AGEL – פריצת דרך או תעתוע?

AGEL – פריצת דרך

מטפלים רבים מהלכים עלינו בסיפורי אימים על עשרות כדורים וקפסולות שתקועות לנו במערכת העיכול. תרופות, תוספי מזון ואחרים שפשוט לא התפרקו. במקרה הטוב, הכל “יוצא שלם” ולא מביא שום תועלת. בנוסף לחשש זה, ישנם אנשים שאינם יכולים לבלוע כדורים (מבנה אנטומי צר, סיבות פסיכולוגיות ואחרות) ולאנשים אחרים מיסבה בליעת הכדורים אי נוחות רבה.

כשמחפשים תוסף איכותי שמתאים לילדים, נתקלים בדרך כלל בבעיה אמיתית – פשוט אין.

לפינה הזאת נכנסה AGEL בהכרזה שבעוד כמה שנים כל תוספי התזונה יראו כמו AGEL ובעצם הם, AGEL, רק החלוץ שעובר לפני המחנה.

אז מה זה AGEL?

AGEL היא חברה שהתחילה לייצר תוספי תזונה בצורת שקיות ג’ל. AGEL - לא השתכנעתיבכל קופסה ישנן 30 שקיות קטנות שמכילות את המנה היומית. בכל יום צריך לפתוח את שקית, לגמוע את תוכנה (שבדרך כלל גם טעים!) והקצובה היומית בידינו. אין חשש שמא משהו לא יספג. הג’ל מגיע בצורה האופטימאלית לספיגה אל מערכת העיכול.

AGEL התחילה עם מולטיויטמין, פורמולת אנטיאוקסידנטים, פורמולה לשמירה על אנרגיה ועם הזמן, גדל אט אט ההיצע בהתאם לביקוש של הציבור. אגב, את המוצר לא ניתן להשיג בחנויות אלא רק בשיווק רשתי.

אז איפה הבעיה?

כדי שנבין ונכנס לפורפורציה, בחרתי מוצר (שאני מאד מחבב – למען הגילוי הנאות) וערכתי השוואה בינו לבין AGEL. המוצרים שאותם אני רוצה להשוות הם מולטיויטמין של AGEL. ומולטיויטמין לגבר של GNC . ב GNC ממליצים לנו לקחת 2 טבליות ביום והטבלה מתייחסת להמלצה היומית של GNC וההמלצה של AGEL.

הרכיב

כמות ב GNC(2 טבליות)

כמות ב AGEL

ויטמין A (יב”ל)

10000

5000

ויטמין B1 (מ”ג)

30

1.5

ויטמין B2 (מ”ג)

30

1.7

ויטמין B3 (מ”ג)

30

20

ויטמין B5 (מ”ג)

30

10

ויטמין B6 (מ”ג)

30

2

ויטמין B12 (מק”ג)

30

6

ביוטין (מק”ג)

250

300

אינוזיטול (מ”ג)

10

100

כולין (מ”ג)

10

פאבא (מ”ג)

10

חומצה פולית (מק”ג)

400

400

ויטמין C (מ”ג)

300

60

ויטמין D (יב”ל)

200

400

ויטמין E (יב”ל)

100

30

סידן (מ”ג)

200

150

מגנזיום (מ”ג)

100

40

אבץ (מ”ג)

25

1.5

מנגן (מ”ג)

5

1

נחושת (מ”ג)

2

0.5

יוד (מק”ג)

150

75

כרום (מק”ג)

50

60

מוליבדן (מק”ג)

37.5

סלניום (מק”ג)

100

14

ואנדיום (מק”ג)

5

זרחן (מ”ג)

450

ויטמין K (מק”ג)

75

סיליקה (מק”ג)

10

לא נעבור על כל ההבדלים, נדבר רק על הבולטים והחשובים שבינהם:

  1. ויטמין A – נמצא בשתי הפורמולות בכמות יפה מאד (אם כי ב GNC פי שניים…) אך ההבדל הוא במקור הויטמין A. ב AGEL השתמשו בנגזרת כלשהי של ויטמין A שעלולה להצטבר בכבד ולגרום לנזק. ב GNC השתמשו בבטא קרוטן, חומר טבעי שהופך בגוף לויטמין A. בבטא קרוטן אין שום סכנה של הרעלה ועודף בכבד. רק לפני חודשים מועטים הנחה משרד הבריאות הישראלי שלא לתת לתינוקות את התכשיר A+D מאותה הסיבה.
  2. B קומפלקס – הטבלה מדברת בעד עצמה. במוצר של GNC כמות יפה של ויטמינים מקבוצת B, בעוד ב AGEL הסתפקו בכמויות מינימליות. ויטמינים מקבוצת B נותנים תמיכה במערכת העצבים, שומרים על אנרגיה גבוהה במשך היום, מסייעים לשינה בלילה, שומרים על מצב רוחנו, משתתפים בתהליכים מטאבוליים חשובים ועוד. לצוות האנרגיה B, הוסיפו ב GNC גם כולין ופאבא. כולין ופאבא הם גם שחקני חיזוק בנבחרת B.
  3. אינוזיטול – במוצר של AGEL יש פי עשר מאשר במוצר של GNC! לאדם עם תזונה סבירה לא יהיה אומנם חסר באינוזיטול אך אין סיבה שלא לתת יותר. האינוזיטול בטוח לשימוש ומצטרף גם הוא לנבחרת של ויטמיני B.
  4. ויטמין D בכמות של 400 יב”ל טוב יותר מאשר 200 יב”ל וטוב עשו AGEL שנתנו לנו מהחומר הזה יותר. ויטמין D חיוני לספיגת הסידן ולבניית העצם, ולאחרונה גילו את יכולתו במניעת סרטן המעי הגס.
  5. ויטמין E חשוב בשמירה על הלב וכלי הדם וכאנטיאוקסידנט חשוב. כמות של 100 יב”ל בשילוב כמות טובה של ויטמין C וסלניום תעצים אף את יכולתו של הויטמין. ב AGEL ישנה כמות קטנה מדי של ויטמין E, כמות מצחיקה של ויטמין C וכמות מזערית של סלניום.
  6. כמות הנחושת-אבץ ב AGEL, אינה מאוזנת. האבץ לא יספג מהפורמולה עם פורפורציה כזו של נחושת. יחס מוצלח הוא בדרך כלל 1:15 לטובת האבץ. לאורך זמן סביר להניח שהפורמולה של AGEL תיצור חסרים של אבץ בגוף. היחס של אבץ-נחושת-מנגן ב GNC מוצלח וטוב. לאבץ תפקידים רבים – הוא חיוני לתפקוד מערכת החיסון, שותף בבניית רקמות ועוד.
  7. זרחן – למה צריך זרחן במולטיויטמין?!! אנו מקבלים כמויות ענק של זרחן במזון ועם כמות כזו של זרחן, אין סיכוי שהסידן שבפורמולה של AGEL יספג וגרוע מכך – סביר להניח שלאורך שנים, יווצר כתוצאה מכך חסר אמיתי של סידן בגוף. נקודה למחשבה ליצרני AGEL
  8. מוליבדיום – מינרל קורט, נטול תופעות לוואי במינון יומי של 200 מק”ג. במינון שקיים בAGEL לא תהיה השפעה על הגוף. המוליבדיום מסייע בטיהור הגוף מרעלים וחבל שחברות התוספים עדיין לא משתמשות בו מספיק.
  9. ואנדיום – מינרל קורט שטרם נחקר מספיק אולם כל המחקרים טוענים שאין לו שום השפעה על אנשים שאינם חולי סכרת. בחולי סכרת יש לו תפקיד בשמירה על איזון הסוכר, אם כי לט ברור בדיוק איך הוא עושה את זה. מינון מזערי בAGEL, אין בGNC.

ומה עוד?

ב GNC, בנוסף לאמור לעיל יש גם ביופלובונואידים – נוגדי חימצון שעובדים מעולה עם הויטמין C, ויטמין E והסלניום. בנוסף, הפורמולה מכילה צמחים שונים כמו – שיבולת שועל לתמיכה במערכת העצבים, במערכת העיכול ולהרגעה כללית, תמצית שום לשמירה על הלב וכלי הדם וכאנטיביוטיקה טבעית, ג’ינסנג קוראני, הצמח, בהא הידיעה, של הרפואה הסינית המסורתית שנותן תמיכה בכל מערכות הגוף, ליקופן – נוגד חימצון חזק, חומצה אלפא ליפואית שמצטרפת אף היא לסל נוגדי החימצון האיכותיים, חומצות אמיניות כמו L ציסטאין, L מתיונין – עוזרות בניקוי הכבד, סילוק רעלים וניצול מרבי של תוספי התזונה, ועוד חמישה רכיבים שונים שמפאת קוצר היריעה לא אפרטם כעת.

נקודה חשובה נוספת היא העובדה שהפורמולה של GNC היא בשחרור מושהה, כלומר, ישנן כ 8 שעות עד שהפורמולה מסיימת להתפרק. באופן זה ספיגת החומרים אידאלית ומובטחת אספקה שוטפת של חומרים חשובים לאורך רב היום. כאשר אין שחרור מושהה, ויטמינים מקבוצת B וויטמין C, מוצאים את דרכם החוצה מהגוף די מהר. מנגנון שחרור מושהה משדרג כמעט כל פורמולה והופך אותה למשהו ברמה אחרת.

ואיך המחיר?

קופסת AGEL עולה 60$ ומספיקה לחודש ימים, בערך 8 ₪ ליום. 2 טבליות ליום מהמולטי ויטמין ומנרל לגבר של GNC כהמלצת היצרן, יעלו כ 3 ₪. כלומר, AGEL יעלה לכם פי 2.5 יותר יקר מהמוצר של GNC.

במקרים מסויימים אני מוכן לשלם על מוצר יקר כשישנה הצדקה לכך. במקרה הזה לאור כל האמור לעיל, לא השתכנעתי.

לסיכום – AGEL – פריצת דרך או תעתוע?

תעתוע.

להתאמה אישית של תוספי תזונה וצמחי מרפא – אתם מוזמנים לפנות אלינו.

  1. חנן
    חנן אומר:

    לדעתי אתה צודק במאה אחוז תצליח רואים שהחשיבה שלך היא על הלקוח ולא על עצמך….

  2. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    תודה רבה. אכן כשבוחנים מוצר צריך לחשוב קודם כל על הלקוח. לדעתי, אם מי שמוכר גם יחשוב ככה, כנראה שהוא ימכור יותר… נדב.

  3. זאביק ארונס
    זאביק ארונס אומר:

    אני אישית לא משתמש במוצרים
    אולם שמעתי אישית עשרות עדיות של מכרים שמוצרי אג’ל עזרו להם
    לאחר שניסו הרבה אחרים,   עובדות בשטח!!
    וגם על החוית צריכה לא התיחס כלל המאמר, וההיסטוריה מוכיחה שכולנו הולכים לכיוון הנוחיות למרות המחיר

  4. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    מנסיון אישי: השתמשתי במוצרי איג’ל למטרות מסוימות. ניכר שיפור. לא אמרתי שהמוצר לא טוב בכלל. אמרתי שישנם מוצרים טובים בהרבה. בנוסף – יש כמה נקודות תורפה באיג’ל שאולי בגללם לא כדאי לצרוך אותו בכלל. ובאשר לחוויית הצריכה –
    כנגד חוויית הצריכה יצא המאמר. האם אנשים צריכים להיות בריאים או לחוות חוויות נחמדות?
    אם אפשר, רצוי להנות מתהליך הריפוי, אך במקרים רבים יש צורך לסבול תרופות מרות (צמחיות או שאינן צמחיות) או להיאבק בעזרת כל כוחות הנפש כנגד הרגל גרוע. ריפוי הוא לא תמיד כיף. אם וכאשר יצא לשוק מוצר טוב מאד – שגם יהיה טעים – אהיה כנראה הראשון להמליץ עליו אבל עד אז – אל תסתפקו במוצרים בינוניים – לכו על הטוב ביותר.
    חברות רבות מנסות למכור לנו דברים בעזרת החוויה. מוצרים רבים ארוזים בשקיות מעוצבות, חנויות שונות כדוגמת איקאה דואגות שנהנה להסתובב בחנות שלהם, בחנויות למזון מהיר אפשר לראות בדרך כלל את האוכל שאתה הולך לאכול מרוח על גבי פוסטר ענק ובלוטות הרוק מתחילות לפעול.
    טכניקות מכירה אלו ועוד הינן טכניקות טובות, כל עוד הן אינן מחפות על מוצר בינוני, אבל חומר על כך תוכלו למצוא באתרים אחרים…

  5. איציק
    איציק אומר:

    הכמויות באג’ייל מינימליות מכיוון שג’ל נסבג מהר יותר וכמות הספיגה היא 90 אחוז שלא כמו שבכדור 20-30 אחוז.
    וכל החומרים באג’ל טבעיים לגמרי אני ממליץ למי שכתב את המודעה להכנס ליותר אתרי מידע מקצועי ולא דעתני ושטחי

  6. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    טענה יפה אך לא מוכיחה את עצמה במציאות, שכן מחקרים מראים שויטמין C  למשל, אפילו בהזרקה לוריד (כ – calcium ascorbic), השיטה בעלת הספיגה הגבוהה ביותר, מצריכה כמויות גדולות בהרבה מאשר 60 מ”ג.
    גם כשנתנו לאנשים סלניום תוך ורידי, לא השתמשו בכמויות מצחיקות כמו באייג’ל.
    כתחביב זה לא רע, אך לא כריפוי.
    באשר לויטמין A. לא אמרתי שהוא לא טבעי. לא כל דבר שטבעי הוא בריא (הגד לי – לאכול ערמה של כבדי דגים כל יום, נשמע לך טוב? אבל זה טבעי!) בפורמולות טובות של תוספי מזון משתמשים בבטא קרוטן כפרו ויטמין A מכיוון שהגוף שולט על המרתו של הבטא קרוטן לויטמין A וכך לא נוצר עומס בכבד.
    אתה מוזמן לעיין בספרות הרפואית-מקצועית לגבי הסיכון שקיים בנטילת ויטמין A בכמות גדולה.
    לסיום, בשביל איציק, “אתרי מידע מקצועי ולא דעתני ושטחי” – מקורות לנושא של הרעלת ויטמין A 
    אסתפק בשני מקורות מהספרות המקצועית הרפואית:
    1.      מרק, מהדורת  2002 , עמודים 651, 655-656, עודף ויטמין A. בעמודים אלו מתואר גם היתרון של בטא קרוטן.
    2.      MARTINDALE, the extra pharmacopoeia, 31, p. 1379 – 1381, 1355

    תקרא קצת ספרות מקצועית ואשמח לראותך שוב באתר…
     

  7. חיים
    חיים אומר:

    זה נשמע שאביק אורנס הוא איש מכירות שיש לו עינין בקידום המוצר הוא מגיב לביקורת אבל לא מתיחס אליו כלל

  8. נדב אלשיך
    נדב אלשיך אומר:

    אני לא מבין גדול בהגדרות של פרמידה לעומת שיווק רשתי אבל בגדול ניתן לומר שכשאין מוצר ומה שמוכרים זה את האנשים (…) במקום למכור מוצר – זה נקרא פרמידה. במקרה שלנו  – המחיר משקף הרבה יותר פרמידה מאשר מוצר שהרי ראינו שהמוצר לא דומה במחיר שלו למחירי השוק. נראה שאין מנוס מלומר שאכן מדובר בפרמידה. המחיר הוא לא עבור המוצר אלא עבור ההשתתפות בפרמידה והחזקת העסק.