יוזמה חדשה בכנסת: הקמת “FDA” ישראלי

וועדת הבריאות בכנסת יזמה הצעת חוק להקמת FDA ישראלי. מה זה אומר? במה זה יועיל לנו? מה עלול להכשיל את כל הסיפור?

FDA
מנהל התרופות והמזון האמריקאי מוציא חדשות לבקרים הנחיות לתרופות חדשות, מזונות בעיתיים בריאותית, רכיבים בעייתיים לשימוש בתזונה, הנחיות בריאותיות שונות ועוד.

בישראל..
ובישראל יושבים אנשים שקוראים בשקיקה את התמלול האמריקאי ואת ההודעות החדשות ומוציאים הודעות דומות רק בעברית…

היתרון
מבחינה תרופתית, FDA ישראלי, יוכל לתת אישורים לתרופות גם מבלי שקיבלו אישור אמריקאי. זאת אומרת, שחברת טבע למשל, תקבל יחס שווה בשיווק והוצאה של תרופה לשוק ביחס למתחרה האמריקאית. המצב היום הוא, כך על פי טענות ישראליות, שחברת טבע לא מקבלת אישורים על תרופות מסוימות מכיוון שיש חברות אמריקאיות שרוצות לצאת עם תרופות דומות. על פי הטענה, רק לאחר שהחברות האמריקאיות יקבלו את האישור, יתחילו בשיווק ויחדירו את המוצרים שלהם לשווקים בעולם, תקבל חברת טבע את האישור הנכסף… בנוסף, ברגע שיהיה גוף שיבחן תקלות “ישראליות” במזון ויתריע עליהן, המזון שלנו עשוי להיות יותר בריא, יותר מזין ופחות מקדם מחלות.

אלא מה?
הבעיה היא, שבמדינה שטופת אינטרסים כמו שלנו יש צורך שמישהו אובייקטיבי מאד ישב על כס ה FDA הישראלי. אם יתחילו להכנס אינטרסים לתוך הרשות הבוחנת, יתחילו להיעלם עובדות ובעיות מתחת לשטיח של הרשות הישראלית למזון ולתרופות. בסוף, לאחר שהשטיח יגיע כמעט לגובה התקרה, יסגרו את המשרד מחוסר מקום ואז יתחילו הדברים לצאת החוצה…

FDA האמריקאי – גוף ישר?
כל מי שמעורה קצת בעניינים יודע שה FDA האמריקאי הוא גוף מוטה וכבול לאינטרסים של בעלי הון. שם הבעיות מתחילות לנזול ולצאת מהשטיח בגלל עומס יתר…

אז האם גוף ישראלי שבוחן ומקבל החלטות בתחום המזון והתרופות זה טוב לישראל? כל עוד הוא לא יהווה חותמת גומי לגוף האמריקאי והוא לא יהיה מושפע עד כאב מאינטרסים של בעלי ההון – אין ספק שזה יתרום המון ויוסיף למצב הבריאות שלנו במדינת ישראל.

הלוואי…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *