חג אביב שמח!

חג האביב / המצות / החירות / הפסח מתקרב ויש לנו הזדמנות נפלאה לדבר על כל אחד משמות החג ולראות איך הוא תורם לנו לבריאות. קריאה מהנה!!

חג האביב
האביב הוא זמן טוב להתחדשות. בעונות הקיצוניות של החום והקור, הגוף מתכנס לעצמו ושומר על הקיים. זה לא זמן מתאים לניקיונות ולבלגן. כשהכל רגוע, כמו באביב – זה זמן אידיאלי לעשות קצת בלגן: להוציא הכל, למיין ולבסוף – להשליך מה לא צריך. חג האביב הוא זמן מעולה לסיים את הניקיונות הפנימיים שלנו. בין הברקת חלונות לניקוי המקרר, ניתן לנצל את ההזדמנות ולערוך ניקיונות גם בתוך הגוף שלנו פנימה. כדאי מאד לערוך ניקוי כבד, אם צריך. זה הזמן האידיאלי בשביל לנקות את הגוף שלנו.

חג המצות
קודם כל, לפני שנסביר מה הקשר בין מצות לבריאות נדגיש שמצות – זה רק מצה שמורה. מצה שמורה עשויה תמיד מחיטה מלאה והיא בחירה נכונה בהרבה מאשר המצה הרגילה. בקיצור – לפסח קונים רק מצה שמורה.
ומה טוב במצות? המצות אינן מכילות שמרים והן יכולות לעזור לגוף שלנו לנקות את עצמו קצת מפטריית הקנדידה שנמצאת במערכת העיכול של כל אחד מאיתנו. שבוע של צום לפטרייה. שבוע ללא שמרים.
המצות גם מסמלות את הענווה בניגוד לחמץ שתופח ומסמל את הגאווה. פסח זה הזדמנות לעבוד קצת על היחס שלנו כלפי הסביבה ולראות יותר את טובת הסביבה.

חג הפסח
חג הפסח נקרא חג הפסח משום שאלוקים כביכול דרך על בתי בני ישראל ולא נתן למשחית לנגוף את בני ישראל. פעמים רבות אנו פוסחים על שתי הסעיפים ולא מגיעים לידי החלטה של ממש בנוגע לדברים החשובים בחיים שלנו. מתי נתחיל כבר לאכול בריא? מתי נפסיק עם הרגל רע כזה או אחר? פסח זה חג בשביל החלטות. זה חג שצריך להחליט איפה דורכים ואיפה לא.

חג החירות
בטח שעוד לא החלטנו. הידיים שלנו קשורות… הרבה פעמים אנחנו מתקשים להחליט משהו טוב בגלל שמישהו קושר לנו את הידיים מאחורה. מי? הממתקים, הג’אנק פוד, הסיגריות, הטלוויזיה, האינטרנט ועוד ועוד. כל אותם דברים מכריחים אותנו לעשות הרבה מאד מעשים במשך היום מבלי שבאת אנחנו רוצים לעשות כך. בחג החירות מגיעה ההזדמנות להשתחרר מהכל. להיות חופשיים ולקבל את ההחלטות שלנו ללא שיקולים כפויים. יש כנראה משהו בחג הזה שמצליח לשחרר לכל כך הרבה אנשים את הפיצה, הפלאפל והלאפה מהפה. אם הוא מצליח לעשות את זה – אני כבר מאמין להכל…

סיכום
לא משנה לאן תקחו את הדברים. מה שחשוב באמת – תנצלו את הזמן המיוחד הזה בכדי לעשות את השינויים שרציתם לעשות כל השנה. בהצלחה!!

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *