אירידיולוגיה – המחקרים

אם אירידולוגיה היא סטטיסטית, המחקר המדעי צריך ללכת איתה יד ביד. אולם –
במחקר שבדק האם אירידולוגיה יכולה לזהות סרטן, התגלתה האירידולוגיה ככישלון חרוץ. האבחון האירידולוגי היה ברמה דומה לאבחון של אנשים שנתבקשו לנחש האם האנשים חולים או לא…
גם במחקר נוסף לא היה הבדל בין הניחושים לבין האירידולוגיה בגילוי של סרטן.
איך מתמודדת האירידולוגיה עם מחקרים אלו?
את האירידולוגיה היום אפשר לחלק לשתי קבוצות עיקריות. הקבוצה האחת, טוענת שאין דבר שאי אפשר לאבחן בעין. בעין אפשר לזהות אופי עד לפרטים הקטנים, אפשר לזהות חולשה של איברים שונים בלי ששום דבר יתפספס. המפה האירידולוגית מספרת לנו הכל. לכל נקודה או סימן בעין יש משמעות ברורה. הדיאגנוזה נבנית תוך שימת לב על כל פרט ופרט בעין. ההמלצות בהתאם לאבחון זה יהיו רבות ומגוונות – כמות גדולה של תוספי מזון, צמחי מרפא, שינויים באורח חיים ועוד. בנוסף, רבות מהאבחנות יהיו חסרות משמעות כגון אבחנה כי אתה אדם עם אישיות “בעלת דמיון פורה, הערכה אסתטית… אישיות שאוהבת לקבל ולתת מגע פיזי. אישיות השואפת לשלמות בכל התחומים…אישיות רגישה, בעלת זיכרון חזותי…(כל ההגדרות האלה הן הגדרות של אדם אחד, על פי סימן אירידולוגי אחד. אירידולוגיה, שלומית תמיר, הוצאה ישנה, עמוד 145)
ישנה קבוצה של אירידולוגים, אם כי קבוצה קטנה, שטוענת שבאבחון האירידולוגי, יש לשים לב לסימנים הבולטים ביותר בעין. כאשר אנו מסתכלים על הסימנים הבולטים והמשמעותיים בעין, אנו יודעים לתת דיאגנוזה על הדברים הכי משמעותיים אצל האדם. האירידולוג לומד מה נקרא סימן משמעותי ומה נקרא סימן “זניח”. אירידולוג כזה, לעולם לא יאמר שהוא יכול לקבוע האם יש לאדם סרטן או לא. הוא יוכל לומר לאדם שהוא יכול לתת לו את ההמלצות הטובות ביותר בשבילו. אירידולוג כזה ישלב בבדיקה האירידולוגית שלו בדיקות מעבדה, הוא לא יתהדר ויתייהר בבדיקת האדם ללא תשאול מקיף ולא יאמר “אין לדיין אלא מה שעיניו רואות”…
האירידולוג מהזרם השפוי לא יבהל כלל מאוסף המחקרים התוקפים. האם הוא אי פעם חשב שאירידולוגיה יכולה להחליף MRI? האם הוא התיימר לקבוע האם לאדם יש דלקת ברגל, כן או לא?
אירידולוג כזה, כאשר יבוא אליו אדם עם דלקת ברגל, הוא יבצע בדיקה אירידולוגית, יעיין בבדיקות הדם ויקבע מה הטיפול הנכון ביותר לאותו אדם על סמך הבדיקה האירידולוגית.
לסיכום הנושא רציתי להביא לכם מחקר שדווקא תומך באירידולוגיה. במחקר נבדקה הקורלציה בין אבחנות האירידולוגיה לבין התיקים הרפואיים של המטופלים. במחקר זה לא נתבקשו האירידולוגים לאבחן האם איבר ספציפי חולה במחלה ספציפית אלא לשרטט את תיקו הרפואי של המטופל על ידי מבט בעינו. התוצאות היו מרשימות. האירידולוגים עבדו בצורה שונה לחלוטין מזו שבמחקרים שהוצגו לעיל. אולי הם פספסו כמה איברים חולים בסך כל החולים, אולי הם הצביעו על דברים שלא היו קיימים בתיקים הרפואיים, אולם בסיכום הכולל, התגלתה שיטה מדהימה של אבחון.
לסיכום נושא זה –
אירידולוג שמספר לכם על יכולותיו בתחום הדיאגנוזה עד כדי דקויות קטנות, סביר להניח שחצי מזה יהיה נכון. הניחוש במחקרים אצל קבוצת הביקורת היה גם של 50% בערך…
זה יכול להרשים – אך צריך לחשוב האם זה אמיתי.
לעומת זאת, אם אירידולוג נותן 2-6 אבחנות משמעותיות בטיפול אשר מביאות להמלצות קונקרטיות, לכו עם הסטטיסטיקה ושמעו בעצתו.

לראות מה קורה בפנים – אירידולוגיה חלק א

איך מתבצע אצלינו האבחון? כמה עולה האבחון? כל הפרטים נמצאים כאן…

0 תגובות
  1. מיכל
    מיכל אומר:

    מאמר מעניין ומאוזן בנושא חשוב זה. אני עדיין משתמשת באירידיולוגיה ככלי אבחון לשינויים המתרחשים במשך השנים בקשתית העין המספרים “סיפור”, כזה המשקף את מצב בריאותו של האדם.

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *