איתו. חוסר האונים של מערכות האדם נעוץ בשתי סיבות:

1. מימד הזמן – אדם עם היצרויות של עורקים לאורך זמן, הוא אדם עם מערכת שלאורך שנים (20 שנים? 30 שנים? 40 שנים?) לא מתפקדת טוב. האם באמצעות שינוי תזונתי ושינויי אורח חיים נצליח לתקן את מה שהתקלקל במשך שנים רבות? אולי.

2. נתונים סביבתיים – הנתונים הסביבתיים משפיעים מאד על יכולת ההתמודדות של הגוף עם המחלה למשל – הריפוי הטבעי והאמצעים הטבעיים או במילה אחת – האדם – לא אמור לדעת להתמודד עם סיבי אסבסט. הסיבים המסוכנים נכנסים לריאות ויכולים לגרום להתפתחות סרטן ריאות. בניסויים מבוקרים ניסו החוקרים לראות, תחת עדשת המיקרוסקופ, איך פועל מקרופאג’, תא בולען של מערכת החיסון, כנגד סיבי אסבסט. המקרופאג’ מתחיל לבלוע את הסיב ואז – בשנייה אחת – המקרופאג’ קורס והופך לשבר פלסמה חסר משמעות. מערכת החיסון פשוט לא יודעת להכיל מצב של חומרים כגון אסבסט ואולי גם חומרים נוספים שקיימים בעולם המתועש והמתקדם שלנו. יתכן שבעוד מאות רבות של שנים, יצליח לראשונה מקרופאג’ שעבר מוטציה להתמודד עם סיב אסבסט ואט אט יסתגלו אליו כל המקרופאג’ים שעל פני כדור הארץ. מה שבטוח – בעוד כמה מאות שנים יהיו שמערכות הגוף אתגרים נוספים רבים מאד להתמודד איתם, אתגרים שלא קיימים היום..

מסיבות אלו – יתכן שלא יהיה זה נכון להשתמש רק במערכות ההגנה הטבעיות של הגוף בכל פעם שנתקלים בבעיה קשה.
החלופות לשיטות ההגנה הטבעיות של הגוף הן: ניתוחים כירורגיים, תוספי תזונה, צמחי מרפא, טיפולים משלימים אחרים כמו: רפלקסולוגיה, דיקור, שיאצו, מסאז’ ועוד. החלופות האלו טובות בעיקר כשיש לנו התמודדות מול שני הגורמים שהוזכרו – מימד הזמן והנתונים הסביבתיים. קל וחומר כאשר מדובר בשילוב של שתי צרות אלו.

רק ריפוי טבעי
אדם שרוצה בכל זאת לגשת לריפוי הטבעי (הפנאטי) יכול לעשות זאת באמצעות שמירה על עצמו מכל דבר מזיק –

1. לחיות בסביבה ללא זיהום אוויר כלל (לא סיגריות ולא מכוניות)
2. לאכול בשר ועוף שגדלו במרעה בלבד (לא אורגני – מרעה!!)
3. לאכול ירקות ופירות אורגניים בלבד.
4. לשתות רק מי מעיין טבעיים או מים אחרים שלא זרמו בצינורות מתכת ולא הוספו אליהם חומרי חיטוי. המים גם צריכים להיות ממקום שאין בקרבתו רפתות או מפעלים.
5. לא ללכת לישון לאחר שעות החושך ולא לקום לאחר תחילת האור.
6. להיות תמיד בשמחה וללא לחצים (לא אישיים, לא בעבודה, לא כלכליים וכו’)
7. לא לאכול אוכל מתועש בכלל (לא שימורים, לא קמח מתועש, לא אבקת אפייה ולא חומרי טעם וריח ועוד)

מי שחושב שהוא יכול להקפיד על כל אלה – יכול להיות שבאמת כדאי לו לפנות אל הריפוי הטבעי ולא לגשת אל שאר שיטות הרפואה המשלימה. כל השאר – אני מקווה שתבחרו בדרך הנכונה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *