הקשר בין תזונת הילד, משחקי מחשב וטלוויזיה ובין התנהגותו בלימודים
מטרת הסקר: רציתי לבדוק האם ישנו קשר בין תזונת התלמיד ומשחקי מחשב ו/או טלוויזיה ובין התנהגותו בשיעור ו/או מצב הציוד האישי שלו.
שיטת מחקר:
בבית ספר אחד באזור ירושלים שאלתי 193 תלמידות בכיתות א'-ה':
1. האם הן אוכלות ממתקים?
2. האם הן אוכלות דגני בוקר?
3. האם הן רואות טלוויזיה ו/או משחקות במחשב?
4. האם הן נשלחות להרשם ו/או המורים מעירים להן?
5. האם הן מביאות את הציוד הנדרש לבית הספר (ספרים, מחברות וכלי כתיבה)?
הערה: בבית הספר קיים נוהל של רישום. המורה שולח את התלמיד להרשם על הפרעה או על חוצפה והתלמיד חוזר אל המורה לאחר שנרשם, עם פתק שמאשר זאת.
התוצאות:
1. 63 תלמידות הצהירו שכמעט כל יום או מדי פעם הן נשלחות להרשם ו/או המורים מעירים להם, לעומתן – 130 תלמידות הצהירו שהן כמעט שלא, או בכלל לא, נשלחות להרשם ו/או המורים מעירים להם.
2. 50 תלמידות הצהירו שהן אוכלות ממתקים כל יום – 62% מתוכן הפריעו.
3. 143תלמידות הצהירו שהן אוכלות ממתקים מדי פעם או כלל לא – 23% מתוכן הפריעו.
4. 82 תלמידות הצהירו שהן רואות טלוויזיה ו/או משחקות במחשב כל יום – 45% מתוכן הפריעו.
5. 111 תלמידות הצהירו שהן רואות טלוויזיה ו/או משחקות במחשב מדי פעם או כלל לא – 21% מתוכן הפריעו.
6. לא נמצאה מובהקות סטטיסטית בין אכילת דגני בוקר לבין הפרעות אם כי היתה נטייה כזו.
7. לא נמצא בין שום נתון שבדקתי קשר לציוד התלמידות.
סיכום:
נראה שהתוצאות מדברות בעד עצמן…
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!