חסן נסראללה

ניתוח האופי של נסראללה על פי ההבדלים בין צד ימין לצד שמאל. יהיה מעניין אם כי לא ממצה…

מח ימין ומח שמאל
ברפואה יודעים שנים רבות שיש הבדלים משמעותיים בחלוקה הניהולית בין מוח ימין לבין מוח שמאל. ההמיספרה הימנית של המוח אחראית על זיכרון החוויות כחוויות, על עיבוד וזכירת המידע הויזואלי חזותי, על יצירה אומנותית, על חזון ואידיאלים מופשטים ועוד. ההמיספרה השמאלית של המוח אחראית על החשיבה המתמטית, זיכרון של פרטים, פירוק של פרטי בעיה, מדעים מדויקים ועוד. כל זה נכון לגבי המוח, אך מה לגבי הגוף?

ימין ושמאל בגוף
אנו יודעים שיש אי שוויון בגוף בין צד ימין לצד שמאל ודבר זה ניכר בעיקר ב”יד החזקה”, כלומר, היד שבה אנו עושים פעולות יותר עדינות שדורשות מיומנות יתר כמו – כתיבה, ציור, מוטוריקה עדינה ועוד. בשיעור שלמדתי אצל דיויד פרי, התבקשתי לקחת תמונה של אדם ולהשוות בין צד ימין לבין צד שמאל של הפנים שלו. בחרתי לקחת תמונה של נסראללה. חשבתי, שאף אחד מחברי לא יכעס עלי שאני משחית את תמונתו של נסראללה ועושה לה ניתוח אופי… כפלתי בכל פעם צד אחד של הפנים והגוף והתוצאות לפניכם:

תמונה מקורית

 

 

 

 

 

 

 

 

תמונה של צד ימין

 

 

 

 

 

 

 

 

תמונה של צד שמאל

 

 

 

 

 

 

 

 

מה המשמעות של התמונות?
ניתן לומר בצורה מופשטת שצד ימין מצביע על האידיאלים של האדם. על השאיפות, על החזון. צד שמאל מעיד על הפרקטיקה של החיים. על פרטי החזון והגשמתו למציאות. תסתכלו על נסראללה – החזון ברור: מחיקת האויב הציוני (תמונה של צד ימין). איך עושים את זה בפרקטיקה? זו כבר שאלה מסובכת (תמונה של צד שמאל). יש כמובן עוד דברים רבים שניתן ללמוד מהחילוק בין ימין לשמאל אבל לפחות נגענו ופתחנו את הנושא.

סיכום
גם אם לא הבנו עד הסוף את המשמעות של ההבדלים בין ימין לשמאל, אנו רואים שיש הבדלים כאלו וצריך לטפל בהם על מנת שלא יוצרו קונפליקטים. ההבדלים בין ימין לשמאל עשויים להעיד על בעיה קשה יותר מאשר משהו מחלה שתוקפת בשני הצדדים למשל. דוגמא – כאב ראש שמופיע בכל הראש הוא בדרך כלל יותר “קל” מכאב ראש שתוקף בצד אחד בלבד. מה מראה כאב ראש שתוקף רק בצד ימין? מה מראה כאב ראש שתוקף רק בצד שמאל? 

השיטות שיכולות לטפל בהפרשים האלו בין הצדדים הן: רפלקסולוגיה, מח אחד, מסז’, הילינג, דיקור, שיאצו ועוד.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *