ויטמין C ומחלות לב וכלי דם

כולנו מכירים את הויטמין C כויטמין של מערכת החיסון. בכל צינון, שפעת או מחלת חורף אחרת – לויטמין C יש תפקיד נכבד. אבל מה הקשר בין ויטמין C לבין מחלות לב וכלי דם?
בעבר חשבו שמחלות לב וכלי דם נגרמות כתוצאה מכולסטרול גבוה בדם. כיום אנו יודעים שישנם אנשים עם כולסטרול תקין שחוו התקף לב בניגוד להנחה הלוגית. גם אצל אותם אנשים עם כולסטרול תקין, היו דבוקים כולסטרול ושומנים אחרים לדפנות כלי הדם. אם כן, מה גורם למחלות לב? או שמא נשאל – מה גורם לשומנים בדם, ללא כל קשר לרמתם בדם, להדבק לדפנות כלי הדם ולהביא מאוחר יותר לחסימתם?חוקרים שחקרו את שיעורי התקפי הלב בצרפת היו מופתעים. אצל הצרפתים, שלא מעבירים יום בלי גבינה טובה ושמנה, נמצא שיעור נמוך יחסית של התקפי לב. תופעה זו כונתה “הפרדוקס הצרפתי”.ויטמין C ההסבר לתופעה זו, כך על פי השערת החוקרים, נעוץ ביין שמלווה כל ארוחה בצרפת. היין מכיל כמות גדולה של ביופלובונואידים, חומרים ששומרים על כלי הדם, מונעים את חמצון השומנים בדם ועל ידי כך מונעים את הדבקות השומנים לכלי הדם.

וכאן אנו מגיעים לויטמין C. ויטמין C הוא אחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר בגוף שלנו. כמויות מספיקות שלו, יכולות למנוע את חמצון השומנים בדם ובכך למנוע את היווצרות טרשת העורקים.
מכל היונקים, רק בני האדם, חזירי ים, עטלף הודי מסויים וחלק מהקופים לא יודעים לייצר בגופם ויטמין C. שאר היונקים מייצרים בגופם ויטמין C.
רק בני האדם, חזירי ים, סוג מסויים של עטלף הודי וחלק מהקופים יודעים לייצר טרשת עורקים…

אך האם זה רק בגלל יכולתו הרבה של הויטמין C כנוגד חמצון?

מחלת החסר של ויטמין C נקראת “צפדינה”. מחלה זו נגרמת כתוצאה מחסר חמור של ויטמין C. אחת מהתופעות הקשות של הצפדינה היא הפרעה בייצור הקולגן. הקולגן הוא סוג של חלבון המהווה כשליש מהחלבון שיש לנו בגוף שייצורו מחייב נוכחות של ויטמין C. קולגן אחראי לייצוב של רקמות. אחת ההפרעות בצפדינה, שנובעת מחסר בקולגן, היא שטפי דם פנימיים בכל הגוף. כלי הדם מאבדים את הגמישות שלהם ואת היציבות שלהם (בגלל המחסור בקולגן) ולכן הם נקרעים.
הטיפול הראשון בצפדינה היה אכילת תפוזים!
מאוחר יותר גילו מה החומר שגורם למיגור הצפדינה – חומצה אסקורבית, הלא היא הויטמין C.

יתכן שחסימות בכלי הדם הם סמפטום של צפדינה “תת-אקוטית” שגורמת לפירוק מתמיד של כלי הדם. הגוף כמנגנון הגנה, שהרי ללא ויטמין C לא יוכל לתקן את כלי הדם, שולח את השומנים להגן על הסדקים המיקרוסקופיים שנוצרים בכלי הדם. במשך הזמן, ועם התרבות הסדקים, גורמים השומנים לחסימה של כלי הדם והכל על מנת להציל את כלי הדם מפירוק.

כמות מספקת של ויטמין C, תעזור לגוף לייצר יותר קולגן, לחזק בכך את כלי הדם, ובכך למנוע את הצורך בהדבקות השומנים לכלי הדם.
כמות למניעה: 3-10 גרם ביום.

מאמר זה הוא תמצית של חלק מהספר “רפואה כמוסה – הכח האמיתי של ויטמין C” של המחבר ראובן “דולב” גילמור, תזונאי קליני טבעי, מומחה לתזונה אורטומולקולרית, מטפל בשיאצו, מרצה מעולה ו… המורה שלי.
הספר מומלץ לכל מי שרוצה לדעת הרבה יותר על ויטמין C, ולכל מי שרוצה לקבל הקדמה מעולה על התזונה האורטומולקולרית. את הספר ניתן להשיג בחנויות הספרים המובחרות.

לטיפול בבעיות לב וכלי דם ובבעיות בריאותיות אחרות – אתם מוזמנים לפנות אלינו.

4 תגובות
  1. דולב גילמור
    דולב גילמור אומר:

    שמחתי לראות שכותבים על הספר שלי, המביא רעיונות כה מטורפים ונכונים. אני מזמין את הקוראים לבקר באתרי ולקרוא עוד. דרך האתר ניתן להשיג את הספר, שכבר לא נמצא בחנויות.
    ברכות,
    דולב

    הגב
  2. אלי
    אלי אומר:

    ליינוס פאולינג שהיה כימאי וזכה פעמיים בפרס נובל ממליץ על 3-6 גרם ויטמין c ו-2-3 גרם ליזין ליום כדי לנקות את
    כלי הדם

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *