טיפול משולב באטופיק דרמטיטיס

אטופיק דרמטיטיס, המכונה גם "אסטמה של העור", היא מחלה הפוגעת באנשים רבים ומשפיעה על איכות חייהם. אצל החולים במחלה מתפתח גירוד, כמעט בלתי נשלט, באיזורים מסויימים בגוף. כשהמחלה מופיעה אצל תינוקות, היא תחלוף ברובה עד גיל 3 או 4, אולם כאשר היא אינה חולפת, או כאשר היא מתפרצת בגיל מאוחר יותר היא נחשבת למחלה ללא מרפא.

הטפול הקונוונציונאלי נעזר במשחות על בסיס קורטיקוסטרואידים, אך משחות אלו אינן פותרות את הבעיה. בשימוש ארוך טווח במשחות אלו, נגרמות תופעות לוואי קשות ונגרם נזק של ממש לגוף. בשימוש קצר טווח, או בשימוש בריכוזים נמוכים (פחות מ 1% – נמכר ללא מרשם) אין כמעט תופעות לוואי – אך גם אין כמעט תועלת.

עוד… נמצא שגם אנטי היסטמינים תורמים קצת לרגיעה בפרץ הפריחה המגרדת אולם לא בצורהה משמעותית.אטופיק דרמטיטיס - סטרואידים - גם לא מספיק טוב וגם מזיק גם אנטיהיסטמינים אסורים בשימוש קבוע. הטיפול ברפואה הטבעית מתמקד בסיבות השונות לאטופיק דרמטיטיס ומטפל בכולם גם יחד. ברפואה הטבעית נהוג לכנות את העור בשם הריאה השלישית. כינוי זה ניתן לעור, בין השאר משום שהוא נושם ממש כמו הריאות – מקבל לתוכו חומרים מהחוץ ומשחרר לסביבה רעלים שהגוף פינה דרכו. כאשר יש בגוף עודף של רעלים, או מכיוון שיש הרבה רעלים או מפני שמערכות פינוי הרעלים לא עובדות כשורה, נוצר עומס על העור. עומס על העור יכול להיות מבוטא כאטופיק דרמטיטיס. אנשים מסויימים מגיבים לדברים מסויימים כאילו היו רעל כדוגמת תפוז, תירס או כל מאכל אחר. מערכת החיסון נכנסת להיסטריה (ומייצרת כמות גדולה מדי של אימונוגלובולינים מסוג E) ומצאנו עוד סיבה לאטופיק דרמטיטיס. ידוע גם שמתח ולחץ נפשי משפיעים מאד לרעה על חומרת האטופיק. הטיפול יתמקד בבניקוי רעלים מהגוף ובתמיכה נפשית תוך שילוב של פיטו-קורטיקוסטרואידים ופיטו-אנטיהיסטמינים.

1. פורמולת צמחים כדאי שתכלול צמחים מנקים כבד ותומכים בניקוי רעלים מהגוף כדוגמת גדילן, ריישי, לפה ועוד. הפורמולה תכלול גם ולריאן, פסיפלורה או כל צמח מרגיע אחר. כדאי לשלב אפרוזיה שמכילה חומרים דומים לאנטיהיסטמינים אך לא גורמים לנזק כמו האינטיהיסטמינים המעבדתיים. ניתן לשלב בפורמולה רסקיו או לקחת בניפרד. הרסקיו חשוב להתמודדות עם לחצים.

2. משחה או תרחיץ לשימוש חיצוני שתכלול ליקוריץ שמכיל פיטו-קורטיקוסטרואידים, כלומר חומרים דמויי קורטיקוסטרואידים שאינם מזיקים לנו. המשחה תשלב גם קלנדולה או צמח אחר בעל תכונות לריפוי העור. המשחה תכיל גם אלתיאה או משהו דומה – המטרה היא לשמור על לחות הידיים, דבר שהוכח כמפחית את תסמיני המחלה.

3. B12 – B12 תומך את מערכת העצבים ועוזר לה להרגע. עם B12 , האדם נהיה יותר עירני, ויותר רגוע. מאיזו שהיא סיבה תומך ה B12 גם במיקרים של אלרגיות כך שמובן למה B12 יכול לעזור במקרה שלנו.

4. טיפול נוסף – כדאי מאד למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס לעשות סדרה של טיפולים על בסיס שבועי. זה יכול להיות דיקור, רפלקסולוגיה, מסז', הילינג או כל טיפול אחר. טיפולים אלו מחזקים את הגוף ומרגיעים מאד.

עד כאן הטיפול באטופיק דרמטיטיס. שיהיה לכם יום (ועור) נפלא!

לטיפול אמיתי באטופיק דרמטיטיס ובבעיות בריאותיות אחרות – אתם מוזמנים לפנות אלינו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *