שפעת החזירים – ההיסט(ו)ריה חוזרת

כולם מפחדים שההיסטוריה תחזור. כולם מדברים על היום לפני 200 שנה כאשר מתו עשרות או מאות מליונים בשפעת הספרדית. אולי זהו סוף העולם? ואולי זו לא ההיסטוריה שחוזרת  אלא סתם ההיסטריה? הערכת מצב מחודשת.

שפעת החזירים
על שפעת החזירים דברנו בעבר. הסברנו שהחשש בשפעת הוא שהוירוס יפתח מוטציה נוספת ואז – במצב כזה, יסתובב לו וירוס שאף אחד לא מכיר ויתחיל לגבות קורבנות. בינתיים, המצב הוא שהוירוס נשאר במצבו ועל אף הקורבנות שהוא גובה – הוא לא עבר מוטציה משמעותית.

הסטטיסטיקה
כל וירוס יכול לעבור פתאום מוטציה ולהשתולל ללא הגבלה. מערכת החיסון לא תדע להתמודד איתו והוירוס ישתלט על הגוף עד למותו של האדם. ובכל זאת, מתי זה קרה לאחרונה? לפני 200 שנה. המציאות מראה שאף אחד מהוירוסים הרבים מאד שמסתובבים בעולם לא עובר מוטציות חריפות שגורמות לסיכון האנושות. למה שזה יקרה עכשיו? כי לפני 200 שנה זה קרה? זה יכול לקרות עכשיו בדיוק כפי שזה היה יכול לקרות לפני שנתיים. אבל אז לא היתה היסטריה.

מערכת החיסון
כל מי שלומד על מבנה ותפקוד מערכת החיסון מבין שמדובר בקרב יום יומי על החיים. בדרך כלל, הקרב מצליח והאדם לא חש בכלום. אם יש מאבק יותר ממושך – האדם עשוי לחוש בקצת חולשה, צינון וכד'. אבל – אנחנו אמורים להכיר בכך שבעצם כל יום שעובר עלינו – הוא נס. זה נס שאף וירוס או חיידק לא פיתח מוטציה שתאפשר לו לעשות ככל העולה על רוחו.

נקודה למחשבה: כדי שחיידק או וירוס יעברו מוטציה דרושות 20 דקות בממוצע. כלומר, לכל חיידק או וירוס יש הזדמנות לעבור מוטציה מסוכנת כ 72 פעמים ביום. תכפילו את זה בכמות החיידקים / וירוסים הלא מסוכנים באזור שלכם – וקיבלתם את מספר הנסים שקורים לכם ביום = מיליארדים רבים של נסים בכל יום!!!

מערכת חיסון חלשה
מערכת חיסון חלשה תתמודד פחות בקלות עם וירוסים וחיידקים. במקרים כאלו, אין כמעט הבדל בין וירוס מסוכן מאד לוירוס מוחלש. בשני המצבים הגוף יהיה חלש מכדי להגיב ומכאן – הדרך קצרה לכך שכל מיקרואורגניזם שיסתובב לידו יחליט להתנחל אצלו ולפתוח מושבות חדשות.

מה עושים?
אנשים עם מערכת חיסון חלשה צריכים, בלי שום קשר לשפעת חזירים כזו או אחרת, לחזק את מערכת החיסון שלהם. באופן זה הם יהיו מוגנים מכל מוטציה שתעבור בעולם ומכל וירוס או חיידק אלא אם כן זה יהיה חיידק או וירוס מהקולגות של השפעת הספרדית. במקרה כזה – שהאחרון יכבה את האור…

היסטריה
להיסטריה יש מטרה אחת – רייטינג. הרייטינג מביא צופים, הצופים מביאים פרסומות והפרסומות – כסף. אבל להיסטריה גם מימדים רעים – החלשת מערכת החיסון. אדם לחוץ ומבוהל יהיה על מערכת חיסון יותר פתוחה לקבלת זרים ופחות לוחמנית. הסיבה פשוטה: עודף בקורטיזול ובאדרנלין, שני הורמוני לחץ שמופרשים מבלוטת יותרת הכליה, מדכאים את פעילות מערכת החיסון על מנת שהגוף יתמודד עם דברים חשובים יותר. מי שנמצא מולו נמר משוחרר, רעב ומזיל ריר – לא אמור להתעסק כרגע עם איזה סטרפטוקוקוס מסוג A…

להרגע
אדם רגוע שומר על מערכת חיסונית חזקה. זה הצעד הראשון בכדי להתמודד נכון עם שפעת החזירים. אם תפסיקו לצרוך את ההיסטריה של התקשורת שעוינת אתכם ואוהבת את כספי הפרסומות – תתחילו לחשוף את אנשי התקשורת לסיכון מוגבר לשפעת החזירים. החשבון הוא פשוט – אם אתם בהיסטריה – הם רגועים: הם השיגו את המטרה. נרגעתם? מישהו שם מאחורי המסכים ומכבשי הדפוס מתחיל להזיע למרות המזגן…

 

אבל – יש כבר קורבנות בארץ!!!!

אלו שמתו משפעת החזירים עד כה, היו אנשים עם מערכת חיסונית חלשה. מספר האנשים שמתו השנה משפעת "רגילה" גבוה בהרבה. עד שהתקשורת מלחיצה אותנו ממקרה יחיד של שפעת חזירים – יש מקרים רבים שלא מדווחים ולא מסוקרים של מוות משפעת, מדלקות ריאות ויראליות וחיידקיות ומעוד מחלות רבות מסוכנות יותר ונפוצות הרבה יותר.

בקיצור – להרגע, לחזק את מערכת החיסון ואם אפשר – להרגע עוד קצת…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *