סוף סוף – "תרופה חדשה": גלוקוזאמין…

שנים התכחשו במערכת הבריאות לטיפולי הרפואה המשלימה במפרקים. כל אלו שסבלו מברכיים כואבות ומשחיקת סחוס, עמדו נבוכים נוכח ההתנגדות של הרפואה הקונוונציונאלית לתוספי התזונה המעולים. היום זה נגמר.

רקע
על הגלוקוזאמין דיברנו בעבר. הגלוקוזאמין הוא אחד מכל המרכיבים הטובים שמשתמשים בהם כבר שנים ברפואה המשלימה לטיפול בשחיקת סחוס. למען הדיוק, הגלוקוזאמין הוא מרכיב מסוים שנמצא בסחוס. הטענה היא, שכאשר המרכיב הזה נמצא בכמות טובה, הוא יכול לספק לגוף חומרי גלם טובים על מנת ליצור סחוס חדש וטוב. לקריאה נוספת על גלוקוזאמין >>>

ההתנגדות
הרפואה הקונוונציונאלית עשתה כל שלאל ידה כדי לבלום את השימוש בגלוקוזאמין. הם ניסו ליצור מחקרים שונים ומשונים שיראו שבעצם הגלוקוזאמין הוא לא כל כך טוב כמו שאומרים…

מה נשתנה?
עכשיו, יצאה חברת Rottapharm באיטליה עם מוצר חדש שמיובא לישראל על ידי מעבדות רפא. המוצר הוא בעצם גלוקוזאמין! הממסד הרפואי הכיר סוף סוף בחשיבות של הגלוקוזאמין לטיפול בשחיקת סחוס. כרגע, רוב הרופאים בארץ עדיין לא שמעו על התרופה החדשה, אבל אני מעריך שדי מהר נשמע כבר על התגלית "החדשה": גלוקוזאמין מטפל בשחיקת סחוס!

מרשם
התרופה שנקראת ARTHYRYL, נמכרת בבתי המרקחת השונים עם מרשם רופא בלבד. את המוצר המקביל ניתן למצוא במדפים ליד ללא מרשם רופא…

אז למה לבחור בתרופת המרשם?
לצערי, בארץ, אין התייחסות לתוספי תזונה כאל תרופות ולכן יש גבייה של מס גבוה על היבוא שלהם. בגלל מצב זה, המחיר של תוספי תזונה איכותיים הוא גבוה בארץ ואם יוצאת תרופה מקבילה שהיא בדיוק כמו התוסף – למה לא?
לצורך ההשוואה: מגה גלופלקס במבצע עולה כ – 90 ₪ לחודש. התרופה במבצע עולה כ – 60 ₪ בחודש. ואגב, אין ספק שהמחיר שמציעה מגה גלופלקס בארץ הוא זול והוגן ובכל זאת, מסתבר שחברת נוטרילייף, שמייצרת את מגה גלופלקס, לא יכולה להתחרות עם קופות החולים…
לאחר דקות ארוכות שבהן עמדו הרוקחים בבתי המרקחת נבוכים אל מול העובדה שיש תרופה שהם לא מכירים, הם נקבו במחירים הבאים:
לאומית לבעלי לאומית זהב – 60.5
מכבי לבעלי כיסוי משלים – 60.5

את בתי המרקחת של קופות חולים מאוחדת ("הקופה המובילה במדינה") וכללית ("הכי טובה למשפחה") לא הצלחתי להשיג ואילו נציגי השירות לא ידעו לתת פרטים על התרופה. מקווה שזה לא מעיד על השירות הרפואי שהן נותנות. אם נציג הקופות רוצה שנוסיף את שמו – הוא מוזמן לפנות אלי.

וחמש אמירות לסיום:

מדהים 1
מדהים איך כולם היו נגד ופתאום כאשר מדובר באינטרס כלכלי – כולם בעד!

מדהים 2
מדהים איך כל המחקרים שבוצעו לפני שנים ומעידים על איכות ופעילות החומר, קוטלגו עד היום כ"מחקרים קטנים ולא רציניים" ואילו היום – מחקרים אלו מצוטטים בראש הרשימה המובילה של חברת רפא. אולי תמיד מספרים לנו מה שהם רוצים שנדע?

מדהים 3
מדהים שהחוק הדרקוני של משרד הבריאות לא מאפשר לכתוב על תוספי תזונה למה הם מיועדים ואילו על תרופות מותר גם מותר לכתוב. מדהים שזה לצד זה נמכרים שני מוצרים כמעט זהים שאחד מהם עוזר לשחיקת סחוס ואילו על האחר לא ניתן לכתוב מה התועלת של המוצר מכיוון שזה לא הוכח.

מדהים 4
מדהים שמוצר שנמכר ללא מרשם מכיוון שהוא בסך הכל מזון (תוסף תזונה) נמכר מדף ליד מוצר (שגם הוא מזון…) אך נמכר עם מרשם רופא בלבד.

מדהים 5
ואולי ניתן לסכם זאת במשפט אחד: משהו בהתנהלות של רשויות הבריאות בארץ לא תקין.

0 תגובות
  1. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    שהם שלום,

    יש סיבות רבות שיכולות לגרום לשחיקת סחוס כמו:

    1. הליכה לא נכונה או נעליים לא טובות לרגל.
    2. מצב אוטואימוני (מערכת החיסון תוקפת את הסחוס).
    3. עומס גדול (משקל / חיילים בצבא שעושים פעילות מאומצת)
    4. ריצות על משטח קשה (אספלט, בטון וכו')

    עוד המון המון סיבות.

    מה שחשוב – לנסות ולעצור את השחיקה אם היא תלויה בנו ובמקביל – לתת לגוף את כל מה שהוא צריך על מנת לבנות סחוס חדש.

    יום טוב, נדב.

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *