רעל בשתייה?

האם יש רעלים שמוכנסים באופן חוקי ומסודר לשתייה שלנו?? האם זה נכון? טעימה קטנה.

סיפור 1
תלמידה בכיתה ד: בשבוע שעבר הייתי בבריכה וכשיצאתי שרפו לי העיניים!
אני: בבריכה יש כלור שמחטא את המים והוא חומר שלא כל כך טוב לגוף.
תלמידה: אז למה שמים כלור במי השתייה שלנו אם זה לא טוב?
אני: זו כמות קטנה וזניחה של כלור.
תלמידה: גם כמות קטנה יכולה להרוג לאורך זמן.
אני (מנסה להתחמק): יש באמת אנשים שחושבים שזה לא טוב לשים כלור במים אבל רוב האנשים לא רואים בזה בעיה.
תלמידה: אולי יש להם כלור בעיניים… ברור שזה מסוכן והורג!

סיפור 2
סוף סוף הגשמתי חלום: קניתי אקווריום. מלאתי את האקווריום במים, שמתי פילטר, חמצון, מחמם, אבנים וחצץ, תאורה וכל מה שחשבתי שצריך. מה חסר? דגים כמובן. באותו יום היו באקווריום 12 דגים ששחו בהנאה. לאט לאט ההנאה פחתה והם היו נראים אומללים ומסכנים. כעבור שלושה ימים מתו כל הדגים למעט שניים. בבהלה התקשרתי לחברים, מומחים וכל מי שיש לו דג ורגל בנושא. כלום אמרו: כלור. אין מה לעשות הכלור הוא חומר מסוכן לבעלי חיים ובעיקר לבעלי חיים קטנים כמו דגים. מה הייתי אמור לעשות? לתת לכלור שבוע להתנדף ורק אז להכניס דגים.

סיפור 3
תאי ריאה אינם אמורים להימצא בדם בדרך קבע. חוקרים בלגים בדקו אנשים ששהו במשך שעה בלבד בבריכה רגילה שמחוטאת בכלור. בדמם של אנשים אלו התגלו תאי אפיתל, כלומר, התאים של הציפוי הפנימי של הריאה. כלומר, תאי ריאה עברו מסיבה כלשהי למחזור הדם דבר שמראה על פגיעה בתפקוד הריאה. כמו כן, בעת השהיה בבריכה, התכווצו הסמפונות ודרכי הנשימה כמו במצבים של אסטמה קלה. דבר נוסף שנצפה אצל אותם אנשים הוא עלייה באימונוגלובולינים, רכיבים של מערכת החיסון, כלומר, מערכת החיסון הרגישה מותקפת כתוצאה מהכלור והגיבה בהתאם כמו במצב של אלרגיה. יוצא מכאן – 3 תגובות לפחות אצל הנחשפים לכלור דרך שחייה: 1. התכווצות סמפונות, 2. הרס תאי הריאה 3. לחץ של מערכת החיסון, אלרגיה. איך זה קורה? הכלור מתנדף מהבריכה ומגיע למערכת הנשימה של האדם.

מה עוד צריך להוסיף? רציתי לעצור את הכתבה פה אבל החלטתי להמשיך עוד קצת:

מקומות שבהם אתם עלולים להיתקל בכלור:

1. מי השתייה.
2. מי הרחצה (מקלחת, אמבטיה).
3. בריכות שחייה מסודרות.

פתרונות והתמודדות:

1. פילטרים יקרים שדורשים תחזוקה שוטפת.
2. נידוף הכלור במי השתייה על ידי השהייתם בכלי פתוח עם חתיכת בד קשורה מעליו.
3. נידוף הכלור כשמכינים בריכה לילדים בקיץ.
4. לחץ על הרשויות..

ניתן כמובן להוסיף פתרונות כמו רחיצה במעיינות טבעיים והעתקת מקום המגורים למקום שלא שזפו עיט ולא ראהו עין איה אבל חיפשתי פתרונות פרקטיים שיאפשרו לנו לשמור על מקום המגורים, לשמור על המסגרת בבנק ולשמור על הבריאות. אוי! יותר מידי דרישות יש לי!

בקיצור – אין כל כך פתרונות.

סיכום
לא הייתי מתחיל להיכנס להיסטריה המונית בינתיים. אבל, כשניתן להשתמש במים ללא כלור – מה טוב. הדבר המדהים בכל הסיפור הוא ששוב כדי לקנות ולצרוך את הפשוט והטוב אתה צריך לשלם יותר: חיטה שהוציאו ממנה בתהליכים יקרים את הסיבים וטחנו אותה עולה הרבה יותר זול מחיטה שלא נגעו בה לפני הטחינה, מים ש"טיפלו" בהם והשקיעו בהם הרבה זמן, כסף ובקרה, עולים יקר יותר ממים טבעיים שנארזו "ללא מגע יד אדם" והדוגמאות רבות…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *