אלרגיות ומחשבות אובדניות

מסתבר שיש קשר בין אלרגיות ובין מחשבות אובדניות. האם האלרגיה כל כך גרועה עד שהיא גורמת לאדם למחשבות אובדניות? כנראה שלא. כך או אחרת – יש קשר בין השניים גם אם החוקרים לא מצליחים לגמרי להסביר אותו.

מחשבות אובדניות הן תוצאה של דיכאון ברמה כזו או אחרת. ישנן סיבות שונות ומגוונות לדיכאון אך אחת הסיבות המרכזיות היא חוסר איזון בין אומגה 3 לאומגה 6 ו9. אומגה 3 נמצאת בדגים והגוף יכול לייצר אותה גם מפשתן, אגוזים טריים ורכיבים נוספים. אומגה 6 ו9 נמצאת בשמנים שונים, בביצים, בשר, מוצרי חלב ועוד. אתם מבינים כבר את הפוטנציאל לחוסר איזון.

בעבר, לא היה צורך להשתמש בזרעי פשתן או באכילה מסיבית של דגים כדי להשיג את הכמות הנדרשת של אומגה 3. כאשר אכל הבקר ואכלו התרנגולות מזון טבעי וטרי (ולא רק זרעונים) היו הבשר, העוף, הביצים ומוצרי החלב מועשרים באומגה 3. בשנים האחרונות החלו בחברות מסוימות לתת לתרנגולים זרעי פשתן כחלק מהמזון. כך יוצרים באופן טבעי ביצים מועשרות באומגה 3. רעיון יפה אבל עדיין לא שווה לכל כיס…

ולאלרגיות: גם לאלרגיות יש סיבות רבות. אינני יכול לומר שהסיבה לאלרגיות היא חוסר איזון בין האומגות אולם ברור שאומגה 3 משפיעה לטובה מאד על אלרגיות. כך או כך זה יכול להיות הסבר יצירתי לקשר בין אלרגיות ומחשבות אובדניות.

בסקירה שנערכה בארצות הברית בקרב כ 5000 אנשים נמצא קשר חזק בין אלרגיות ובין מחשבות אובדניות. והמחקר הזה זורק אותי לתובנות הישנות והטובות שבהבדל העקרוני בין תוספי תזונה ובין תרופות.

אם קיבלת תרופה ממשפחת האנטי – היסטמינים כנגד אלרגיה, או אפילו קיבלת צמח מרפא שעזר לך, אף אחד לא יטען שיש לך חסר באנטי-היסטמינים או באותו צמח מרפא. אבל אם קיבלת אומגה 3 לטיפול באלרגיה – יתכן שזה מה שבאמת היה חסר לך. זה גם היופי שבשימוש בתוספי תזונה.

שימוש נכון בתוספי תזונה יכול לגרור הפתעות: “אל תשאל, הנטורופת נתן לי אומגה 3 לטיפול במחשבות אובדניות ועל הדרך – האלרגיות נעלמו!!”. סיפור כזה לא נשמע בשימוש באנטי-היסטמינים למשל או בתרופות SSRI המשמשות לטיפול בדיכאון.

בקיצור, תוספי התזונה, לעיתים, מטפלים בבעיה עצמה – חסר ברכיב תזונה מסוים. התרופות יכולות לכל היותר להיות כבאיות אש מוצלחות…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *