פנאטיזם וריאליזם בבריאות

מה עושים כאשר העבודה גורמת לנזק לבריאות? וכאשר המשפחה? ומה עושים כאשר סביבת המגורים גורמת לנזק? על פנאטיזם וריאליזם בבריאות.

פנאטיזם
מה מותר לאכול ומה אסור? האם מותר לאכול שקדים?
במזונות רבים בעולם, ישנם חומרים המוגדרים כ"רעילים". הם לא רק מוגדרים כך, הם אכן כאלו. בשקדים ובפשתן, בדובדבנים ובמשמשים יש ציאניד, רעל מסוכן וקטלני לאדם. בירקות ובפירות יש פעמים רבות שאריות של חומרי ריסוס שספוגים בפרי או בירק עצמו ולא רק על גבי הקליפה ועוד ועוד.
הגישה של הפנאטיזם דוגלת באכילה של מזון אורגני בלבד, ללא שאריות חומרי ריסוס וללא שימוש בכימיקל כלשהו. יש רעל בפירות מסוימים? לא נאכל אותם. התגלה שיש קשר, ולו הקלוש ביותר, בין מזון מסוים ובין מחלה כלשהי – לא נצרוך אותו. אותם אנשים גם לא אוכלים דגים מכיוון שבדגים עלולות להיות שאריות של מתכות כבדות.

נקודות השבירה
מה עושה מי שהתינוק הקטן שלו בוכה באמצע הלילה? הפרעות בשינה באמצע הלילה מעלות את הסיכון משמעותית למחלות שונות. ומה עושה מי שעובד במשמרות לילה ונמצא עקב זה בסיכון מוגבר יותר לחלות במחלות קשות? מה עושה מי שבעבודתו כמוסכניק נחשף למתכות כבדות באופן יום יומי? ומה יעשה מי שעובד כאיש הדברה?

ריאליזם
צריך לזכור שלא ניתן לשבת כל היום בבית עם פילטרים מיוחדים לסינון אוויר ומערכות בקרה על המטען החשמלי שבאוויר הבית ולהימנע מזיהום האוויר שבחוץ לא ניתן. מה כן? אם יש אפשרויות להגיע לבריאות יתר בתוך סך גורמי ומחוללי המחלות שבבית ובעבודה – טוב. מה שלא ניתן לשנות – חבל אבל לא נורא.

7 דוגמאות קלות לביצוע שיעזרו לכם לשמור על הבריאות:

1. פילטר של מערכת המיזוג הוא מקום טוב להתיישבות של חיידקים ומזהמים שונים. שטיפה פעם בחודש תעזור לשמור על רמה סבירה של בריאות גם בסביבת המזגן (וגם תחסוך חשמל…)

2. לשטוף פירות וירקות – זה לא מוציא את מה שבפנים, אבל לפחות את מה שבחוץ…

3. מסך המחשב פוגע בעיניים – כוונו את "קצב הרענון" של הצג ל HZ75 לפחות. כך תפחיתו מהעומס על העיניים ומכאבי הראש.

4. יש מוצר מקביל בלי צבע מאכל? מה אתם מתלבטים??

5. נחשפים לחומרים מסוכנים? אל תוותרו על כל ציוד המיגון שניתן להשתמש בו – מסכות הגנה, כפפות ועוד. עדיף שתיראו חייזרים. העיקר לא לחלות.

6. דברו בפלאפון כמה שפחות והיעזרו כמה שיותר ברמקול המובנה.

7. ערכו למיקרוגל בדיקות תקופתיות כפי ההמלצות. אל תחפפו.

סיכום
ההליכה בין הטיפות היא אומנות. לא כל אחד משכיל לדעת ממה לברוח ואיפה מותר קצת להירטב. לפעמים המניעה מהירטבות יוצרת בעיה במקום אחר (למשל אנשים שלא אוכלים ירקות מכיוון שיש בהם המון רעלים). במקרים אלו – יצא הפסדם בשכרם. תהיו ריאלים ותהיו בריאים!!

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *