חנוכה שמח!!

חנוכה הוא חג "נס פח השמן". אך כדרכם של יהודים, חיפשנו איפה ניתן להכניס את השמן לתוך האוכל (למה שלא נהנה קצת מהנס..?). חיפשנו ומצאנו – סופגניות, לביבות ועוד הפתעות לא כל כך בריאות. כמה המלצות.

1. אני לא יכול להמליץ לכם לטגן סופגניות או לביבות בשמן. אבל – אם אתם כבר עושים את זה – תעשו טובה לעצמכם ותכינו את הבצק עם מעט אלכוהול. האלכוהול מתנדף בטיגון והסופגניות לא מריחות מוודקה, אבל האלכוהול מנע בטיגון מהשמן להיספג ללא גבולות בסופגנייה. זה רחוק מלהיות בריא אבל – אולי זה עוד צעד אחד קדימה.

2. בטיגון חשוב לשים גם קצת גזר בתוך שמן הטיגון. הגזר נותן לשמן הגנה מפני חמצון ושומר על השמן מעט יותר "בריא".

3. הכי טוב – לאפות סופגניות. מכינים סופגניות מקמח מלא או כוסמין ומתפיחים כמו בהכנת לחמניות. מכניסים לתנור ואופים. הופ – חסכנו כמה מאות קלוריות וגם נמנענו מלהכניס שמן גרוע לגוף.

4. לביבות רצוי להכין במחבת טפלון עם מעט שמן. לא טיגון בשמן עמוק. נסו גם להכין לביבות מחצי תפוחי אדמה וחצי גזר. מומלץ!!

5. כשבוחרים ריבה לסופגניות – ניתן לבחור ריבה איכותית. בתור התחלה ניתן לבחור ריבת תות שדה ולא ריבה בטעם תות שדה… למהדרין במצוות – ניתן לקנות ריבה של 100% פרי. ללא סוכר.

6. סופגניות לא צריכות להיות בגודל של הר. הסופגנייה לא נועדה שנשבע ממנה…. כדאי להכין בבית סופגניות אפויות קטנות יותר. כך, גם אם הילדים יבקשו שניים – עדיין זה יצא פחות מאשר סופגנייה מקורית..

צריך לזכור:
1. עיקר המצווה היא להדליק נרות כל יום מימות החנוכה. רצוי בשמן. המנהג של אכילת מאכלים עם שמן שבועיים ויותר לפני חנוכה – התחיל אלפיים שנה מאוחר יותר…

2. סיפור נס חנוכה היה בערך כך – נכנסו יוונים לבית המקדש, טמאו את כל השמנים, נשאר רק פך שמן קטן שהיה אמור להספיק ליום אחד והספיק לשמונה ימים. בואו ננסה לשחזר את הנס – נסו להשתמש בכד קטן של שמן – ושיספיק לשמונה ימים…

נ.ב. – אם הסופגניות בבית יצאו מוצלחות – מבטיח להוסיף לאתר מתכון לסופגניות כוסמין.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *