אופנת הסנדוויצ’ים

בעולם בעל קצב מהיר, אין פלא שרבים עוברים לאכילה של סנדוויצ’ים. מקובל לחשוב שכריך הוא “ג’אנק-פוד”, אולם יש דרכים אחרות לאכול כריכים. הכלל המנחה באכילה נכונה של כריכים הוא לאכול דברים כמה שיותר מזינים בכריך וכמה שיותר לגוון. לפניכם כמה דרכים לגיוון הכריכים. זכרו: אני לא מרגיש צורך לכתוב שהכריכים נעשים עם לחם מלא – זה התנאי הראשון לאכילת משהו קצת יותר מזין.

1. אומגה – מורחים שתי פרוסות במעט טחינה ביתית, שמים ביניהם פיסות דג סלומון מעושן – נהנים. מתכון זה מכיל אומגה 3 (דג הסלומון), ומינרלים שונים, בעיקר סידן (טחינה).

2. חביתת ירקות – מכינים חביתה עם נבטוטים – תערובת קטניות מונבטות. את הנבטים מאדים חצי דקה, מוסיפים ביצה ומחכים חצי דקה נוספת. שמים בכריך ואוכלים. חשוב מאד להקפיד על הכנה מהירה על מנת שלא לאבד את הערך התזונתי של הנבטים.

3. טוסט שיטאקי – לצורך כריך זה משתמשים בפטריות שיטאקי טריות או משרים במים פושרים פטריות יבשות. פטריות השיטאקי הן פטריות רבות עוצמה בשימוש ברפואה היפנית. מורחים רסק עגבניות על פרוסה, מוסיפים עגבנייה פרוסה ופרוסות שיטאקי. מתבלים בנדיבות באורגנו ומעט בזיליקום. מכניסים לטוסטר.

4. חזה עוף – מכינים במחבת גריל חזה עוף ללא שמן. שמים בין שתי פרוסות לחם עם עלי חסה ועגבניות.

5. כרוב-שומשום – קוצצים כרוב דק מאד. מערבבים עם מעט שמן שומשום. טועמים ומתרנים תיבול. שמים בפיתה מקמח מלא.

6. טחינה-דבש בריאות – מתכון זה הוא בעצם מתכון לחלווה טבעית + . מערבבים טחינה ודבש בכמות שווה. מוסיפים חצי מכמות הדבש אבקת פולן. מערבבים ומורחים. הפולן עשיר בחומצות אמיניות, ויטמינים ומינרלים ופיטוכימיכלים אחרים שמחזקים את הגוף בכלל ואת מערכת החיסון בפרט.

יש עוד המון רעיונות ואתם מוזמנים להוסיף רעיונות משלכם. נתתי רק כמה רעיונות כדי לפתוח את הראש. זכרו – כריך לא חייב להיות אוכל זבל! זה בחירה שלכם!

נ.ב.

מנסיון – כשלא מדפיסים ותולים במטבח – ממשיכים להכין כל יום כריך עם שוקולד או גבינה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *